Sabtu, 20 Oktober 2012

Anak Sungai Derhaka

Anak Sungai Derhaka


UMNO perjuangkan Bangsa Melayu? Betul ke?.. cuba tengok video ni..

Posted: 20 Oct 2012 05:19 AM PDT


Ini adalah luahan Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Peniaga-peniaga Kompleks Niaga Utam, Bangsar Utama tentang nasib peniaga-peniaga Melayu disitu yang akan diusir keluar dari Kompleks itu.

Menurut beliau Nong Chik yang telah datang ke Kompleks itu pada 26 Ogos 2011 telah berjanji 'Bangunan ini tidak akan disentuh oleh pihak UDA, tiada pembangunan akan dibuat di Kompleks Niaga Utama'.

Tapi kini.. janji tinggal janji.. peniaga-peniaga Melayu tersebut bakal diusir keluar dari Kompleks tersebut September 2013 dan notis akan diterima mereka menjelang bulan Mac ini..


UMNO memperjuangkan nasib Melayu?...

Pemimpin UMNO yang ada sekarang tidak lagi meletakkan Bangsa Melayu sebagai agenda utama perjuangan mereka tetapi kroni dan poket mereka lebih didahulukan.. itu adalah hakikat..

Jika perkara seperti di atas berlaku dinegeri-negeri yang ditadbir Pakatan Rakyat.. nescaya 3 hari 3 malam media tunggangan UMNO akan menyiarkannya...

Dengar ya.... khas buat pencacai UMNO..

 

Ulasan Fathul Bari bila Chua Soi Lek hina Hudud..

Posted: 20 Oct 2012 02:28 AM PDT


Bodoh atau apa dia ni?.. yang jelas menghina dan mempermainkan hukum Hudud baru-baru ini ialah Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek.

Tetapi Ulama yang mencari makan dengan UMNO ini tidak mahu membidas Presiden MCA itu tetapi mempersoalkan pula kenapa PAS masih bersama DAP yang tolak Islam?

SHAH ALAM – Umat Islam dan bukan Islam diingatkan tidak menyentuh sensitiviti agama untuk kepentingan peribadi atau politik.

Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Muda Malaysia, Fathul Bari Mat Jahaya berkata, isu agama perkara sensitif bagi penganutnya dan tidak boleh dijadikan  bahan untuk dipolitikkan.

"Walaupun ia ditujukan kepada Pas, namun ia tetap bersifat agama kerana mempersoalkan isu hudud secara terang-terangan. Jangan mempersendakan hukum Islam.

"Analisa ringkas mengenai hukum hudud ini boleh menimbulkan pelbagai reaksi negatif daripada umat Islam," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek bahawa 1.2 juta rakyat Malaysia akan kehilangan kerja sekiranya Pas melaksanakan hudud.

Jelasnya, mereka yang bukan Islam harus faham bahawa hukuman ini hanya dilaksanakan ke atas orang Islam, bukan penganut Kristian, Buddha atau Hindu.

Menurut Fathul Bari, umat Islam juga perlu sedar permainan politik kotor sesetengah pihak yang gemar menggunakan agama sebagai isu mereka.

"Kita asyik bercakap mengenai isu ini, tetapi sama ada Pas atau Umno, semua menghadapi masalah yang sama.

"Kalau DAP tolak Islam, kenapa Pas masih bersama mereka dan berjuang atas dasar negara kebajikan?," katanya.

Beliau berkata, Umno dan Pas perlu bersatu bagi mengelak masalah itu berlanjutan.

Demi kepentingan agama, Fathul Bari berkata, Pertubuhan Ilmuan Malaysia telah menjelajah beberapa negeri untuk memberi kefahaman mengenai hudud dan turut menerima maklum balas positif dari agama lain ~ Sinar Harian

Sedikitpun dia tak berani nak kritik Chua Soi Lek.. kenapa?

Bila rezeki dianggap datangnya dari UMNO inilah jadinya.. nak bercakap tentang apa yang benarpun takut kehilangan punca rezeki....

Rakyat akan hilang kerja jika hudud dilaksa telah diucapkan Chua Soi Lek pada tahun 2011.. ini videonya..

Posted: 19 Oct 2012 09:03 PM PDT


Jika Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek mendakwa berdasarkan satu sms yang diterimanya seramai 1.2 juta rakyat Malaysia akan kehilangan kerja sekiranya PAS melaksanakan hudud di Malaysia itu adalah pembohongan semata-mata.

Ini kerana perkara sebegini  telah dibentangkan oleh beliau sendiri dalam satu forum bertajuk 'Hudud &Its Implications On Non-Muslim In Malaysia' di Wisma MCA pada 04 Disember 2011.

Forum dianjurkan oleh Institute of Strategic Analysis and Policy Research (INSAP) menampilkan President Malaysian Bar Council, Lim Chee Wee sebagai Moderator.

Ahli Panelnya pula ialah Professor Dr Chandra Muzaffar President, International Movement for a Just World (JUST), Mr. Edmund Bon Lawyer, Malaysian Centre for Constitutionalism and Human Rights (MCCHR).

Turut serta sebagai ahli panel ialah Ustaz Hj Mohd Kamal Saidin Penasihat Ugama Menteri Besar Terengganu dan juga Ustaz Fathul Bari Mat Jahaya Pengerusi Jawatankuasa Kerja Ulama Muda UMNO (ILMU.

Apa yang Soi Lek bentangkan di sini adalah hampir sama dengan apa yang didakwanya baru-baru ini.

  

Video ini mempunyai durasi 2:39:12

Tiada ulasan: