Rabu, 10 Oktober 2012

PERAKITE

PERAKITE


Khalid dan Salahudin putus hubungan dengan Nasharuddin

Posted: 09 Oct 2012 11:34 PM PDT


Naib Presiden PAS, Salahudin Ayub menafikan laporan bahawa beliau dan AJK PAS Pusat, Khalid Samad memutuskan hubungan dengan Nasharudin Mat Isa.

Malaysiakini dalam laporannya menyebut, Dua orang anggota jawatankuasa PAS pusat – Khalid dan Salahudin mengumumkan memutuskan hubungan dengan bekas timbalan presiden Nasharuddin Mat Isa

Bagaimana Salahudin mengesahkan beliau berkata, tindakan Nasharuddin menimbulkan kecurigaan dan boleh jadi beliau mengikut arahan "orang di luar PAS".

Menurut Salahudin, oleh kerana Nasharudin adalah ahli Majlis Syura maka terserahlah kepada majlis tertinggi dalam PAS itu untuk membuat keputusan.

Sebelum ini, Malaysiakini melaporkan bahawa Khalid dan Salahuddin  memutuskan hubungan dengan Nasharuddin.

Ini ekoran kenyataan bekas Timbalan Presiden Pas itu kononnya DAP mahu membentuk kerajaan Kristian di Malaysia.



Kenyataan Nasharuddin itu menimbulkan kecurigaan bahawa beliau mengikut arahan "orang di luar PAS", kata Khalid yang juga AJK PAS Pusat.

Tindakannya untuk mencetuskan masalah dalam Pakatan Rakyat dan PAS, tegas beliau.

"PAS ada majlis syura dan majlis ini akan bersuara ke atas apa-apa usaha oleh parti yang bertentangan dengan Islam. Kenyataan Nasharuddin adalah pandangan peribadi dan bukan pandangan (majlis syura)," katanya.

Khalid mendakwa Nasharuddin, yang merupakan anggota majlis syura, tidak pernah membangkitkan perkara itu dalam majlis syura atau mesyuarat jawatankuasa PAS pusat.

"Kenyataannnya tiada kena mengena dengan PAS dan jika DAP mahu ambil tindakan undang-undang, itu terpulang pada mereka," katanya.

DAP Sarawak bohong ?

Posted: 09 Oct 2012 10:40 PM PDT


DAP Sarawak tentu berbohong apabila menafikan dakwaan bekas timbalan presiden PAS bahawa satu bacaan doa supaya "Malaysia menjadi negara Kristian" diadakan dalam satu majlis makan malam anjuran parti itu selepas pilihan raya negeri Sarawak tahun lepas.

Tentulah takkan USTAZ NASHARUDDIN MAT ISA YANG BERBOHONG..?

"Dakwaan itu tidak benar, berniat jahat dan tidak bertanggungjawab," kata pengerusi DAP Sarawak Wong Ho Leng pada sidang media di bangunan Parlimen hari ini.

Tegasnya, majlis makan malam bersama sukarelawan pilihan raya yang turut dihadirinya itu hanyalah untuk menghargai individu terlibat dan tiada sesi doa dijalankan.

Dalam sidang media sama, setiausaha DAP Sarawak Chong Chien Jien berkata parti itu menganggap dakwaan Nasharuddin itu sebagai satu perkara serius.

Namun, DAP Sarawak tidak akan mengambil apa-apa tindakan ke atas Nasharuddin dan menyerahkannya untuk tindakan di peringkat Pakatan Rakyat.


"Kami serahkan kepada PAS untuk tindakan sewajarnya," katanya.

Gajah dah naik minyak dalam semutar..

Tiada ulasan: