Khamis, 18 Oktober 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


PERKASA mahu Jaclin Victor nyanyi lagu nasyid?

Posted: 18 Oct 2012 10:19 AM PDT

Apakah PERKASA mahu  Jaclin Victor nyanyi lagu Nasyid? Tentu sekali tidak sebab dia bukan beragama Islam.

Sebagai penganut agama Kristian, sudah tentunya dia akan menyanyikan lagi memuji agamanya. Itu pun tak bolehkah?

Ibrahim Ali yang pernah menafikan Perkasa bukan pertubuhan Melayu yang rasis dan pelampau terbukti berbohong bila sikap pelampau dan rasis Perkasa  terserlah bila mengajak umat Islam di seluruh negara memboikot penyanyi tempatan, Jaclyn Victor kerana mendakwa menghina agama Islam. Sumber

SAR terabai walaupun di negeri yang Umno paling kuat, Sultan prihatin denyut nadi rakyat.

Posted: 18 Oct 2012 02:00 AM PDT

Timbalan Menteri Pelajaran, Dr Mohd Puad Zarkashi berkata, "156 daripada 382 SAR di seluruh negara telah berdaftar dengan kementerian dan ditukar status kepada sekolah agama bantuan kerajaan (SABK).Yang menjadi masalah sekarang ialah kebanyakan SAR enggan berdaftar dengan kementerian...."

Kalau SAR berdaftar dengan kementerian, macam-macam kemudahan boleh dapat ....katanya lagi.

Dia cakap lagi, RM95 juta telah disalurkan sebagai bantuan kepada sekolah agama rakyat (SAR) pada 2011. Dia kata  Sekolah Agama Rakyat Tidak Dipinggirkan

Ooi Mak! Hebat berdegar-degar! Nak tahu juga mana gi tirisnya peruntukan sebanyak itu? Yalah , apasal sekolah agama rakyat kerajaan negeri yang Umno paling kuat, punya Sultan yang sangat prihatin dengan denyut nadi rakyatnya, tapi budak sekolah agamanya  hanya pakai meja lama macam inikah?


Korang lihat gambar atas tu sumber dari Auditor 
General 2011.Bukan sumber dari aku!

Laporan Ketua Audit Negara  melaporkan  Jabatan/Agensi dan Pengurusan Syarikat Kerajaan Negeri Johor tahun 2011 mendapati,sebuah rumah kedai digunakan bagi menempatkan lebih 3,000 pelajar dan mengalami masalah kekurangan bilik darjah.

Cer kira ada berapa murid semuanya...

Di laporkan juga bahawa dinegeri yang paling kuat Umno itu , banyak sekolah agamanya yang masih menumpang di balai raya, surau dan bangunan sekolah milik Kementerian Pelajaran Malaysia  yang tidak lagi digunakan ..... Nak tahu lebh lanjut korang baca di sini 

Sekarang baru kita tahu kenapa kebanyakan SAR enggan berdaftar dengan kementerian.Rupa-rupanya Pak Menteri tu cakap lain dari apa yang sebenarnya berlaku.

Pembedahan plastik muka yang menakjubkan

Posted: 17 Oct 2012 11:19 PM PDT

Richard Lee Norris setelah hidup memencil diri berikutan kecacatan 1997, sekarang dia mempunyai peluang hidup kali kedua – mampu menghidu bau, rasa dan senyum semula.

Richard Lee Norris, selepas 114 hari menjalani pemedahan muka, kini mampu berjalan di khalayak ramai tanpa ada siapa yang pedulikan lagi.


Kini sudah dapat menghidu bau  dan rasa; University of Maryland Medical Center berkata dalam mengemaskini kepada pemulihan beliau. Beliau juga boleh tersenyum semula .
 
Dia kehilangan rahang, lidah, hidung dan bibir pada tahun 1997 apabila senapang patah meletup di mukanya sewaktu  dikeluarkan dari sarungnya.
 
Selepas kemalangan itu, beliau menghabiskan 15 tahun hidup menyendiri, hanya akan keluar untuk membeli-belah pada lewat malam dengan muka cacatnya dilindungi oleh topeng pembedahan.
 
Pada bulan Mac, pakar bedah Universiti Maryland menghabiskan 36 jam membina semula ciri-ciri dan reattaching saraf dalam pemindahan.

Selepas pembedahan bersejarah tersebut , beliau menjalani pula terapi  fizikal yang intensif dan terapi pertuturan.
 
"Saya melakukan dengan baik dan menghabiskan banyak masa memancing dan membaiki  permainan golf saya. Saya juga menikmati masa dengan keluarga dan rakan-rakan."


Ini gambar yang dikeluarkan pada Mac 27, 2012 oleh Pusat Perubatan 
Universiti Maryland menunjukkan sebelum dan selepas imej penerima
 pemindahan muka penuh Richard Lee Norris.

Dr Eduardo Rodriguez, yang mengetuai pembedahan, berkata Norris "melebihi jangkaan" dalam pemulihan, dan memujinya sebagai "salah satu daripada individu-individu yang paling berani dan komited yang saya tahu."
 
Dia masih menemui doktor untuk pastikan mukanya pulih sepenuhnya dan bekerja dengan terapi untuk mengembalikan keupayaan ucapan penuh.
 
Tetapi dalam masa yang sama, beliau berkata, "Saya kini boleh keluar dan sudah tidak mendapat renungan atau  perlu mendengar komen kerana kecacatan saya. Sekarang mereka boleh merenung saya dengan penuh kekaguman dan dalam transformasi yang telah saya diambil. "


Tiada ulasan: