Sabtu, 20 Oktober 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Bukti Umno dan MCA tolak agama ....

Posted: 20 Oct 2012 09:00 AM PDT

Selepas Presiden MCA, Chuah Soi Lek memperlekehkan perlaksanaan Hukum Hudud, kini Ketua Pemudanya, Wee Ka Siong pula menyerang PAS.

Katanya , PAS cuba mengembalikan negara ini ke zaman gelap dengan melaksanakan negara teokratik, satu sistem politik feudal.
 
Wee berkata bahawa negara-negara Eropah telah menghabiskan beribu-ribu tahun untuk memisahkan  politik dari agama.
 
"Hanya selepas pemisahan politik dan agama, dapat menyaksikan kelahiran Renaissance dan akhirnya Revolusi Perindustrian" katanya.

Wee memberitahu kira-kira 600 perwakilan bahawa ia akan jadi bahan ejekan jika  PAS berusaha untuk memperkenalkan semula sistem yang telah ditinggalkan oleh dunia.
 
"Kita mesti ingat bahawa demokrasi dan hak asasi manusia yang kita ada hari ini adalah hasil daripada pemisahan politik dan agama.
 
"Kita tidak harus membenarkan PAS memundurkan kita semula ke belakang.Ideologi ini mesti ditolak oleh rakyat negara ini, "katanya.
 
Beliau juga membidas di ketidakselarasan DAP mengenai isu hudud, mengatakan bahawa pengerusi parti itu, Karpal Singah dan penasihatnya, Lim Kit Siang pernah membuat pendirian yang kuat terhadap undang-undang hudud, tetapi tidak kepimpinan semasa.
 
"Generasi baru kepimpinan dalam DAP telah mengubah pendirian mereka dengan mengatakan bahawa tidak perlu untuk takut kepada sebuah negara Islam selagi anda tidak mencuri atau merompak," katanya di sini

Komen al-Husseyn : 

Zaman Gelap adalah keadaan yang berlaku di Eropah ketika itu yang dianggap terlalu kolot, mundur dan bermasalah. 

Sistem feudal telah tertanam dalam minda masyarakat dengan kewujudan golongan baron atau pemilik tanah yang berkuasa. PAS bersama rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat mahu melaksanakan perubahan atau pembaharuan untuk menghasilkan kehidupan masyarakat Malaysia yang lebih baik berteraskan kepada keadilan dan kebajikan yang telus. 

Kenyataan Wee Ka Siong ini jelas menunjukan pendirian MCA ini saling tidak tumpah sebagaimana pendirian Umno selama ini yang mahu memisahkan agama dan politik. Kita tidak pasti, samada MCA atau Umno yang mendenomasikan fahaman memisahkan agama dan politik itu. 

Tetapi rekod Umno selama ini menunjukan ia memang sudah lama dengan agenda memisahkan politik dari agama. 

Tentu korang masih ingat lagi, dimana ada Tok Mufti Umno , tidak berapa lama dulu pun pernah kata, " Sangkutkan politik diluar pagar masjid, jangan bawa ke dalam masjid..." 

Kenyataan Wee juga turut menjelaskan kepada kita bahawa PAS telah berjaya memberikan sedikit kefahaman mengenai Hudud hingga mampu mengubah sikap dan pendirian pemimpin masa kini DAP yang nampak lebih berlembut dalam isu tersebut.

Buku Setan,Syaitan,dot dot dot kini boleh dipesan

Posted: 19 Oct 2012 09:00 PM PDT

Cepat sebelum diharamkan! Pesan segera sekarang juga!


Memandangkan buku terbaru Pak Habib aka Syed Hussein Al Attas Setan.Syaitan,Sultan dan jadi barang 'separa panas' dan susah nak dibeli ditoko buku saperti sebelumnya maka aku buka blog ini untuk menerima tempahan daripada sesiapa juga yang berminat memiliki buku ini selagi stok masih ada.

Sila email butiran peribadi anda saperti dibawah kepada alhusseyn471@yahoo.com.my :

1 . NAMA PENUH

2 . NO TALIPUN

3 . ALAMAT PENUH

4 . JUMLAH BUKU YANG INGIN DIPESAN

5 . BUKTI PEMBAYARAN MELALUI AKAUN BANK CIMB A/C No: 0816-0075101-52-0 Mohamed Ali Hussain.

Harga bagi senaskah buku ialah RM60 termasuk kos penghantaran melalui pos dalam Semenanjung,Sabah dan Sarawak.

Tiada ulasan: