Sabtu, 13 Oktober 2012

shalehudin

shalehudin


Pak Lah tawarkan tiga kerusi Menteri kat PAS?

Posted: 13 Oct 2012 09:17 AM PDT

Nasha mahu dipecat PAS kerana tidak berani langgar 'Bai'ah'

Seorang pemimpin tertinggi PAS berkata bahawa tindakan Nasharuddin Mat Isa baru-baru ini dipercayai disebabkan mahu dipecat dari parti PAS. — Gambar fail

KUALA LUMPUR, 13 Okt — Tindakan Nasharuddin Mat Isa memprovokasi hubungan diantara PAS dan DAP sejak akhir-akhir ini dalam isu Hudud dan negara Islam dipercayai mahu dipecat daripada parti tersebut kerana tidak berani melanggar "Bai'ah" dengan meninggalkan PAS secara sukarela.
"Jika kita lihat, semenjak dua menjak ni, Nasha agresif melaga-lagakan PAS dan DAP supaya Pakatan Rakyat (PR) berpecah," kata seorang pemimpin tertinggi PAS kepada The Malaysian Insider. 
"Beliau lakukan semua ini dengan tujuan agar PAS memecat beliau dan bukannya beliau meninggalkan PAS. 
"Meninggalkan PAS bererti melanggar sumpah 'Bai'ah' dan ini mungkin menjadi sebab besar mengapa beliau tidak tinggalkan PAS secara sukarela." 
"Bai'ah" bermaksud sumpah untuk taat kepada perjuangan Islam yang kebiasaan diamalkan oleh gerakan Islam.
Jika melanggar Bai'ah, dipercayai balasan daripada Allah akan menimpa seseorang itu.

Nasharuddin merupakan bekas timbalan presiden PAS yang gagal mempertahankan jawatannya selepas tewas ditangan Mohamad Sabu dalam Muktamar Agung PAS pada tahun 2011 dalam pertarungan tiga penjuru diantara dirinya, Mohamad dan Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Menurut Prof Datuk Mohamad Abu Bakar, apa sahaja yang berlaku kepada Nasharuddin tidak akan memberikan impak yang besar kepada PAS dari sokongan.
"Pada saya, apa yang dilakukan oleh Nasha ini lebih kepada mengukuhkan orang Umno yang sudah Umno," kata penganalisis politik daripada Universiti Malaya (UM) itu apabila dihubungi oleh The Malaysian Insider.
Prof Mohamad juga menambah, jika Nasha meninggalkan PAS dan menyertai Umno sekalipun, beliau hanya akan mengulangi nasib pemimpin PAS terdahulu yang menyertai Umno seperti Datuk Mohd Asri Muda (bekas presiden) dan Nakhaie Ahmad (timbalan presiden).
"Jika Nasha menyertai Umno, beliau tidak akan mendapat kepercayaan sepenuhnya daripada parti tersebut kerana semua sudah tahu hati dan sanubarinya bersama PAS," katanya sambil menjadikan Datuk Dr Hasan Ali sebagai contoh terkini.
Dr Hasan walaupun telah meninggalkan PAS tidak disambut menyertai Umno sebaliknya terpaksa menubuhkan badan bukan kerajaan (NGO) Jalur Tiga (Jati) yang memperjuangkan Islam, Melayu dan Raja.

Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa mempersoalkan tentang keikhlasan Nasharuddin dalam memperjuangkan agenda Hudud seperti yang dilakukan kebelakangan ini.
"Dulu masa nak yakinkan PAS menyertai Umno tubuhkan kerajaan perpaduan, Ustaz Nasa (Nasharuddin) beritahu PAS, Pak Lah (Tun Abdullah Ahmad Badawi) nak beri tiga kerusi menteri jika PAS bersetuju bersama Umno. 
"Saya nak tanya dia, masa Pak Lah tawar tiga kerusi menteri tu, ada tak beliau dibincangkan sekali tentang pelaksanaan hukum Hudud?" kata beliau melalui perbualan telefon bersama The Malaysian Insider beberapa hari lalu.
Tambah Husam lagi dengan sinis, jika Umno benar-benar ikhlas mahu bermuzakarah dengan PAS, Nasharuddin harus diberikan laluan untuk menang tanpa bertanding di kerusi parlimen Bachok pada pilihan raya ke 13 nanti.
"Kita nak tengok Umno letak atau tidak calon di Bachok nanti," katanya.
Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad di parlimen beberapa hari lalu menegaskan kenyataan-kenyataan Nasha seolah-olah mempunyai agenda politik tertentu yang menguntungkan Barisan Nasional (BN) dan cuba mewujudkan ketegangan dalam PR.
"Kebelakangan ini hubungan beliau (Nasha) dengan PAS tidak serapat berbanding hubungannya dengan kerajaan (Barisan Nasional) BN. 
"Kenyataan dikeluarkan jelas bertujuan untuk menguntungkan BN dan wujudkan ketegangan antara parti PR walaupun dikeluarkan tanpa bukti," kata Khalid kepada pemberita di lobi Parlimen.
Kenyataan terbaru dikeluarkan Nasha adalah DAP cuba menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Kristian dengan mendakwa parti komponen PR itu pernah menganjurkan majlis dan berdoa memohon negara dijadikan sebagai negara Kristian selepas DAP memenangi 12 kerusi di Sarawak tahun lalu.

Khalid turut menegaskan, perkara itu tidak pernah dibangkitkan Nasha dalam pertemuan dengan Majlis Syura Ulama sebelum ini.

Prof Mohamad bersetuju dengan kenyataan Khalid itu dengan mengatakan menjelang pilihan raya ke 13 yang semakin hampir ini, strategi Umno adalah untuk mewujudkan konflik dalam PR.
"Apabila parti dalam PR berlaga sepertimana perselisihan PAS dan DAP dalam isu Hudud, Umno dan BN yang untung. 
"PR akan dilihat tidak bersatu jika terus bergaduh sesama sendiri dan inilah yang dimahukan Umno," katanya lagi.- TMI


Mai tengok cara Najib perli Mahathir... hehe...

Posted: 13 Oct 2012 07:02 AM PDT

Masyarakat India Muslim Banyak Berjasa Kepada Negara - PM

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata agenda transformasi negara, termasuk matlamat untuk mencapai status negara maju dan berpendapatan tinggi menjelang 2020, memerlukan sokongan padu semua pihak.
"Kita perlu sokongan padu untuk dapat mandat yang kuat kerana kita ada agenda yang cukup indah untuk negara ini, ini bukan mimpi-mimpi yang tidak berpijak pada bumi yang nyata," katanya semasa merasmikan Persidangan Perwakilan Kongres India Muslim Malaysia (Kimma) ke-36 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, Sabtu.
Beliau berkata untuk itu, Kimma yang merupakan rakan akrab dan setia BN sejak kongres itu ditubuhkan 36 tahun lepas perlu terus memberi sokongan padunya kepada kerajaan BN.

Najib, yang juga Pengerusi BN dan Presiden Umno berkata kesetiaan Kimma kepada kerajaan tidak dapat dinafikan, malah "Kimma akan terus merupaka satu tenaga yang kuat dalam landskap politik tanah air ini."
"Kimma akan terus merupakan rakan setia, rakan komited kepada BN," katanya mengenai ahli gabungan Umno sejak Ogos, 2010.
Najib juga turut memuji pencapaian masyarakat India Muslim dalam mengendalikan lebih 120 jenis perniagaan, terutamanya dalam bidang pertukaran wang asing dan restoran. -BERNAMA


TOLONG: Najib dah tak cukup jari nak GIGIT nih...

Posted: 13 Oct 2012 05:32 AM PDT


Kita sedang merancang tarikh sesuai untuk bawa mereka beri penerangan di Parlimen. Mungkin dalam bulan November. Visa kedua-dua peguam untuk ke Malaysia telah dimohon minggu lalu.

Kita akan bawa mereka masuk secara sah untuk beri penerangan kepada Ahli Parlimen Malaysia dan sekarang sedang cari tarikh sesuai.

Kerajaan tiada alasan untuk menghalang peguam berkenan masuk ke Malaysia sepertimana berlaku terhadap Wiliam Bourdon, Julai tahun lalu.

Wisma Putra dan Jabatan Imigresen sebelum ini guna alasan William salah guna Pas lawatan. Jadi kali ini kita mohon secara betul mengikut prosedur.

Kita bawa masuk mereka kali ini secara sah dan harap kerajaan beri kerjasama. Wisma Putra tak perlu beri alasan untuk halang peguam jumpa klien.

Suaram

P/S : Bukan main depa punya dok serang SUARAM dalam media perdana tapi setakat serangan dan tekanan sebelah pihak ja yang depa berani...

La ni berani ke dak nak dengar pulak dari pihak yang lagi sebelah... UNTUK BERI PENERANGAN KEPADA AHLI PARLIMEN MALAYSIA.....

APA MACAM...

Kahkahkah...


Dah ada RM40 juta dalam tangan, mesti la kata baguih...

Posted: 13 Oct 2012 02:20 AM PDT

Walaupun dituduh rasuah, BN Sabah puji Musa kerana kerja keras

Pemimpin BN tetap memuji Datuk Musa Aman walaupun dilemparkan tuduhan menerima rasuah. — Gambar fail

KUALA LUMPUR, 13 Okt — Walaupun ditampar dengan tuduhan menerima rasuah, Ketua Menteri (KM) Sabah, Datuk Musa Aman telah digambarkan sebagai "melakukan kerja yang besar" dan "bekerja keras" bagi negeri di bawah bayu ini, kata rakan-rakannya dari kalangan pemimpin Barisan Nasional (BN).

Mereka juga berkata bahawa Umno Sabah boleh menerima sumbangan politik walaupun mereka tidak menghubungkannya kepada Musa yang telah dibersihkan daripada dakwaan rasuah dan pemindahan wang haram lebih S$16 juta (RM40 juta), yang telah didakwa diseludup dari Hong Kong ke negeri itu oleh laman web pendedah maklumat, Sarawak Report.
"Saya rasa pembangkang perlu memohon maaf kerana merosakkan reputasi KM oleh kerana dia bekerja keras untuk Sabah," kata setiausaha BN Sabah Datuk Abdul Rahman Dahlan kepada The Malaysian Insider. 
"Tidak ada kebenaran kepada dakwaan yang dibuat oleh pembangkang kepada KM. Mereka telah mempunyai masa yang menyeronokkan mengejek KM, menuduhnya ... 
"Keputusan oleh pihak berkuasa ini adalah testimoni wataknya," kata ahli parlimen Kota Belud itu.
Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah membersihkan Musa selepas mendapati RM40 juta itu bertujuan untuk Umno Sabah dan bukan kegunaan peribadi ketua menteri seperti yang dituduh, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz kepada Parlimen minggu ini.

Nazri juga berkata, Jabatan Peguam Negara telah memutuskan untuk menggugurkan perkara tersebut selepas mendapati tiada unsur rasuah dalam kes itu.

Musa adalah kedua-dua ketua Umno Sabah dan BN Sabah. Negeri tersebut telah digambarkan sebagai "simpanan tetap" BN walaupun terdapat rentetan pembelotan telah menggegarkan parti pemerintah.

Ketua Penerangan Parti Bersatu Sabah (PBS) Datuk Johnny Mositun, berkongsi pandangan Abdul Rahman tentang Musa dengan berkata: "Kami serahkan kepada rakyat Sabah kerana kita tahu sesiapa melakukan pekerjaan besar, ramai orang akan mengkritik.

Abdul Rahman juga mempertikaikan dakwaan bahawa ketua menteri telah terlibat dalam rasuah, dengan berkata bahawa bajet negeri "adalah lebih besar daripada Selangor dan Pulau Pinang jika digabungkan" dan tahap rizab tunai Sabah adalah "tertinggi yang pernah berlaku."

Minggu lepas, Datuk VK Liew, Presiden Parti Liberal Demokratik (LDP) berkata bahawa Sabah mempunyai RM4 bilion dalam tabung, lebih daripada negeri Pakatan Rakyat (PR) - Pulau Pinang dan Selangor.

Apabila ditanya tentang perhatian sekarang mungkin kearah Umno Sabah, Abdul Rahman berkata: "Anda lihat, apabila anda bercakap tentang sumbangan ... mereka kata ia adalah satu kesalahan?"
"Mari kita bersikap adil. Jika anda fikir Umno tidak boleh menerima wang dari orang yang percaya kepada perjuangan Umno ... Setakat yang saya tahu, ia tidak menyalahi undang-undang. Sesiapa yang percaya dengan Umno boleh menyumbang," kata penyokong kanan kerajaan dari Umno itu.
Malam tadi, Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak enggan mendedahkan sumber dana RM40 juta dan mendakwa pembangkang juga menerima derma politik bagi menjalankan operasi parti mereka.
"Saya tidak akan mendedahkannya kerana pembangkang juga menerima derma politik." 
"Ia satu derma politik. Semua parti mempunyai hak untuk menerima derma politik. "Selagi ia melalui saluran yang betul, ia tidak menjadi kesalahan," kata Najib.
Pemantau anti-rasuah Transparency International Malaysia (TI-M) semalam mendesak agar pendedahan sepenuhnya sumber "sumbangan politik" RM40 juta itu dengan mengatakan bahawa "ketelusan mutlak" diperlukan untuk "menolak kemungkinan pengaruh menjajakan dalam proses politik. "

Abdul Rahman juga berkata "apa yang paling penting" adalah ketua menteri telah dibersihkan oleh SPRM.
"Sekarang jika anda tidak percaya SPRM ... baik, lihat di Hong Kong; pihak berkuasa Hong Kong diiktiraf oleh pembangkang sebagai sukar, telus dan adil dalam berurusan dengan dakwaan itu. 
"Di sini anda mempunyai pihak berkuasa Hong Kong yang membebaskan KM dari sebarang salah laku," katanya.
Parlimen juga telah diberitahu Suruhanjaya Bebas Pencegahan Rasuah Hong Kong (ICAC) telah menyiasat kes itu tetapi "tidak mengambil tindakan selanjutnya".

Mositun juga berkata: "Oleh kerana SPRM telah membersihkan dirinya, biarlah perkara ini diselesaikan sekali dan untuk semua."
"Kami berharap ia tidak akan dipolitikkan lagi kerana dia sudah dibersihkan," kata Adun Inanam itu lagi.
Pada April tahun ini, laman Sarawak Report telah mendedahkan dokumen kononnya daripada ICAC menunjukkan bahawa seorang peguam Sabah memegang kira-kira AS$30 juta dalam akaun bank Switzerland bagi pihak Musa.

Laporan itu juga mendakwa bahawa jejak kertas menunjukkan bahawa berjuta-juta dalam euro serta Amerika Syarikat, Hong Kong dan dolar Singapura telah disalurkan daripada beberapa firma diuruskan oleh peniaga kayu berpangkalan di Hong Kong Michael Chia, kepada beberapa syarikat British Virgin Island dan seterusnya kepada akaun Swiss peguam.

Musa telah menafikan sebarang kaitan dengan Chia, yang telah ditahan dan didakwa dengan penyeludupan wang haram selepas cuba menyeludup S$16 juta (RM40 juta) kembali ke Malaysia pada tahun 2008.

Menurut laporan media, Chia telah pada masa yang didakwa memberitahu pihak berkuasa Hong Kong bahawa wang adalah milik Musa.

Musa sebelum ini menuduh Sarawak Report memfitnah beliau, dengan mendakwa dakwaan rasuah adalah mungkin sebahagian daripada konspirasi oleh pengkritik beliau yang mahu menjatuhkan BN di negeri Malaysia timur itu.

Beliau telah berkata beliau akan menawarkan kerjasama penuh kepada pihak berkuasa jika dikehendaki tetapi menegaskan pada masa yang sama, tumpuan beliau adalah pada berkhidmat untuk negeri dan bukannya "melayan dakwaan-dakwaan remeh seperti ini".- TMI


Wow!! Shahrizat mesti jeles gila neh... [GAMBAR]

Posted: 13 Oct 2012 12:44 AM PDT

Kandang lembu paling mewah di dunia

Inilah kandang lembu paling elit di dunia yang dilengkapi dengan skrin rata LED TV. Skrin LED TV ini dipasang bagi mengurangkan tekanan dan mententeramkan lembu-lembu yang terkurung di dalam kandang ini. Wow, lembu pun boleh stress!

 
 
 
 
 

sumber: ibenkztrilogy.blogspot.com

Cari penyakit betoi la depa neh...

Posted: 12 Oct 2012 11:32 PM PDT

ROSMAN DAN CINCIN!!! Buku bacaan Bahasa Melayu untuk kanak-kanak ini bakal diharamkan

Kelas Pemulihan Bijak Fikir: Buku bacaan Bahasa Melayu.. macam itulah tajuk didepan buku ini, ada nama Sekolah (Tak perlulah aku nyatakan kat sini..hehehe...)

Mungkin buku ini dikeluarkan bagi sekolah-sekolah rendah bagi negeri Perak saja,negeri lain aku tak tahu..hahaha…

Dalam muka surat buku tersebut ada bacaan yang secara langsung menyentuh perkara berkaitan dengan Rosmah dan Cincin..hahaha..

Syabas kepada yang terlibat mencetak dan menerbitkan buku ini dan dijadikan bahan pembelajaran murid-murid,sekurang-kurang mereka tahu siapa itu Rosmah dan apa kaitanya dengan cincin..hehehe…. Orang ni


Owhh!! Dahsyatnya Najib...

Posted: 12 Oct 2012 08:44 PM PDT

Huh!! Jangan main-main tau...
Najib memang berani...
Najib memang hebat...

Dasat-dasat...

Kahkahkah...


Najib buat pengakuan: ‘Memang saya ada jumpa Soros’

Posted: 12 Oct 2012 06:09 PM PDT

Jawab jangan tak jawab.....

KUALA LUMPUR – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak malam ini mengaku pernah mengadakan pertemuan dengan George Soros di New York dua tahun lalu.

Menurut Najib, pertemuan dua tahun lalu dibuat atas permintaan Soros sendiri dan baginya ia tidak menimbulkan sebarang masalah.


"Memang saya ada berjumpa Soros atas permintaan beliau, ini tidak jadi masalah," katanya kepada pemberita dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Dewan Tertinggi Barisan Nasional (BN) di Menara Datuk Onn, malam ini.

Sambil berkata ia adalah kunjung hormat biasa antara dua pihak, Najib yang juga Pengerusi BN berkata, "tak perlu dibimbangi."

"Tidak ada isu untuk menjatuhkan kerajaan. Tak bincang pun untuk dapat kewangan. Tak ada niat jahat.

"Beliau (Soros) mahu jumpa saya. Hakikatnya, selepas Tun Mahathir datang terlebih dahulu untuk jumpa dengan dia," kata beliau yang juga Menteri Kewangan.

Beberapa pihak mendakwa Najib dan Dr Mahathir pernah mengadakan pertemuan dengan Soros.

Sehubungan itu mereka meminta agar Najib memberi penjelasan segera di sebalik laporan media bahawa beberapa pihak menerima dana daripada institusi milik jutawan tersebut.


Owhh!! Menyentuh jiwa betoi cerita neh...

Posted: 12 Oct 2012 05:42 PM PDT

Seorang doktar bergegas ke hospital setelah menerima panggilan untuk pembedahan emergency. Beliau menukar baju dan terus ke bilik pembedahan. Beliau nampak bapa budak sedang bermundar-mandir di bilik tersebut menunggu kehadiran doktor.

Selepas nampak doktor, bapa itu menjerit : "Mengapa lambat sangat? Doktor tak tahu
nyawa anak saya dalam bahaya?!! Doktor tak de rasa sebarang tanggungjawab?"

Doktor tersebut tersenyum dan menjelaskan: "Saya mohon maaf. Saya tiada di hospital dan saya telah datang secepat mungkin… sekarang saya perlu saudara bertenang supaya saya boleh melakukan kerja saya."

"Bertenang!!! Mudah cakap. Bayangkan kalau anak doktor yang di dalam sana!!!! BOLEHKAN DOKTOR BERTENANG?!!! JIKA ANAK SAYA MATI, APA YANG DOKTOR NAK BUAT!!" jerit bapa budak itu lagi.

Doktor tersebut bersenyum dan berkata : "Saya akan berpegang pada ajaran Islam - dari tanah kita datang kepada tanah kita dikembalikan… Doktor tidak boleh memanjangkan umur, hanya Allah boleh. Pergi berdoa untuk anak saudara dan kami akan cuba lakukan yang terbaik. InshaAllah."

Bapa itu masih tidak berpuas hati dan berbisik pada hati : "Mudah bercakap nasihat bila tak kena batang hidup sendiri."

Pembedahan itu mengambil masa beberapa jam… doktor keluar dengan senyuman lebar dan ceria.

"Alhamudillah. Anak saudara selamat!"

Tapi tanpa mendengar jawapan bapa tersebut, doktor terus berkata, "Ada apa-apa tanya jururawat saya."

Bapa budak tadi tersinggung, "Mengapalah doktor tadi sombong sangat? Tak boleh ke tunggu dua tiga minit untuk berbincang mengenai keadaan anak saya?" kata bapa itu ke jururawat…

Jururawat itu tiba-tiba menangis dan berkata, "Anak doktor Hisham meninggal semalam… accident… beliau tadi di majlis perkebumian ketika kami menelefon beliau untuk membedah anak encik. Selepas habis bedah, doktor kena gegas untuk balik mengebumikan anaknya."

Bapa budak tu tersengam.

Manusia biasa melihat atas, melihat bawah, melihat kiri dan kanan… ada pula yang pandai melihat dari atas dan melihat dari bawah terhadap sesuatu perkara….

Tapi mereka sering terlupa untuk melihat diri sendiri.

Adakah anda seorang daripadanya?

Senyum.
(Dato' Tuan Ibrahim bin Tuan Man)


Tiada ulasan: