Khamis, 4 Oktober 2012

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


ali ketam perasan dia kerabat diraja....rupanya raja syaitan yang pelahap duit rakyat sampai RM 10 juta...!!!!

Posted: 04 Oct 2012 06:30 AM PDT

Rasuah dalam UMNO dan Barisan Nasional berada ditahap yang barah peringkat keempat. Dan hidup pemimpin UMNO bermula dari perdana menteri dan seluruh pemimpin UMNO/BN kaki rasuah tegar.

Akhirnya rakyat ingin penjelasan dari Ketua Menteri Melaka Mohd Ali Rustam dan pihak berwajib terutama SPRM betul ke perkahwinan, persandingan, makanan dan segala bentuk ditaja?

Anak lelaki Ali Rustam ni siapa..? Ali Rustam fikir dia Raja Melaka? Majlis perkahwinan anak hinggakan Perbadanan Kemajuan Negeri Melaka perlu bermesyuarat?

pegawai khas ketua menteri mengaku bahawa majlis tersebut ditaja sebanyak RM10 bagi setiap tetamu , Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) perlu menyiasatnya kerana ia majlis peribadi. Minit mesyuarat tersebut, menyebut jabatan-jabatan kerajaan yang terlibat dan ia juga menyatakan tiada bil perlu dituntut daripada ketua menteri dan semuanya percuma.

Majlis perkahwinan anak Ali Rustam semakin panas...
kejap Ali Rustam kata murah je belanja kahwin tu..
lepas tu pulak setiausahanya kata semuanya free dan dibuat secara percuma oleh pengendali perkhidmatan yang terlibat...

lepas tu Ali Rustam kata perbelanjaan yang murah dimaksudkannya tu adalah HANYA bernilai RM600,000 untuk 60,000 orang... Ali kata satu kepala RM10 jer... tu yang dia kata murah sesangat tu...

Tapi sekarang ni... tersebar pulak satu surat yang menunjukkan agensi kerajaan negeri Melaka dipergunakan...

Surat tersebut adalah surat untuk memanggil pihak-pihak agensi kerajaan Negeri bagi mengadakan satu mesyuarat khusus untuk majlis perkahwinan anak lelaki Ali Rustam...

Perkara dalam tajuk surat tersebut ialah :

"Mesyuarat Majlis Persiapan Hiasan Luaran, Kebersihan Dan Logistik Sempena Majlis Perkahwinan Anak YAB Ketua Menteri Melaka"

Surat tersebut ditujukan kepada orang-orang penting agensi Kerajaan Negeri Melaka :
Tuan Haji Kamaruddin Mat Shah (Yang di-Pertua Majlis Perbandaran Alor Gajah)

Encik Shahdan Othman (Setiausaha Majlis Perbandaran Alor Gajah)

Tuan Haji Murad Bin Husin (Yang di-Pertua Majlis Perbandaran Jasin)

Puan Ainu Nizla Kasman (Setiausaha Majlis Perbandaran Jasin)

Ir. Haji Zainuddin Bin Abdul Samad (Pengarah Perbadanan Pengurusan Sisa Pepejal)

Syaitan yang di kenali Rampas Tanah Orang Melayu dan di beri kepada Syarikat China Petroleum Corporation dan Kuo Kuong Corporation...!!!!

Posted: 04 Oct 2012 06:15 AM PDT

Wujud konspirasi antara Menteri Besar Johor, Datuk Ghani Othman dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di sebalik projek Pembangunan Bersepadu Penapisan & Petrokimia (Rapid) di Pengerang Johor.Ghani dan Najib sengaja merampas tanah penduduk seluas 22,500 ekar menggunakan Akta Pengambilan Tanah 1960, bertujuan membolot sebahagian tanah tersebut untuk diagih kepada kroni mereka.

Berdasarkan pemerolehan tanah secara besar-besaran ini, kerajaan negeri membeli tanah tersebut dengan harga murah, kemudian diagih kepada syarikat kroni.Selepas status tanah ditukar daripada pertanian kepada pembangunan, harga tanah tersebut akan melambung sehingga 100 peratus.

Ini adalah taktik yang diguna Ghani dan Najib sekaligus menguntungkan mereka dan kroni Umno BN,Rapid pada asalnya berminat melabur di Selangor

sama sama melapah  hasil titik peluh rakyat dengan menipu rakyat pengerang...!!!!

Projek Rapid telah beroperasi di Taiwan selama 52 tahun dan ia dikendali oleh syarikat China Petroleum Corporation (CPC) dan Kuo

Presiden Baru Taiwan, Ma Ying-Jeou tidak meneruskan lesen tersebut selepas menerima tentangan daripada rakyatnya.CPC dan Kuo Kuong bersama satu syarikat tempatan Everwish Sdn Bhd kemudiannya memohon untuk meneruskan projek itu di Pulau Indah, Selangor.

Bagaimanapun, kerajaan Selangor menolak projek ini walaupun dikatakan akan meningkatkan jumlah pelaburan asing (FDI) dengan menerima RM10 bilion setahun serta 20,000 peluang pekerjaan..

Selepas Selangor menolak permohonan tersebut, CPC dan Kuo Kuong memohon kepada Petronas untuk meneruskan projek Rapid di Malaysia.Najib yang juga Pengerusi Petronas, tanpa berfikir panjang menerima projek itu dan mengisytihar ia akan dibangunkan diPengerang dengan kos RM60 bilion, pada 13 Mei 2011.

Untuk menunjukkan rasa bersyukur atas projek yang akan dilaksanakan itu nanti, Najib mengumumkan pengecualian cukai selama 10 tahun terhadap projek ini.Ketika cadangan projek itu di Pulau Indah, CPC dan Kuo Kuong memohon penggunaan tanah hanya seluas 2,889 ekar.

Ia tidak memerlukan kerajaan negeri mengambil tanah penduduk menggunakan Akta Pengambilan Tanah 1960, ia mengikut persetujuan pembeli dan penjual berdasarkan pasaran semasa..

Berbeza di Johor, kerajaan negeri sewenang-wenang merampas tanah seluas 22,500 ekar dengan niat membolot sebahagian tanah dengan harga yang murah.Ghani memperdaya penduduk Pengerang, kerana yakin tiada bantahan daripada mereka, seperti yang berlaku di Kuantan apabila penduduk membantah projek Lynas.

Mungkin mereka merasakan Johor adalah kubu kuat Umno, dan rakyat akan menerima apa sahaja yang dilakukan oleh Umno BN..

suku sakat syaitan yang di kenali pelahap duit orang nak naik haji.....!!!!

Posted: 04 Oct 2012 05:54 AM PDT

kalau CEO Hong Leong Bank ka... atau bank2 yg lain... no hal la... ni TH bro... org 2 yg kijo kt sini bleh dikatakan tau soal hukum hakam... apa nak heran bro menteri jaga agama pun berani pelahap duit zakat....itu semua kerja suku sakat syaitan yang di kenali....!!!!

gelagat pelir pendek najib memalukan negara dan rakyat....!!!!

Posted: 04 Oct 2012 05:47 AM PDT

GUA MEMANG DAH AGAK DAH
NAJIB MESTI TAK BERANI BERDEPAN
DENGAN PERBAHASAN ANWAR IBRAHIM
DALAM SOAL BAJET 2013

DALAM TV BUKAN MAIN
GEDEGUNG GEDEGANG KUTUK BAJET PEMBANGKANG
BILA DIAJAK BERBAHAS KERAJAAN PUNYA BAJET
RUPANYA DIA LARI MENYOROK DICELAH PUTING BIG MAMA....
BESAR PUTING BIG MAMA...SAMPAI ANAK GAJAH BOLEH MENYOROK

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim membidas perdana menteri yang tiada di Dewan Rakyat sewaktu beliau membahaskan Bajet 2013 yang dibentangkan Datuk Seri Najib Razak Jumaat lalu.

"Secara tradisinya menteri kewangan akan hadir di dewan sewaktu perbahasan. Hendak debat (dia) tak berani. Hendak bahas di Parlimen dia tak datang," kata Anwar sewaktu memulakan perbahasannya sekitar jam 11.40 pagi tadi.

Menurut Anwar, Najib sebaliknya hanya membiarkan penyokong-penyokong kerajaan mempertahankan bajet itu.

 

manakala siaran tanya najib hangout on air...terserlah lagi pelirnya semakin membusuk....kah kah kah

Hari Ini Dalam Sejarah.. Najib PM paling penakut..!!

Penyata Hutang Di hilangkan Dari Laporan Bajet 2013 Untuk Menipu Rakyat Dan Demi Kempen PRU 13....!!!!

Posted: 03 Oct 2012 03:58 PM PDT

Misteri Kehilangan Item Penting Dalam Buku Anggaran Perbelanjaaan Persekutuan 2013

Penyata kedudukan hutang negara  ‘dihilangkan’ dalam laporan Bajet 2013 dan tidak dinyatakan seperti biasa yang dikemukakan setiap tahun.

Laporan penyata tentang kedudukan kewangan, hutang, memorandum jaminan kerajaan dan akaun yang melibatkan dana amanah didapati tidak dinyatakan dalam laporan bajet 2013.

Sangat pelik dan tidak pernah berlaku laporan mustahak sebegini tidak dinyatakan seperti tahun-tahun sebelumnya.Perkara ini penting bagi membolehkan ahli Parlimen menelitinya dan membahaskan sebelum belanjawan ini diluluskan dalam Dewan..

Unjuran angka termasuk bon dan sukuk itu sangat penting kerana boleh memberikan gambaran semasa tentang keupayaan kewangan negara dan kebolehan kerajaan untuk memberikan peruntukan tambahan seperti Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) untuk meringankan beban rakyat.

Turut di persoalkan  sama ada kehilangan penyata hutang negara ini berkaitan dengan Laporan Ketua Audit yang sengaja dikeluarkan lewat dua minggu selepas Belanjawan dibentangkan.

Perkara ini boleh diteliti dengan melihat aliran hutang semasa negara tapi malangnya buat pertama kali Menteri Kewangan gagal menyatakannya.Kerajaan mesti bertanggungawab jelaskan kenapa perkara ini berlaku.

 

 

penyapu sial

 

 

Di sekolah rendah pun laporan kewangan dijadikan suatu yang amat penting bagi apa-apa persatuan dan pertubuhan hingga ada boleh menjejaskan perjalanan pembentangan kewangan dan aktiviti berkaitan. Jangan terperanjat satu masa nanti kaedah begini akan diikuti oleh generasi syaitan yang dikenali nanti demi mengekalkan kuasa.

Budget PRU punya hal....Hutang Negara dah nak cecah 55% dari KDNK tu yang terpaksa buang laporan tu.

Sepatutnya Laporan Audit kena bentang dulu, baru bentang Bajet. Macam kita nak belanja, check poket dulu. Ini tak, belanja tak check berapa baki duit ada...menipu lah namanya....syaitan yang di kenali kerjanya begitu kalau tak merompak dia akan menipu pula....!!!!

Tiada ulasan: