Selasa, 9 Oktober 2012

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Cukai baru GST akan dilaksanakan dalam masa terdekat

Posted: 08 Oct 2012 11:34 PM PDT

TEMPOH hari MiLo SuaM ada menyiarkan laporan Utusan Syaitan yang menunjukkan bahawa Rejim Barisan Nasional, BN sedang bersiap sedia untuk melaksanakan cukai baru GST.

Berhubung pendedahan tersebut, salah seorang sahabat pembaca MiLo SuaM juga ada mengirim email menunjukkan bukti tentang perkara itu.

Menurut pengirim, beberapa syarikat logistik termasuk syarikat tempat beliau bekerja ada menerima surat jemputan daripada pihak kastam untuk menghantar wakil menghadiri seminar GST kali ke 3.

Surat itu turut menyatakan bahawa cukai baru GST akan dilaksanakan dalam masa terdekat. Ini menunjukkan Rejim Barisan Nasional sudah di peringkat akhir persediaan untuk melaksanakan cukai baru GST ini.

Di bawah ini surat yang dimaksudkan.





Sekali lagi ReJaM© harap para pimpinan Pakatan Rakyat menumpukan isu cukai baru GST ini bagi menyelamatkan wang rakyat daripada ditelan oleh buaya-buaya Rejim Barisan Nasional yang sudah siap siaga membuka mulut seluas-luasnya.

ReJaM© "Poket rakyat akan terus rabak selagi BN berkuasa... "

Dua paderi mahu Utusan Malaysia mohon maaf kerana memfitnah

Posted: 08 Oct 2012 04:23 PM PDT

KELMARIN Utusan Syaitan dalam edisi hari minggunya melaporkan berita kononnya pihak gerejmeminta pemimpin politik tidak mengheret rumah ibadat ke dalam kancah politik kerana ia hanya akan menimbulkan suasana yang tidak harmoni.

Kita sedia maklum sebelum ini Utusan Syaitan gemar memainkan isu kononnya pemimpin Pakatan Rakyat mempolitikkan masjid dan surau. Kali ini mereka cuba memainkan sentimen agama kepada orang Kristian pula.



Malangnya akhbar yang terkenal sebagai akhbar paling banyak kalah saman di mahkamah kerana memfitnah itu sekali lagi kantoi melakukan fitnah.

Dua pemimpin Kristian semalam berkata laporan memetik kenyataan mereka dalam Mingguan Malaysia kelmarin, yang didakwa mengkritik ketua menteri Pulau Pinang, adalah "penipuan semata-mata".

Biskop Gereja Lutheran Evangelical, Solomon Rajah dan bekas presiden Majlis Gereja Malaysia Thomas Philips hari ini berkata, kenyataan mereka dilaporkan di luar konteks dalam berita bertajuk 'Gereja bukan tempat politik'.

Mereka menuntut supaya akbar edisi Ahad Utusan Malaysia itu menarik balik laporan berkenaan dan mengeluarkan permohonan maaf dalam edisi mereka selepas ini.

Dalam satu sidang media hari ini, kedua-dua paderi itu menjelaskan bahawa pemberita berkenaan hanya menghubungi mereka untuk mendapatkan pandangan umum mengenai "gereja dan politik".

Rajah berkata, kenyataannya itu bukan reaksi atau ulasan kepada dialog antara ketua menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dengan pemimpin gereja di negeri tersebut.

"Saya tidak pernah sedar bahawa saya akan dipetik secara salah (atau apa yang saya katakan) disalah anggap.

"Saya tidak pernah mengetahui bahawa pandangan saya akan digunakan untuk memenuhi tujuan dan agenda Utusan. Ini sangat menyedihkan," katanya.

Rajah yang menganggap dirinya sebagai penyokong kuat Lim Guan Eng menekankan bahawa beliau tidak akan memberi kebenaran untuk ditemubual sekiranya tahu bahawa Utusan akan memetiknya dengan salah.

Antara lainnya, akhbar berkenaan memetik Rajah sebagai berkata, "tapi saya mahu beliau tahu, pihak gereja tidak perlu diseru untuk menegakkan keadilan kepentingan politik".

Sementara itu, Philips pula berkata laporan itu turut menjejaskan reputasinya, dan menegaskan bahawa pandangannya yang sebenar tidak dilaporkan.

"Ini adalah satu perbuatan fitnah. Saya terkejut dan marah dengan ketidakcekapan wartawan itu," katanya [Malaysiakini]

ReJaM© "Sudah puas fitnah surau dan masjid, Utusan Syaitan fitnah gereja pula... "

Setiausaha Politik MB Selangor berjaya cetuskan huru hara

Posted: 08 Oct 2012 10:56 AM PDT

SUDAH lama kita perhatikan, berulang kali Setiausaha Politik Menteri Besar Selangor, Faekah Hussin mencetuskan kontroversi kepada KEADILAN Selangor. Ada sahaja yang tidak kena di matanya.

Terbaru, Timbalan Presiden KEADILAN, YB Azmin Ali memuji kewibawaan dan kepakaran Tan Sri Khalid sebagai MB Selangor dan menyebut bahawa beliau diperlukan di peringkat pusat untuk melaksanakan Janji Jingga 100 hari jika Pakatan Rakyat menawan Putrajaya.

Kita sedia maklum Tan Sri Khalid pakar selok belok ekonomi, berjaya membangunkan Negeri Selangor, bukankah lebih elok kepakaran ini dibawa ke pusat agar beliau memajukan ekonomi Malaysia seperti mana beliau memajukan negeri Selangor?

Namun apa yang mengejutkan, Faekah cuba membawa isu ini kepada konflik dan kontroversi apabila mengambil sisi negatif dengan menuduh Azmin mahu menentukan jawatan Menteri Besar Selangor pula.

Malah Faekah nampaknya mahu memanjangkan lagi isu ini sehinggakan sanggup mengheret isu ini sampai kepada kuasa sultan dan lain-lain.



Faekah Hussin ini hanyalah seorang penjawat awam yang bekerja dengan Kerajaan Negeri Selangor dan tiada apa-apa jawatan dalam KEADILAN, tapi gemar menimbulkan kontroversi dan huru hara di dalam KEADILAN Selangor, suka mempersoalkan itu dan ini.

Malah sebelum ini Faekah pernah mahu mengharamkan Ibrahim Ali memijak negeri Selangor, seolah-olah Negeri Selangor ini milik bapak dia rujuk sini [Faekah].

Kalau kita lihat, YB Azmin Ali dan Tan Sri Khalid mempunyai hubungan yang baik dan rapat, contohnya di parlimen hari ini, kita boleh lihat mereka segandingan keluar bersama-sama selesai sesi perbahasan.



Kalau kita lihat Tan Sri Khalid sendiri tiada masaalah dengan YB Azmin Ali, tapi setiausaha politiknya pula yang "lebih sudu dari kuah". Faekah Hussin ini nampaknya cuba melaga-lagakan Tan Sri Khalid dan YB Azmin Ali.

Selepas ini kalau orang nak kata MiLo SuaM jadi ejen Umno atau ejen Rosmah itu korang punya pasal. Gua tak lawan KEADILAN atau Pakatan Rakyat, tapi gua lawan Penjawat Awam yang besar kepala.



ReJaM© "Banyak kali buat hal nak tunggu apa lagi? Pecat sajalah... "

Portal berita antarabangsa Reuters bongkar tembelang Tun Mahathir

Posted: 08 Oct 2012 06:42 AM PDT

PORTAL berita berpengaruh antarabangsa, Reuters yang selama ini menjadi rujukan protal-portal berita tempatan menyiarkan pengakuan seorang suri rumah warga asing yang mengaku diberikan kerakyatan oleh Tun Mahathir.

Suri rumah itu, Fawziah Abdul, 50 meluahkan rasa terima kasih kepada bekas perdana menteri itu kerana telah memberikannya kerakyatan Malaysia selepas menyelinap ke Borneo secara haram dari selatan Filipina.



Difahamkan suri rumah itu diberi kerakyatan dengan syarat mengundi parti pemerintah Barisan Nasional, ini berikutan harapannya agar 3 orang anak-anaknya juga akan memperolehi rumah baru dan kad pengenalan jika mengundi Barisan Nasional sekali lagi.

"Saya merupakan sebahagian daripada Projek Mahathir. Saya diberitahu supaya pergi ke satu pejabat dengan dua keping gambar dan sedikit wang," kata Fawziah dalam laporan itu.

Fawziah juga menunjukkan kad pengenalan yang menyatakan beliau sebagai seorang warganegara yang dilahirkan di Sabah, menurut laporan itu lagi.

Beliau seterusnya menjelaskan bahawa "Projek Mahathir" itu merupakan "rancangan sulit" yang dikatakan telah diluluskan Mahathir.

Projek berkenaan, menurut Reuters, membantu memacu peningkatan populasi Sabah kepada lima kali ganda sejak 1970 dan menjadikan negeri itu sebagai simpanan tetap untuk undi kepada BN.

Laporan itu juga memetik kenyataan seorang pengkaji politik di Universiti Teknologi Mara (UiTM) Sabah yang berkata, kekecewaan masyarakat minoriti di negeri itu boleh menyebabkan Pakatan Rakyat berjaya meraih sehingga 10 daripada 25 kerusi parlimen.

ReJaM© "Lagi bukti Pemimpin BN Sabah dipilih oleh warga asing "

Tiada ulasan: