Sabtu, 13 Oktober 2012

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


Janji Di Tepati...PATI Di Sayangi...Burid Najib Dan Rosmah Di Jilati....!!!!

Posted: 13 Oct 2012 08:36 AM PDT

nasha tiada konek nak langgar baiah...maka dia melaga lagakan sesama PR supaya di pecat dari PAS,,,,!!!

Posted: 13 Oct 2012 08:29 AM PDT

Tindakan Nasharuddin Mat Isa memprovokasi hubungan diantara PAS dan DAP sejak akhir-akhir ini dalam isu Hudud dan negara Islam  adalah supaya mahu dipecat daripada parti tersebut kerana tidak berani melanggar “Bai’ah” dengan meninggalkan PAS secara sukarela.

Jika kita lihat, semenjak dua menjak ni, Nasha agresif melaga-lagakan PAS dan DAP supaya Pakatan Rakyat (PR) berpecah.

Beliau lakukan semua ini dengan tujuan agar PAS memecat beliau dan bukannya beliau meninggalkan PAS.Meninggalkan PAS bererti melanggar sumpah ‘Bai’ah’ dan ini mungkin menjadi sebab besar mengapa beliau tidak berani  tinggalkan PAS secara sukarela.

“Bai’ah” bermaksud sumpah untuk taat kepada perjuangan Islam yang kebiasaan diamalkan oleh gerakan Islam.Jika melanggar Bai’ah, dipercayai balasan daripada Allah akan menimpa seseorang itu.

Nasharuddin merupakan bekas timbalan presiden PAS yang gagal mempertahankan jawatannya selepas tewas ditangan Mohamad Sabu dalam Muktamar Agung PAS pada tahun 2011 dalam pertarungan tiga penjuru diantara dirinya, Mohamad dan Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Apa sahaja yang berlaku kepada Nasharuddin tidak akan memberikan impak yang besar kepada PAS dari sokongan.Apa yang dilakukan oleh Nasha ini lebih kepada mengukuhkan orang Umno yang sudah Umno.

Jika Nasha meninggalkan PAS dan menyertai Umno sekalipun, beliau hanya akan mengulangi nasib pemimpin PAS terdahulu yang menyertai Umno seperti Datuk Mohd Asri Muda (bekas presiden) dan Nakhaie Ahmad (timbalan presiden).

Jika Nasha menyertai Umno, beliau tidak akan mendapat kepercayaan sepenuhnya daripada parti tersebut kerana semua sudah tahu hati dan sanubarinya yang sememangnya tidak ikhlas malah boleh menjadi parasit  kepada parti baru yang di anutinya .

Sebagai  Contoh Hasan  akidah walaupun telah meninggalkan PAS tidak disambut menyertai Umno sebaliknya terpaksa menubuhkan  badan bukan kerajaan (NGO) Jalur Tiga (Jati) yang memperjuangkan Islam, Melayu dan Raja.

Turut  di persoalkan adalah  tentang keikhlasan Nasharuddin dalam memperjuangkan agenda Hudud seperti yang dilakukan kebelakangan ini.

Dulu masa nak yakinkan PAS menyertai Umno tubuhkan kerajaan perpaduan, si nasha ini  beritahu PAS, Pak Lah (Tun Abdullah Ahmad Badawi) nak beri tiga kerusi menteri jika PAS bersetuju bersama Umno.

Kita nak tanya dia, masa Pak Lah tawar tiga kerusi menteri tu, ada tak beliau dibincangkan sekali tentang pelaksanaan hukum Hudud?.

Jika Umno benar-benar ikhlas mahu bermuzakarah dengan PAS, Nasharuddin harus diberikan laluan untuk menang tanpa bertanding di kerusi parlimen Bachok pada pilihan raya ke 13 nanti.

Kita nak tengok Umno letak atau tidak calon di Bachok nanti.

Beberapa hari lalu  kenyataan-kenyataan Nasha jelas mempunyai agenda politik tertentu yang menguntungkan Barisan Nasional (BN) dan cuba mewujudkan ketegangan dalam PR.

Kebelakangan ini hubungan beliau (Nasha) dengan PAS tidak serapat berbanding hubungannya dengan kerajaan (Barisan Nasional) BN.

Kenyataan dikeluarkan jelas bertujuan untuk menguntungkan BN dan wujudkan ketegangan antara parti PR walaupun dikeluarkan tanpa bukti.

Kenyataan terbaru dikeluarkan Nasha adalah DAP cuba menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Kristian dengan mendakwa parti komponen PR itu pernah menganjurkan majlis dan berdoa memohon negara dijadikan sebagai negara Kristian selepas DAP memenangi 12 kerusi di Sarawak tahun lalu.

Perkara itu tidak pernah dibangkitkan Nasha dalam pertemuan dengan Majlis Syura Ulama sebelum ini.Menjelang pilihan raya ke 13 yang semakin hampir ini, strategi Umno adalah untuk mewujudkan konflik dalam PR.

Apabila parti dalam PR berlaga sepertimana perselisihan PAS dan DAP dalam isu Hudud, Umno dan BN yang untung.

PR akan dilihat tidak bersatu jika terus bergaduh sesama sendiri dan inilah yang dimahukan Umno.

 

 

 

penyapu sial

 

 

Wang dan tergila-gila nak jagi Ahli Parlimen mungkin menguasai segala-galanya. Kalau percaya orang macam ini, habislah rakyat tak kira ulama ataupun sebaliknya . mata nasha sudah silau dgn jawatn menteri & duit

skandal pemimpin syaitan yang di kenali jumpa soros....dulu puas kutuk anwar kini dah kantoiii....baru ngaku jumpa soros....babi sial dan pukimak punya bangsa melayu macam ini....!!!!

Posted: 13 Oct 2012 07:39 AM PDT

Najib: ‘Memang saya ada jumpa Soros’

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak malam ini mengaku pernah mengadakan pertemuan dengan George Soros di New York dua tahun lalu.

Menurut Najib, pertemuan dua tahun lalu dibuat atas permintaan Soros sendiri dan baginya ia tidak menimbulkan sebarang masalah.

"Memang saya ada berjumpa Soros atas permintaan beliau, ini tidak jadi masalah," katanya kepada pemberita dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Dewan Tertinggi Barisan Nasional (BN) di Menara Datuk Onn, malam ini.

Sambil berkata ia adalah kunjung hormat biasa antara dua pihak, Najib yang juga Pengerusi BN berkata, "tak perlu dibimbangi."

"Tidak ada isu untuk menjatuhkan kerajaan. Tak bincang pun untuk dapat kewangan. Tak ada niat jahat.

"Beliau (Soros) mahu jumpa saya. Hakikatnya, selepas Tun Mahathir datang terlebih dahulu untuk jumpa dengan dia," kata beliau yang juga Menteri Kewangan.

Beberapa pihak mendakwa Najib dan Dr Mahathir pernah mengadakan pertemuan dengan Soros.

Sehubungan itu mereka meminta agar Najib memberi penjelasan segera di sebalik laporan media bahawa beberapa pihak menerima dana daripada institusi milik jutawan tersebut.

bila syaitan yang di kenali jadi penjarah hasil PETRONAS....rakyat cuba di perbodohkan....!!!

Posted: 13 Oct 2012 06:34 AM PDT

lambang  pembaziran hasil kerja  syaitan yang di kenali

Minyak mcm juga seperti air atau dulu bijih timah. Sewajarnya air tidak dijual kpd rakyat dgn harga yg mahal kerana ia hasil semulajadi yg diberikan Allah.

Begitu juga dgn minyak. Bukannya Petronas lahirkan minyak tapi ia sudah ada cuma dicarigali oleh Petronas utk mendapatkannya. Ia bukan dicipta tetapi telah tercipta oleh yg Maha Esa. Biarlah Petronas mencari hasil keuntungan berganda syarikat milik rakyat ini di luar negara dgn pelaburan seperti paip saluran gas, loji2 penapis, loji2 petrokimia dan sebagainya.

Dgn rakyat Malaysia utk apa dpt keuntungan yg melampau. Cukup utk operasi dan untung sikit2 sudah la. Bukankah minyak itu milik rakyat. Kamu uruskan sahaja dan kami rakyat yg bayarkan gaji. Tak perlulah cekik darah kami. Malah Allah berikan bonus pula utk Petronas apabila gas juga boleh digunakan atau dlm erti kata lain 2 in 1 keuntungan Petronas.

Petronas mesti ingat hasil yg mereka perolehi itu dtg dari negeri mana. Jika keuntungan RM 100 juta, adakah salah utk kerajaan negeri tersebut memprolehi RM 20 juta...tak sampai separuh pun. Kita tahu yg di di atas itu kroni2   celaka akhirnya terpaksalah akur utk menyokong kempen belanjawan 2013 kerajaan utk mengelakkan dipersalahkan.

Patutnya Petronas langsung tidak boleh bersuara demikian. Biar kerajaan negeri agih-agihkan kekayaan negeri masing2 utk rakyat mereka merasainya. Ini hasil dipungut tetapi mereka menjadi negeri yg termiskin. Contohnya Sabah.

Negara miskin bukan kerana duit Petronas 20% itu diagih-agihkan kpd rakyat tetapi kerana ketirisan atau kebocoran. Contohnya RM 5700 utk membeli seunit jek kereta kerajaan yg berharga RM50. Platform tiang bendera berharga RM990 dibeli dgn harga RM30,000. Pembelian seunit lampu suluh bernilai RM35 telah dibayar dgn harga RM143.

Lebih teruk apabila kerajaan membayar subsidi RM17 billion kpd Penjana Tenaga Bebas (IPP).Projek e-mel 1Malaysia yg menelan belanja RM50 juta. Menanggung kerugian (bailout) Lebuhraya Seremban-Port Dickson sebanyak RM142 juta. Menanggung kerugian (bailout) Sistem Pengangkutan Putra sebanyak RM4.486 billion dan byk lagi yg berjumlah berbillion ringgit.

Cukuplah kalau nak bodohkan org. kita marah sgt sb Pteronas ini ingat kita masih tidak bijak mcm tok nenek kita dulu agaknya. Kalau tak bagi kerajaan negeri habis dkt kerajaan pusat juga. Cukuplah KLCC itu lambang pembaziran dan Formula 1. Org kampung boleh masuk KLCC tapi tak mampu nak beli barangan di dlmnya sedangkan ia terbina hasil bumi yg Allah berikan kpd rakyat Malaysia.

dah kantoiii....tak payah nak spin lagi dah....UMNO kalau tak buat kerja kerja haram bukan UMNO namanya sementara SPRM dan Jabatan Peguam Negara menjadi budak pencuci najisnya....!!!!

Posted: 12 Oct 2012 05:41 PM PDT

Menteri Hal Ehwal Undang-undang, Datuk Seri Nazri Aziz mengakui RM40 juta wang seludup melalui Hong Kong yang dipercayai diberi seorang ahli perniagaan adalah untuk Umno Sabah tetapi menafikan ia milik Tan Sri Musa Aman.

Dana tersebut ialah sumbangan yang dibuat kepada Badan Perhubungan Umno Sabah dan bukannya untuk tujuan persendirian ketua menteri,” kata Nazri dalam jawapan bertulis kepada Ahli Parlimen Batu, Tian Chua.

Ekoran itu, kita mendesak kerajaan menjelaskan tujuan ahli perniagaan, Michael Chia memberikan RM40 juta tersebut kepada Umno Sabah lantaran  tidak berpuas hati dengan jawapan Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu mengenai pendirian Peguam Negara terhadap skandal itu selepas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) selesai melakukan siasataan.

Penjelasan perlu kerana  wujud penyelewengan dan aktiviti penggubahan wang haram oleh mereka yang terbabit.
Kita ingin tahu adakah sumbangan ini tidak melanggar undang-undang dan tiada rasuah. Apa tujuan seorang ahli perniagaan beri sumbangan kepada Badan Perhubungan Umno Sabah?

Mengapa wang ini dibawa ke Hong Kong?

Chia ditahan di Lapangan Terbang Antarabangsa Hong Kong pada 14 Ogos 2008 dengan matawang Singapura berjumlah RM40 juta di dalam bagasinya sebelum menaiki pesawat menghala ke Kuala Lumpur.

Wang itu dikatakan mempunyai hubungkait dengan lesen pembalakan di Sabah yang membawa pulangan lumayan kepada ahli politik Barisan Nasional di negeri itu.

Nazri dalam jawapan bertulisnya semalam mengatakan Jabatan Peguam Negara telah meneliti dan mempertimbang keterangan yang dikemuka SPRM dan memutuskan tiada elemen rasuah.

Nazri mendakwa, Jabatan Peguam Negara mengesahkan dana tersebut adalah sumbangan yang dibuat kepada Badan Perhubungan Umno Sabah, dan bukan untuk kegunaan persendirian Ketua Menteri.

Jelas sudah  ada konspirasi antara Jabatan Peguam Negara, SPRM dan Umno BN untuk menutup skandal tersebut.Ini adalah kali pertama SPRM dan Jabatan Peguam Negara mengakui wang ini adalah wang Umno Sabah.

melayu hilang jati diri angkara keling paria mahathir al malaun.....

Posted: 12 Oct 2012 05:26 PM PDT

Mahathir Mohamad yang lebih mementingkan pembinaan monumen hebat dan bersejarah di zaman pentadbirannya didakwa menjadi punca negara hilang daya saing dalam pelbagai bidang berikutan kemerosotan moral di kalangan rakyat.

Pembinaan monumen yang dikatakan menjadikan negara lebih maju dan moden berkisar dari segi pembangunan fizikal dan material semata-mata.

Amalan sebegitu yang lebih diutamakan Mahathir menyebabkan negara pada masakini menghadapi masalah moral yang kritikal di samping sistem pentadbiran negara dibelenggu gejala rasuah berleluasa.

Pembangunan insan diabaikan menjadi punca umat Melayu beragama Islam hilang jati diri serta tahap kerohanian runtuh dan lemah.

Di zaman Dr Mahathir dulu apa dipentingkan ialah pembinaan monumen-monumen yang dibanggakan hingga apa dikatakan dengan slogan seperti “Bersih, Cekap dan Amanah”, “Malaysia Boleh” dan yang lain tinggal slogan sahaja.

Apa ditinggalkan ialah pembangunan dan pembentukan insan yang merupakan asas kekuatan umat Melayu Islam,.

Jati diri Melayu sama juga dengan jati diri bangsa lain, harus dipertahankan dengan masing-masing punya kelebihan dan kelainan.Bagi bangsa Melayu tentunya Islam menjadi paksi jati diri mereka.

 

 

penyapu sial

 

 

Umno memang nak melayu terus bergantung pd mereka..x nak lihat melayu maju,bila melawan ugut bantuan akan di tarik balik ..tanpa kite sedar sgala harta negara mereka dah rompak

felda makin tenat....kerja kerja gerombolan syaitan di kenali menghianati orang melayu sampai terlingkup...!!!!

Posted: 12 Oct 2012 05:07 PM PDT

hanya satu satu di dunia....semakin di senaraikan di BSKL semakin melingkup....inilah  kerja kerja  gerombolan syaitan yang di kenali  menghirup darah  peneroka felda  sampai terlingkup...

  • Penyingkiran Pengarah Jabatan Kewangan, Hanif Ahmad, Pengarah Jabatan Tanah, Syeikh Hadi Syeikh Omar dan Pengarah Jabatan Sumber Manusia, A. Karim Ahmad. Ini adalah jabatan terpenting di Felda. Kesemua mereka ditukarkan ke Unit Gedung Makanan yg ketika ini operasinya hidup segan mati tak mau. Bayangkan pengarah2 profesional ini berjawatan Gred Jusa C ditugaskan menjadi gembala lembu dan kerbau!
  • Antara yg turut ditukarkan ialah Pengurus Besar Wilayah Raja Alias, Izham, Penolong Pengarah Jabatan Komuniti, Pn Hamimah dan Pegawai Kewangan, Pn Mastura. Fasa 2 rombakan bakal melibatkan hampir 20 orang lagi Pegawai Kanan akan dilakukan tidak berapa lama lagi.
  • Ketidak stabilan saham FGVH telah membawa kesan yg banyak. Antaranya aduan kakitangan Felda yg diarah membuat pinjaman saham tetapi bila nak jual rugi. Peneroka Felda masih menerima surat arahan bayar pinjaman 800 unit saham dpd bank, meskipun kononnya ada disediakan skim bayaran RM50 sebulan.
  • FGVH berdepan masalah besar untuk membayar RM257 juta kepada Felda seperti dalam perjanjian ekoran kejatuhan harga komoditi. Harga Minyak Sawit Mentah(MSM) tinggal RM2,300 setan metrik berbanding pernah mencapai RM3,200 sebelum ini. Jika FGVH gagal membayar Felda seperti yg dijanjikan, pendapatan Felda akan terus jatuh. Ini semakin menyukarkan perlaksanaan projek dan aktiviti di Felda sebagaimana bajet Felda yg di unjurkan sebelum ini.
  • Harga komoditi sawit semakin merudum seiring dengan kejatuhan saham FGVH. Disesetengah tempat hanya tinggal RM300 setan berbanding RM850 setan waktu pilihanraya 2008. Pendapatan peneroka menjunam 70% dimana waktu ini baki setelah tolak potongan hanya tinggal antara RM700-1,500 sahaja. Kenapa harga sawit jatuh dengan begitu mendadak?

Ia juga berkait dengan harga getah yg juga jatuh teruk, ses tanam semula Risda yg bermasalah dan pokok2 getah yg tidak lagi mengeluarkan susu yg banyak seperti dulu. Pokok2 getah seperti berpenyakit. Ini aduan dari penoreh2 getah.

Apa perancangan Kerajaan di saat kritikal seperti ini

Datuk Ahmad Maslan beria2 menafikan Genting Berhad ada membeli 407,005,000 unit saham dlm FGVH. Satu sen pun tida ada kata beliau. Manakala para wartawan   telah  menerima  salinan yang di edarkan dari papan utama Bursa Malaysia yg dikeluarkan Bloomberg Peers mengenai pembelian saham FGVH oleh Genting Berhad. Pihak Genting sehingga hari ini tidak membuat apa2 penjelasan mengenainya. Sejak bila Ahmad Maslan jadi jurucakap Genting?

maklumat terkini seramai 42 orang Pengurus Ladang Felda Plantation yg ketika ini diambilalih FGVH tidak lagi disambung perkhidmatan mereka. Sebahagian besar mereka telah berkhidmat lebih 30 tahun dan bergaji tidak lebih RM6 ribu sebulan. FGVH telah membawa masuk Penolong Pengurus di Golden Hope dan Sime Darby sebagai Pengurus Ladang FGVH dengan gaji permulaan RM7,500 sebulan.
Mangsa terbaru kesan penyenaraian FGVH!

 

satu satu di dunia....sayang kan bangsa melayu....kasi terlungkup  sampai mampos....selamat memamposkan orang melayu wahai gerombolan syaitan yang di kenali....!!!!

Tiada ulasan: