Khamis, 18 Oktober 2012

shalehudin

shalehudin


Owhh!! Kisah sedih pemidato ulung Umno... [BACA]

Posted: 18 Oct 2012 09:00 AM PDT

GEMPAR!! Lokman Nor Adam bercakap dengan kerusi di Negeri Sembilan!!

Pertengahan Mei lalu Senator Ezam Mat Nor telah dilaporkan bercakap dengan kerusi setelah beliau dijemput sebagai pemidato utama dalam 'Pidato Perdana' yang telah diadakan di Bandar Petrajaya, Sarawak.

Beliau dilaporkan bercakap dengan kerusi kerana 'Pidato Perdana' ini menyaksikan kerusi lebih banyak dari manusia..

Mungkin rakyat di Sarawak sudah muak mahu mendengar fitnah terhadap DS Anwar Ibrahim yang bakal di sampaikan oleh Ezam.. isu dia ni Anwar saja.. mana ada isu lain dah...

Kali ini pula sahabat kepada Ezam Mat Noor iaitu Lokman Noor Adam pula melalui pengalaman yang sama dengan apa yang telah Ezam lalui.

Dalam ceramah UMNO yang bertajuk 'Penjelasan Bajet Kerajaan vs Buy Jet Populis Pembangkang' di Simpang Durian, Negeri Sembilan Lokman Noor Adam seolah-olah sedang bercakap dengan kerusi…

Ini kerana jumlah kerusi yang dihadirkan ke tempat ceramah tersebut jelas melebihi jumlah manusia yang hadir mendengar ucapannya.

Gambar-gambar di bawah ini dirakam telah dirakam ketika penceramah utamanya iaitu Lokman Noor Adam, Exco Pemuda UMNO Malaysia sedang menyampai pidatonya.

Ceramah Pemuda UMNO di Simpang Durian, Negeri Sembilan malam ini cukup meriah dengan kerusi.. disebabkan kerusi lebih banyak dari manusia ianya hambar, sunyi sepi dan lenggang.

Lokman Noor Adam sedang berucap

Sebelah kiri pentas

Di hadapan pentas

Di sebelah kanan pentas

Gambar dari jauh.. kerusi banyak sekali..

Butir-butir ceramah seperti biasa... mengguna pakai apa yang disediakan oleh JASA.

Kisah DAP nak jadikan Kristian sebagai agama rasmi, Soros membiayai dana PR dan maukan DSAI jadi Perdana Menteri boneka selain memfitnah DSAI kaki liwat dan zina.

Simpang Durian ini difahamkan terletak dalam daerah Jelebu @ Kuala Klawang dimana ahli parlimennya Rais Yatim.

JASA salah satu Jabatan yang terletak dibawah Kementeriannya dan Lokman Noor Adam adalah seorang yang dilantik bergaji sebagai Ahli Pemikir JASA.- ASD


GILA: Makcik Felda terbeliak tengok slip gaji dia

Posted: 18 Oct 2012 08:20 AM PDT

Wah!! Banyaknya gaji CEO Tabung Haji nie... tengok penyata gajinya ni..

Bagi yang sudah lama mendeposit wang masing-masing untuk tujuan menunaikan haji ke tanah suci Makkah, pastinya kini berkira-kira menunggu simpanan masing-masing mencukupi di samping turut menyimpan wang bagi perbelanjaan di sana pula.

Yang bekerja makan gaji, ada yang mendeposit dengan cara memotong gaji bulanan, malah ada yang mengikat perut semata-mata tidak mahu menunggu lama terutamanya yang sudah berusia lewat 40-an.

Manakala yang berniaga kecil-kecilan dan bersawah terpaksa membanting tulang empat kerat setiap hari bagi mencukupkan wang simpanan sekurang-kurangnya RM11 ribu seorang.

Bagaimanapun, matlamat sebenar Tabung Haji dari hanya menguruskan jemaah haji setiap tahun kini nampaknya semakin lama semakin tersasar.

Buktinya, lihat penyata gaji bulan Disember 2011 untuk Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) yang hanya bertaraf kontrak, Ismee Ismail seperti yang tertera di bawah.

Gaji pokok sahaja sudah berjumlah RM70 ribu manakala elaun lain seperti kenderaaan rasmi dan pemandu peribadi mencecah jumlah RM12 ribu menjadikan jumlah keseluruhannya hanya RM82 ribu sebulan sahaja!

Setelah ditolak semua caruman, gaji bersih yang diterima Ismee cuma RM54,155.25 sahaja sebulan!

Paling mengejutkan lagi apabila dilihat dari segi bonus sebanyak RM700 ribu sebulan yang pastinya menimbulkan persoalan bagaimana Tabung Haji mampu membayar sebanyak itu sedangkan setiap tahun rungutan mengenai kenaikan kadar sewa penginapan di Makkah tidak pernah surut?

Apakah agaknya perasaan penyimpan tabung haji apabila melihat sebegitu banyak wang yang sudah pasti datang dari titik peluh mereka dengan mudah digunakan untuk membayar kos bagi hanya seorang CEO bertaraf kontrak?

Justeru wajar buat Tabung Haji menjawab persoalan yang dikemukakan ahli parlimen Pokok Sena, Mahfuz Omar yang mempersoalkan apakah mekanisme yang digunakan bagi menaikkan gaji CEO nya sehingga mencecah nilai sedemikian!

Kesemua persoalan tersebut menuntut jawapan sejujur mungkin bagi mengelakkan Tabung Haji dicop tidak lagi mempunyai kredibiliti menguruskan kewangan bagi orang Islam dan cuma sibuk memperkaya satu dua kerat kroni dan melabur wang pendeposit hingga rugi dan tidak mampu ditebus kembali ~ Jalan Pulang


VIDEO: PM Ostolia tersembam atas tanah dalam lawatan ke India [KESIAN]

Posted: 18 Oct 2012 05:30 AM PDT

AUSTRALIA's prime minister Julia Gillard had a nightmare trip in India - falling flat on her face when her high heel got stuck in the ground.

The Wales-born politician had a spectacular tumble in front of TV cameras after laying a wreath at the Gandhi Memorial in New Delhi.

Ms Gillard was helped up by her Indian hosts and immediately declared she was "fine".

Laughing off the incident, she told reporters: "For men who get to wear flat shoes all day every day, if you wear a heel it can get embedded in soft grass.
"And then when you pull your foot out, the shoe doesn't come -- and the rest of it is as you saw."
Ms Gillard, Australia's first female prime minister, has become notorious for her footwear mishaps.
She slipped out of a high heel two months ago in Sydney while walking onstage to launch a cyber safety programme.

Most famously, she lost a shoe as security staff bundled her away from Aboriginal protesters in Canberra on Australia Day in January.

The protesters later brandished the dark blue, size 36 Midas pump and bids for it reached £1,400 on eBay, but the shoe was later returned to her.

Rupanya dia neh ANGKUH kerana Umno...

Posted: 18 Oct 2012 04:05 AM PDT


"Apa baiknya untuk mengetahui tatasusila / nilai orang Islam?
- Sekutu kesayangan Umno...


Salinan Faks Yang Najib Takuti Tersebar...

Posted: 18 Oct 2012 01:53 AM PDT

EDISI SERGAH: Salinan Faks Yang Najib Takuti Telah Tiba

Perlukah aku guna Google Translate untuk terangkan isi kandungan ini? Mana cai cai Parti Haramjadah yg beriya kata Kes Scorpene x dibicarakan di mahkamah Perancis?

Nak aku tepek kat muka korang sekor sekor? Ngan muka pak Menteri sekali aku tepek salinan fax ni!!!

Cicak mengkarung belaan Umno termasuk Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dan polis menyerbu pejabat Suara Rakyat Malaysia (Suaram) cuba mencari apa saja bukti bagi menakut-nakutkan NGO tersebut dari meneruskan pembongkaran skandal komisen kapal selam kelas Scorpene yang membabitkan perdana menteri Najib Altantuya. Puas mencari namun nampaknya tiada apa yang dapat menghalang Suaram dari terus membongkar dan mendedahkannya kepada umum.

Tak jumpa!!!

Xde apa bende yg boleh digunakan untuk menutup mulut pihak SUARAM. Pastu Umno dan Barisan Nasional (BN) dapat idea baru. Dengan menggunakan Media Lidah Biawak mereka mendakwa bahawa tiada perbicaraan berlangsung di Paris, Perancis seperti yang didakwa Suaram menerusi satu kenyataan yang dibuat bekas pendakwaraya negara itu, Yves Charapenel. Termasuk juga cubaan memburukkan nama SUARAM dengan mengaitkan dengan pelbagai isu isu citaan UMNO-BN..

Nah!!! Hadiah untuk cai cai lembUMNO, barisan cicak mengkarung belaan UMNO-BN, Media Lidah Biawak UMNO-BN juga khas untuk tatapan Menteri Wanita kita selaku Perdana Menteri Malaysia. Y.A.B. Dato' Sri Mohd Najib Tun Razak


Nak sangat kan? Amek kaaaaaaaaaaawww!!! - (Sumber)


BERAT neh, mampuih la Umno nak jawab

Posted: 17 Oct 2012 09:22 PM PDT

RM207 Billion pampasan Buruh Paksa Zaman Jepun pun UMNO sapu??

Pada 1 September 2012 yang lalu, Utusan Malasyia menyiarkan satu artikel tentang penderitaan Pak Embong, yang pernah menjadi buruh paksa semasa pemerintahan Jepun dulu.

Ianya hanya berkisar tentang keadaan Abdullah Said,yang kini mencecah 84 tahun bapa kepada lapan anak itu sangat uzur dan sudah tidak mampu menguruskan diri. Malah, ada ketikanya dia sudah tidak mengenali sesiapa lagi.

Kira-kira enam tahun yang lalu, Abdullah Said ataupun Pok Embong menceritakan kepada media pengalamannya dibawa oleh tentera Jepun dari Terengganu menuju ke Burma.. baca di ( SINI )

Antara apa yang disiarkan oleh Utusan ialah..
Jelas Mariam, sepanjang pengetahuannya, lelaki itu juga kerap berulang-alik ke Kota Bharu, Kelantan ketika masih sihat kerana aktif sebagai ahli Persatuan Kebajikan Bekas dan Warisan Buruh Binaan Landasan Kereta Api Siam ke Burma 1942-1946 Malaysia. 
"Ayah pernah mengeluh kepada saya dulu. Walaupun kerap kali menghadiri mesyuarat, namun, dia masih belum sempat merasa wang pampasan yang dijanjikan oleh pihak yang berkenaan. 
"Ayah cakap, kalau dapat duit tu, kami tak akan hidup susah lagi," katanya di akhir perbualan kami. Apa yang dimaksudkan oleh Mariam tentang "Ayah cakap, kalau dapat duit tu, kami tak akan hidup susah lagi,"?
Kerana ianya melibatkan kepentingan atau mungkin juga penyelewengan oleh UMNO maka Utusan tidak membongkar lebih lanjut tentang apa yang dimaksudkan dengan 'Duit itu'..

Ini apa sebenarnya yang dimaksudkan dengan 'Duit itu'...

Semasa pemerintahan Jepun dulu, sekitar 72,000 rakyat negara ini telah dikerah untuk membina landasan keretapi sepanjang 415 kilometer dari Stesen Tha Rua Noi ke Stesen Thanbyuzayaty. Dari sejumlah itu, hanya kira-kira 30,000 orang berjaya kembali kenegara ini manakala selebihnya mati atau hilang.

Selain daripada rakyat Malaya pada masa itu, buruh-buruh paksa juga dibawa dari Indonesia, Vietnam dan Filipina.

Sejak tahun 1990an, beberapa usaha telah dibuat dinegara-negara ini untuk mendapat pampasan dari Kerajaan Jepun. Terdapat juga usaha dari Malaysia untuk mendapatkan pampasan tersebut tetapi tidak jelas siapakah yang melakukan inisiatif tersebut.

Beberapa orang bekas buruh paksa dari Terengganu telah memulakan inisiatif untuk menuntut pampasan dari Kerajaan Jepun dan sekitar Disember 2005, Kerajaan Jepun telah menjemput wakil persatuan untuk berbincang di Narita, Jepun.

Apa yang mengejutkan ialah, Kerajaan Jepun telahpun membayar pampasan kepada Kerajaan Malaysia sejumlah RM207 billion. Tetapi kemanakah wang tersebut disalurkan?

Pelbagai usaha telah dibuat oleh bekas-bekas buruh paksa ini untuk mendapatkan wang pampasan tersebut termasuk lah dengan mengumpulkan maklumat buruh-buruh paksa yang terdapat diseluruh negara. Seramai hampir 30,000 bekas buruh paksa ataupun waris mereka telah menyertai pertubuhan ini sebagai ahli.

Satu persatuan yang diberi nama Persatuan Kebajikan Bekas dan Warisan Buruh Binaan Landasan Keretapi Siam ke Burma 1942-1946 ditubuhkan yang mana akhirnya telah berjaya didaftarkan secara rasmi dengan Pendaftaran Pertubuhan pada 11 Januari 2011.

Sejak didaftarkan secara rasmi, Ahli Jawatankuasa Persatuan telah memohon beberapa kali untuk mendapatkan wang pampasan dari Kerajaan Malaysia, tapi hingga kini masih gagal.

Pengesahan tentang wujudnya sejumlah wang pampasan tersebut dibuktikan dengan satu memo yang dikeluarkan oleh Kementerian Kewangan Malaysia yang bertarikh 29 Mac 2011.

Pada 27 Julai 2011, Persatuan telah memohon secara rasmi bayaran wang pampasan tersebut setelah menunggu begitu lama.

Sejak dari itu, beberapa urusan surat menyurat diantara persatuan dengan Jabatan Perdana Menteri dan Pejabat Peguam Negara.

Namun, pada 3 Oktober 2011, Bahagian Kabinet, Jabatan Perdana Menteri telah menghantar satu surat kepada Persatuan untuk memberitahu bahawa pengeluaran wang pampasan ini memerlukan proses tertentu kerana kelulusanya melibatkan Dana Khas.

Apakah Dana Khas yang dimaksudkan? Bukankah wang tersebut sudah diberikan oleeh Kerajaan Jepun?

Sekarang sudah setahun perkara ini berlaku tetapi belum ada keputusan dibuat. Apakah wang tersebut sudah digunakan untuk tujuan lain?

Pada 10 Oktober yang lalu, DS Hj. Nizar Jamaludin telah membangkitkan isu ini di Parlimen. Soalan Hj. Nizar itu cukup serius tapi malang, tidak ada akhbar arus perdana yang membangkitkan isu tersebut.

Mengapa? Apakah wang tersebut sudah dibelanjakan oleh Kerajaan Umno?

(Boleh dengar ucapan Hj. Nizar semasa perbahasan Bajet 2013 disini yang menyentuh isu ini)

Dalam ucapan Hj. Nizar di Parlimen, Hj. Nizar menyentuh tentang satu memo yang ditulis oleh Gabenor Bank Negara, Zeti Aziz yang juga menyebut tentang wang RM207 billion.

Apakah wang yang disebut oleh Zeti ini wang pampasan…atau secara kebetulan?


Sumber: ASD


KATOK dia ni dulu kalau jumpa dengan ular

Posted: 17 Oct 2012 06:07 PM PDT

"Saya akan tetap bersama PAS dan tidak akan menyertai Umno. Justeru, keputusan saya perlu dihormati semua pihak," katanya kepada Bernama selepas majlis dialog dengan penjawat awam anjuran Majlis Belia daerah di Besut, hari ini.

Beliau yang juga Presiden Jalur Tiga (JATI) menyangkal dakwaan sesetengah pihak yang menuduhnya 'dibeli' Umno bagi mengadakan ceramah di pentas Umno di seluruh negara.
"Sehingga sekarang, saya berceramah adalah atas prinsip menegakkan Islam di negara ini walaupun terpaksa menggunakan belanja sendiri," katanya.
p/s: Betul ke cakap hasan ali ini? Jangan Munafiq sudah lah. UMI dulu pun kata UMNO tak bayar, alih2 kantoi juga... Hasan Ali nih takkan nak di telanjangkan dulu kut... kehkehkeh

Tiada ulasan: