Khamis, 11 Oktober 2012

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


nasha muka kulit babi semakin celaru otaknya selepas menjilat burid najib dan rosmah....kini cari alasan supaya dirinya di pecat...!!!!

Posted: 11 Oct 2012 09:13 AM PDT

muka kulit babi....

LEPAS satu, satu hal yang ditimbulkan oleh Nasha semenjak beliau tidak lagi memegang jawatan Timbalan Presiden PAS. Perbalahan hebat di antara beliau dengan Karpal Singh juga bermula selepas beliau tidak memegang jawatan tersebut, sedangkan beliau bukan tidak tahu pendirian DAP selama ini di dalam beberapa isu berkaitan hukum Islam.

Sewaktu  Nasha memegang jawatan Timbalan Presiden PAS untuk beberapa tahun, adakah beliau merasakan waktu itu DAP berbeza dari DAP sekarang? Mengapa waktu itu beliau tidak berkokok seperti sekarang? Hilang sahaja jawatan, beliau sudah tidak tentu hala pendiriannya, asyik menuding jari ke hulu ke hilir, sekejap tuding kepada DS Anwar, sekejap lagi kepada Karpal Singh. Dan, yang terbaru beliau mendakwa ada golongan (dimaksudkan DAP Sarawak) yang berdoa agar negara ini menjadi sebuah negara Kristian. Baca kenyataan beliau seperti yang dipetik di dalam Malaysiakini;

"Saya nak menyebut, dan saya sebut ini untuk mengajak suara ummah menjadi satu, berdepan strategi yang dirancang oleh musuh Allah khasnya di Malaysia ini. "Selepas pilihan raya di Sarawak baru-baru ini, untuk meraikan kemenangan, parti DAP contohnya, di Sarawak, telah ada satu perhimpunan yang diadakan di satu tempat sebagai majlis kesyukuran.

"Dan dalam majlis kesyukuran itu antara perkara yang disebut dan didoakan adalah doa supaya Malaysia menjadi negara Kristian. Kerana kemenangan yang besar sudah ada doa supaya Malaysia jadi negara Kristian," katanya (Malaysiakini).

Jika beliau ada bukti yang kukuh, mengapa sekarang beliau timbulkan sedangkan Pilihanraya Sarawak sudah berlalu lama? Dan, mengapa beliau tidak mengemukakan bukti kukuh itu paling tidaknya kepada Majlis Syura di dalam PAS agar PAS boleh melakukan penyiasatan dan mengambil apa jua tindakan yang perlu? Tidakkah tindakan melalui parti lebih berkesan daripada beliau berkokok seorang diri di khalayak ramai? Apa motif beliau? Untuk dilihat menjadi hero lebih hero daripada Presiden JATI? Mungkin beliau tidak mahu mengemukakan bukti beliau itu kepada parti kerana sudah tidak yakin lagi dengan parti yang beliau dokong sekarang. Jika benar begitu, tunggu apa lagi? Us Nasha boleh keluar dari parti dan bawa segala bukti yang beliau ada itu kepada Umno atau JATI, kemudian kita lihat apa yang kedua-dua sekutu itu boleh buat dengan aduan Nasha.

Samada perbuatan mendoakan negara ini menjadi sebuah negara Kristian itu merupakan satu kesalahan atau tidak, itu kita tidak tahu. Tetapi, sebagai umat Islam mengapa kita takut sangat dengan doa orang-orang bukan Islam?  Nasha yakinkah dengan doa-doa mereka dari doa-doa orang Islam? Mengapa kita tidak perbanyakkan doa kepada Allah untuk selamatkan negara ini dari ancaman musuh-musuh Islam? Musuh-musuh Islam bukan hanya sebilangan dari orang-orang bukan Islam sahaja, tetapi terdapat juga musuh-musuh Islam di kalangan orang-orang Islam itu sendiri.

Soal umat Islam kena bersatu padu ini bukan baru dilaungkan. PAS tidak pernah lekang mulut mengajak umat-umat Islam bersatu atas dasar Islam, begitu juga Umno. Bezanya Umno mahu bersatu atas dasar Melayu, tambah pelik lagi bersatu yang difahami oleh Umno adalah penyatuan Umno-PAS sahaja. PKR tidak perlu diajak bersatu kerana bagi Umno mungkin PKR ini tidak ada langsung orang-orang Melayu dan Islam di dalamnya. Di sini jelas dapat dilihat siapa sebenarnya yang tidak mahu bersatu, dan pihak ini lah yang sepatutnya si  Nasha dakwahkan.

Jika benar  Nasha ikhlas untuk membela Islam, beliau harus bertindak dengan lebih bijak. Selaku Ahli Majlis Syura dan ahli PAS, beliau harus mendahulukan partinya terlebih dahulu untuk menyuarakan sesuatu yang dianggap sensitif, bukannya berkokok di dalam media melainkan beliau sudah tidak yakin lagi dengan kewibawaan PAS. Jika begitu,   maka nasha memang sengaja membiarkan dirinya di pecat...

awas taktik syaitan yang di kenali untuk menyamun rakyat...

Posted: 11 Oct 2012 08:56 AM PDT

Tarif elektrik kekal hingga Jun tahun depan

jangan  percaya dengan  janji syaitan....di dunia anda di penaya di akhirat anda teraniaya....!!!!

[Kosmo] KUALA LUMPUR – Kadar tarif elektrik kekal pada paras semasa sehingga Jun tahun depan, kata Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Datuk Peter Chin Fah Kui 

Beliau berkata, kerajaan pada awalnya merancang menyemak semula tarif setiap enam bulan, namun Kabinet, yang merupakan pihak berkuasa akhir, menolak pelan itu.

Chin berkata, kementerian berkenaan membentangkan kertas mengenai tarif itu baru-baru ini kepada Majlis Ekonomi Negara.

“Kabinet tidak meluluskannya. Oleh itu saya menjangkakan semakan semula tidak akan dibuat dan tarif kekal pada tahap semasa,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan Seminar Amalan Terbaik Antarabangsa di sini semalam.

 

 

penyapu sial

 

anda janganlah teruja sangat kerana selepas PRU 13 segala-galanya akan naik termasuk pelaksanaan GST untuk "cover up" kos bajet baru-baru ini dan terus mengayakan kroni....inilah taktik halus  syaitan yang di kenali untuk penayakan rakyat

Betul Tu Memang Tiada bukti kaitkan Musa dengan rasuah untuk kegunaan Umno Sabah Sebab Negara Ini Di tadbir Oleh Kaum Perompak ,Penyamun .Pelanun Pembunuh Dan Segala Jenis Gangster Berlesen Yang Di Terajui Oleh Puak Syaitan Yang Di kenali UMNO...!!!!

Posted: 11 Oct 2012 08:39 AM PDT

Nazri Aziz dalam jawapan balas kepada ahli parlimen PKR, Chua Tian Chang berkata tiada elemen perbuatan rasuah dapat dibuktikan terhadap dakwaan pengubahan wang haram dan rasuah ke atas Datuk Seri Musa Aman serta berkata wang berjumlah jutaan ringgit yang disalurkan adalah bertujuan untuk kegunaan Umno Sabah.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri tersebut juga berkata pihak Peguam Negara (AG) telah meneliti perkara tersebut dan menutup kes itu selepas mendapati tiada unsur rasuah dibuktikan seperti yang didedahkan oleh laman pemberi maklumat Sarawak Report awal tahun ini.

“Dana tersebut ialah sumbangan yang dibuat kepada badan perhubungan Umno Sabah dan bukannya untuk tujuan persendirian Ketua Menteri,” jawab Nazri (gambar).

Nazri juga berkata Suruhanjaya Bebas Anti Rasuah Hong Kong (ICAC) turut menyiasat kes tersebut tetapi tidak mengambil sebarang tindakan lanjut.

“Mengenai kes yang turut difailkan di Mahkamah Switzerland, ia merupakan permohonan Bantuan Bersama dalam Perkara Jenayah (MACMA) oleh ICAC bagi tujuan menyiasat perkara yang sama.

“Permohonan MACMA ini juga telah ditarik balik atas alasan yang sama dinyatakan di atas,” kata Nazri lagi.

Pada April lalu, Sarawak Report telah mendedahkan dokumen daripada ICAC yang didakwa menunjukkan seorang peguam di Sabah mempunyai sejumlah US$30 juta (RM92 juta) dalam akaun di bank Switzerland yang dimiliki oleh Musa.

Michael Chia yang dituduh sebagai mempunyai kaitan dengan kes Musa ini merupakan pelabur balak yang banyak menjalan menjalankan urusan dengan syarikat British Virgin Island yang secara langsung melibatkan peguam tersebut.

Musa menafikan tuduhan yang mengaitkan dirinya dengan Chia yang pernah ditahan pada 2008 kerana cuba menyeludup wang haram berjumlah S$16 juta (RM40 juta).

Menurut laporan media, Chia memberitahu kerajaan Hong Kong bahawa wang tersebut adalah milik Musa.

“Saya nafikan semua tuduhan ini,” kata Musa.

Musa sebaliknya mendakwa Sarawak Report cuba menjatuhkannya dan mengatakan ia sebahagian daripada konspirasi pembangkang untuk menawan negeri tersebut.

Pada Jun lalu, perdana menteri Datuk Seri Najib Razak dalam jawapan balas kepada Chua memberitahu bahawa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia sudah melengkapkan siasatan dan telah dihantar kepada AG untuk membuat pertimbangan.

 

penyapu sial

 

macam kes taib mahmud juga...ntah ntah kes lembu betina shahrizat pun akhirnya tiada bukti untuk sabitkan kesalahan....bila segala jenis syaitan yang di kenali bertakhta di setiap peringkat penguatkuasaan undang undang....kawa tim maaa....segala jembalang tanah  UMNO...!!!

ada juga cikgu yang bakal makan penampar aku nie....

Posted: 11 Oct 2012 06:38 AM PDT

nasharuddin mat isa pukimak UMNO yang jadi biawak hidup dalam PAS....!!!!

Posted: 10 Oct 2012 03:39 PM PDT

Dah serupa Hasan Akidah .. Nama saja ahli majlis syura tapi dok bercakap dan macam ahli majlis tertinggi umno dah nie....

Nape lah PAS masih nak  simpan langau  nie... Jika sebelum  ini beliau dok smash karpal singh kita kata itu urusan peribadi dia tapi kali nie bercakap pertikai keputusan yg telah dibuat majlis syura pasai apa pulak.... Jika nak tegoq majlis syura masa mesyuarat tu tegoq laa...nie dok guna media buat apa...nak habaq satu dunia pasai apaaa?

Jika mcm nie punya kelaku baik PAS PECAT sahaja si Nasa nie sebab guna media kritik dasar parti... takan Hasan Akidah boleh dipecat si Nasa nie tak boleh...ini kesalahan besar dimana kritik dasar parti yg telah dipersetujui oleh kepimpinan dan majlis syura.....

Kesalahan beliau ialah tidak guna saluran lepas tu komen pulak mcm suara umno dah....spt pertikai DAP buat majlis doa di Serawak.... apa masalahnya dah depa orang agama lain takan kita nak halang mereka berdoa...benda simple macam nie pon dok buat statement dungu tu apasal....jika macam tu halang sahaja gereja ka kuil ka dari dok berdoa setiap minggu.....

Jika kelaku pun dah dok bagi bola tanggung pada lawan macam nie pun PAS boleh simpan tak tahulah nak kata apa....sanggup sayang menanggung biawak hidup sedangkan rakyat keseluruhan sedang menolak pemikiran mcm nie maka tak mustahil pengundi akan menjauhi PAS.... dan yang untung disini sudah tentu UMNO BN.....

Dan perkara ini yang dikehendaki sebenarnya....untuk bagi UMNO BN terus berkuasa.....

Tiada ulasan: