Isnin, 8 Oktober 2012

Addin

Addin


Lagi.. Duit Poket Untuk Kroni Umno BN

Posted: 08 Oct 2012 09:46 AM PDT

Umum sedia maklum tentang kos projek lapangan terbang kos rendah KLIA2 yang telah menyaksikan pertambahan kos dari RM1.7 bilion, hingga ke RM3.9 bilion Mac lalu, sehinggalah diumumkan kos RM5 bilion pada Julai tahun ini oleh tidak lain dan tidak bukan Ketua Pegawai Eksekutif Air Asia, Tan Sri Tony Fernandes. Pagi ini Timbalan Menteri Pengangkutan mengesahkan jumlah RM4 bilion – setakat ini.

Peningkatan hampir 200 peratus ini merupakan pembaziran besar oleh kerajaan BN, yang enggan diperjelaskan oleh Menteri Pengangkutan sedia ada. Praktis memulakan sesuatu projek dengan kos yang rendah yang kemudiannya ditambah dengan alasan penemuan keperluan yang luar jangkaan hanya memperkukuhkan persepsi bahawa proses perancangan dan pelaksanaan projek kerajaan tidak telus.

Terbaru, saya dimaklumkan bahawa sistem Air Traffic Modernization Program (ATMOP) untuk meningkatkan tahap perkhidmatan kawalan trafik udara KLIA2 dan ruang udara sekitar diselubungi kontroversi. Saya difahamkan Jabatan Penerbangan Awam (DCA) pada 3 Oktober 2012 menganugerahkan Surat Tawaran (Letter of Award, LoA) kepada ENAV S.p.A. sebagai Perunding bagi ATMOP – iaitu untuk bertindak selaku perunding untuk meningkatkan tahap perkhidmatan bagi komunikasi, pengemudian, pengawasan dan kawalan trafik udara di KLIA2 dan ruang udara sekitarnya.

Kontroversi berkisar mengenai isu-isu berikut:

1. Hubungan rapat ENAV-SELEX
Siri pendedahan sebelum ini berkait masalah-masalah sistem kawalan trafik udara di Subang yang dibangunkan syarikat Selex Sistemi Integrati (SELEX) dengan kerjasama Advanced Air Traffic Systems (M) Sdn Bhd (AAT), iaitu syarikat yang turut berkait dengan anak DS Jamaluddin Jarjis.

Yang paling merisaukan adalah hubungan SELEX dan ENAV. Dalam satu kenyataan media bertarikh 11 Mei 2009, dengan terangnya disebut bahawa kedua-dua syarikat ini akan bekerjasama untuk menembus pasaran antarabangsa bagi perkhidmatan kawalan trafik udara.

Persoalannya di sini: Bukankah lantikan ENAV sebagai perunding bagi ATMOP menimbulkan kemungkinan berlakunya percanggahan kepentingan (conflict of interest) oleh sebab rakan perniagaannya SELEX adalah sebuah syarikat pembekal sistem kawalan trafik udara?

Klausa 29.1 surat perjanjian antara ENAV dan DCA menyatakan bahawa Perunding mesti mematuhi semua undang-undang dan peraturan negara Malaysia, termasuk yang berkaitan isu perolehan. Disebabkan hubungan perniagaan ENAV dan SELEX, bukankah ENAV akan bertindak berat sebelah dalam menyarankan syarikat pembekal bagi sistem kawalan trafik udara nanti?

Klausa 33.1 surat perjanjian yang sama turut menyatakan Perunding tidak akan terlibat dalam aktiviti perniagaan atau profesional di Malaysia secara langsung mahupun tidak yang akan bercanggah dengan prestasi atau kewajipan yang akan ditanggung Perunding mengikut perjanjian tersebut.

Disebabkan hubungan ENAV dan SELEX, adakah ENAV secara tidak langsung terlibat dalam aktiviti perniagaan dan telah melanggar klausa tersebut?

2. Harga projek ATMOP yang diumum ENAV
Klausa 1.4 dari senarai semakan projek ini menyatakan bahawa harga bumbung (ceiling price) projek ini adalah RM27 juta. Namun mengikut satu kenyataan media yang dibuat ENAV pada 3 Oktober lalu (iaitu pada hari sama LoA dianugerahkan), kontrak tersebut diberi nilai 10 juta Euro, yang bersamaan dengan hampir RM40 juta. Rakyat Malaysia wajib diberi penjelasan: jumlah mana yang benar?

3. Isu masalah sistem yang dibangun SELEX masih belum terjawab
Turut merisaukan, isu kegagalan sistem yang dibangunkan SELEX pada 12hb September lalu. Hingga ke hari ini rakyat Malaysia masih belum mendapat gambaran sebenar apakah yang telah menyebabkan sistem kawalan trafik udara di Subang gagal antara jam 2 hingga 4 pagi. Gesaan saya dan pimpinan KEADILAN yang lain, bahawa satu audit bebas yang dilaksanakan International Civil Aviation Organization (ICAO) masih belum terjawab.

Kementerian Pengangkutan wajib menjawab pertanyaan-pertanyaan di atas dan memberi jaminan bahawa ketiga-tiga klausa di atas tidak dilanggar oleh Kementerian dan DCA. Rakyat tidak mampu membiarkan SELEX yang masih belum selesai permasalahannya di ATCC Subang mendapat kontrak untuk KLIA2 menerusi hubungan syarikat tersebut dengan ENAV.


Nurul Izzah Anwar
Ahli Parlimen Lembah Pantai
Naib Presiden KEADILAN

8 Oktober 2012
Iklan



Pandang Positif Harga Gula Naik - Awang Adek

Posted: 08 Oct 2012 08:12 AM PDT

Nak cakap apa lagi bila seorang yang di gelar menteri keluar statement macam nih. Bercampur baur rasanya, geram pun ade.. sedih pun ade. Yang geramnya.. ko orang yang bernama menteri tak rasa kenaikan nih sebab gaji dan elaun ko orang berlambak.

Itu angka yang rasmi, yang tak rasmi.. bocor sana.. tiris sini.. belum citer lagi.Yang sedihnya pulak.. kenapalah ko yang berfikiran 'secerdik' macam nih boleh jadi menteri kat Malaysia?

Kan lebih baik ko jadi menteri kat negara yang rakyatnya IQ setaraf dengan ko je.. macam negara di kepulauan terpencil di Pasifik.

Ini adalah siri-siri kenyataan menteri ekoran kenaikan harga gula 20 sen.. opss!! bukan naik tapi turun. Kerajaan turunkan harga subsidi gula sebanyak 20 sen. Bukankah kenyataan seperti itu bertujuan untuk berbohong kepada rakyat.. terutamanya rakyat di luar bandar.


Kenapa disebabkan kencing manis kerajaan naik kan harga gula? Apa rasionalnya? Gula barangan keperluan.. kalau nak naik harga rokok Addin tak heran sebab bukan semua rakyat Malaysia merokok.

Tapi bila ko oranng naikkan gula, itu dah menyusahkan semua rakyat. Sebab gula adalah barang keperluan.. semua orang pakai gula.  

Naikkan harga gula akan beri kesan domino.. semua barangan berkaitan akan turut naik. So.. alasan naik harga gula untuk elak rakyat sakit tidak boleh di terima pakai sama sekali.

Sebenarnya harga gula di Malaysia dinaikkan di sebabkan kita mempunyai menteri yang sakit-sakit belaka. Tindakan paling wajar adalah kita harus tukar menteri-menteri yang sakit nih pada PRU13 akan datang. Setuju???


Iklan



Petanda Besar BN Akan Bungkus Di Sabah..

Posted: 08 Oct 2012 07:07 AM PDT

KOTA KINABALU - Pernahkah anda terfikir, kempen calon PAS bakal digerakkan sepenuhnya oleh orang Kristian dan dia bukan penganut biasa tetapi pastor?

Tetapi inilah yang berlaku di Sabah sekarang. Bakal calon PAS di DUN Pitas, Kudat digerakkan sepenuhnya oleh pendokong Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP).

Ia diketuai oleh Otou @ Francis Singoron , seorang pemimpin agama Kristian bertaraf pastor. Beliau dibantu oleh dua orang kuatnya yang bekerja siang malam untuk memenangkan bakal calon PAS di situ.

Ondon Mangajil, 58, dan Rakilin Mahuda @ Melvin adalah dua penggerak DHPP Pitas yang membantu Francis. Kedua-dua mereka juga beragama Kristian.

Francis mengaku, beliau menyertai DHPP kerana sikap yang diambil oleh PAS yang tidak mengenepikan orang bukan Islam dan sanggup bekerjasama.

Beliau yakin, bersama dengan PAS, tidak akan berlaku persengketaan antara agama dan dapat berjalan dengan baik.

Di DUN Pitas, 60 peratus penduduknya adalah beragama Islam manakala 40 peratus lagi penduduk Kadazan, Dusun dan Murut beragama Kristian.

Rakilin Mahuda @ Melvin (gambar kanan) sebelum ini tinggal di Kelana Jaya, Selangor. Namun untuk mempastikan PAS menang di Pitas, beliau telah pulang ke Pitas, tempat lahir dan tinggal beliau sebelum ini.

"Saya akan terus bekerja sehingga pilihan raya akan datang bagi memenangkan calon," kata Melvin yang sebelum ini pernah aktif dalam PKR di Kelana Jaya.

Antara isu penting yang dijadikan isu oleh lawan PAS di sini adalah hukum Hudud dan penggerak DHPP inilah yang menerangkan kedudukan sebenarnya.

"Saya sangat senang bekerja dalam PAS kerana di sini saya lihat tolak ansur, keseimbangan dan kebaikan hati pemimpinnya di semua peringkat.

"Rakan-rakan saya dalam PAS dari bawah hingga ke atas melayan saya dengan sama. Bila pilihan raya hampir, sebagai orang Pitas, saya pulang dan bekerja untuk memenangkan PAS," kata Melvin yang sudah 22 tahun tinggal di Selangor.

Ondon  pula dilihat paling faham tentang pilihan raya antara mereka. "Pitas ini dari segi saisnya lebih besar dari Perlis. Ini menyusahkan kita," kata Ondon kepada Harakahdaily.

Ondon juga menyifatkan isu tanah adalah isu utama di sini dan bakal menyatukan penduduk Pitas untuk menyokong PAS.

Ondon sangat memuji peranan yang dimainkan oleh Mursyidul Am dan Presiden PAS terutama dalam isu nama Allah sehingga berjaya meredakan salah tanggap orang Kristian.

Calon PAS?

Francis, Melvin dan Ondon bergerak membantu seorang aktivis PAS Pitas iaitu Puan Dausieh Queck yang disebut-sebut bakal menjadi calon Pakatan di sini.

Dausieh  adalah penggerak Persatuan Persaudaraan Muslimah Malaysia (Salimah) yang banyak memperjuangkan isu wanita Islam di Malaysia khasnya di Sabah.

Beliau mula mendekati politik sejak tahun 2006 lagi dengan mengikuti aktiviti PKR di Kota Belud.Namun pada tahun 2011, Dausieh menyertai PAS dan disebut-sebut bakal menjadi calon PAS di sini.

Beliau mula mengenali Ondon sejak tahun 2006 lagi namun mula mengenali Francis pada tahun 2008 apabila beliau turut membantu kempen PKR di Pitas.

"Saya mengenali Melvin agak lama namun apabila PAS diputuskan bertanding di Pitas, saya meminta dia balik ke sini sejak tahun lalu lagi bagi membantu kami," beritahu Dausieh.

Dengan empat tenaga utama Pitas inilah PAS bergerak hampir setiap masa menemui pengundi sehingga ke peringkat mereka yakin akan menang.

"Saya lihat peluangnya amat besar untuk menang dengan bantuan Allah ekoran dari pergerakan kita dan masyarakat yang ada," beritahu Dausieh.

Ini kerana, jentera yang komited di samping kejayaan mereka membentuk suasana penyatuan dari semua pihak samada di kalangan parti-parti dalam Pakatan dan juga hubungan antara agama.

Namun, halangan utama mereka kini adalah kewangan. Ini kerana, apabila masa ditumpukan sepenuhnya untuk menang, mereka terpaksa tinggalkan pelerjaan untuk mendapat wang hatta untuk kehidupan mereka sendiri.

Cabaran mendekati pengundi dikawasan pendalaman merupakan kekangan utama kerana hanya pendekatan TURUN TERUS KEPADA PENGUNDI sahaja merupakan pendekatan yang terbaik. Maka halangan masuk kependalaman memerlukan kos yang tinggi, tetapi membawa keluar pengundi lebih tinggi lagi kosnya.

Dana PAS Kawasan yang amat terhad juga menjadi kekangan untuk melaksanakan gerak kerja dengan jayanya. Program bantuan kebajikan kepada rakyat amat sukar dilaksanakan.

Keperluan pengangkutan menjadi keutamaam kerana kebanyakkan jalanraya yang ada hanya boleh dilalui pacuan 4 roda sahaja.

Sehubungan itu, kepada mana-mana pihak yang sudi membantu PAS di Pitas ini, anda boleh memberikan sumbangan terus ke akaun Parti Islam Semalaysia kawasan Kudat 1690020154073 Ambank Islamic atau terus ke akaun bendahari MTD Pitas, Muhd Ruslan Azahari 162263156276 Maybank. ~harakahdaily



Iklan



Satu Lagi Kemenangan Moral Buat Pakatan Rakyat..

Posted: 08 Oct 2012 04:41 AM PDT

KOTA KINABALU: Parti-parti Pakatan Rakyat diyakini tidak akan mudah pecah selepas pilihan raya umum nanti kerana ketiga-tiga sangat memerlukan antara satu sama lain.

Bekas Timbalan Menteri Pengangkutan, Datuk Yahya Lampong dalam wawancara eksklusifnya dengan Harakahdaily berkata, jika mana-mana parti dalam Pakatan itu keluar atau dikeluarkan, Pakatan akan hancur.

Bagi beliau, gabungan ini adalah perspektif baru dalam politik Malaysia dan bakal mendapat sokongan semua pihak.

Atas dasar itulah, beliau yakin, kerajaan yang dibentuk oleh Pakatan dalam pilihan raya nanti akan stabil dan tidak akan ada istilah 'minoriti partner' di dalam gabungan itu sebagaimana yang berlaku dalam kerajaan pusat sekarang.

Ini kerana, ketiga-tiga parti perlu melayan rakan mereka sama penting kerana masing-masing sedar kehilangan atau kelemahan sokongan salah satu dari mereka akan merosakkan mereka bersama.

Oleh itu, beliau yakin hubungan berdasarkan kepentingan bersama ini akan menyebabkan ketiga-tiga parti akan menjaga kepentingan rakan masing-masing. ~harakahdaily


Iklan

Ali Rustam Pecah Rekod Dunia

Posted: 08 Oct 2012 12:57 AM PDT


Oleh kerana Ali Rustam berjaya menjemput seramai 130,000 orang jemputan dalam kenduri kahwin anaknya. Secara tak rasmi, Addin percaya kenduri kahwin anak Ali Rustam boleh memecah rekod dunia.

Kategori jemputan kahwin paling ramai di dunia.. serius beb. Kalau tak percaya.. ko orang boleh jemput Guiness World Records untuk buat penilaian.

Jikalau tak... manakan BBC boleh keluarkan berita pasal nih. Ko orang tak akan tak tau.. Ali Rustam suka yang grand-grand, yang hebat-hebat. Buat sesuatu event atau projek mesti nak international class.

Addin bagi contoh yek.. Lapangan Terbang Antarabangsa Batu Berendam.. itu international kalau ko orang nak tau, walaupun beberapa kerat buah pesawat je yang singgah sehari.

Addin bagi contoh satu lagi.. Litar Sukan Bermotor Antarabangsa Melaka. Pun international class jugak, walaupun takde sukan permotoran yang betul-betul bertaraf antarabangsa yang di anjurkan di situ.


Kenduri raksaksa Ali Rustam ke media antarabangsa

KUALA LUMPUR - Berita kenduri raksaksa Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohamad Ali Rustam kini sudah menjadi berita antarabangsa.

Badan penyiaran British, BBC melaporkan, kenduri ini sedang disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).


Namun, Ali dilaporkan berkata, kenduri perkahwinan anak beliau yang disertai 130,000 orang ini diuruskan oleh keluarganya sahaja.

Menurut BBC, para pemimpin pembangkang bertanya, bagaimana dia boleh menampung segala perbelanajaan untuk kenduri ini melalui gajinya sebagai ketua menteri.

Menurut wartawan BBC, Jennifer Pak, rakyat Malaysia sejak kebelakangan ini terpaksa membayar lebih untuk makanan dan petrol selepas kerajaan banyak memotong subsidi.

"Dakwaan rasuah lebih sensitif sekarang," lapor wartawan BBC itu.

Timbalan Ketua SPRM, Datuk Mohd Shukri Abdul berkata, penyiasatan sudah dimulakan dan pihaknya memerlukan masa untuk menyelesaikannya.

"Kita akan menyiasat satu persatu dan melihat berapa banyak wang yang dibelanjakan dan siapa yang membayarnya," kata beliau sebagaimana yang dipetik BBC dari Bernama.

"Kehebatan majlis perkahwinan ini adalah satu lagi tanda kerajaan yang ada sudah hilang sentuhan dengan rakyat," kata wartawan kami, lapor BBC. ~harakahdaily


Iklan

Berpusu-Pusu Serbu Bas Jelajah Merdeka Rakyat, Ceramah Anwar

Posted: 07 Oct 2012 11:57 PM PDT


KUALA LUMPUR 8 Oktober: Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim bersama rombongan jelajah Merdeka Rakyat diserbu penduduk sebaik tiba di tapak Pasar Malam Titi Gantung Bota, Lumut semalam.

Rata-rata pengunjung pelbagai lapisan masyarakat dan peringkat umur teruja untuk mengenali lebih dekat bakal Perdana Menteri Malaysia ke-7 itu.Mereka tidak melepaskan peluang bersalaman dan beramah mesra dengan Ketua Pembangkang itu dan menyatakan harapan supaya Pakatan Rakyat menukar kerajaan sedia ada pada pilihan raya umum ke-13.

Bas Merdeka Rakyat juga turut mencuri tumpuan apabila masing-masing tidak melepaskan peluang bergambar sambil melihat kesan cat merah yang dilemparkan samseng Umno pada siri jelajah yang lalu.Anwar meluangkan kira-kira 30 minit melawat pasar tersebut, sebelum berceramah di pentas bergerak yang terdapat pada bas.

Penduduk setempat mula berpusu-pusu ke tapak ceramah sebaik Anwar menyampaikan syarahan menyebabkan sebahagian jalan utama sesak dan terpaksa dikawal unit keselamatan.Pada ceramah itu, Anwar banyak mengupas isu-isu semasa termasuk kepincangan Bajet 2013 BN, kerakusan pemimpin Umno membolot harta rakyat dan komitmen Pakatan untuk menurunkan bebanan hidup rakyat apabila membentuk kerajaan. ~kd



Iklan

PM Greece Yakin Pakatan Rakyat Boleh Tawan Putrajaya

Posted: 07 Oct 2012 10:12 PM PDT

KUALA LUMPUR 8 Oktober: Lucas Papademos, Perdana Menteri baru kerajaan sementara Greece, menyatakan keyakinan bahawa Pakatan Pembangkang mampu menumbangkan kerajaan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum ke-13.Perkara tersebut dinyatakan Papademos kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika Ketua Pembangkang itu melawat Greece baru-baru ini.

Anwar berkata, Papademos telah bertanya mengenai pilihan raya di Malaysia yang semakin hampir."Dia tanya, Anwar…Saya dengar pilihan raya Malaysia dah tak lama lagi? Saya dengar You go to win…Perdana Menteri Greece pun tahu kita nak menang," katanya disambut tepukan gemuruh kira-kira 1,000 penyokong di Padang Taman Seri Ria, Kampung Kepayang, Simpang Pulai pada program jelajah Merdeka Rakyat ke Perak semalam.

Hadir sama, pimpinan KEADILAN Negeri antaranya, Pengerusi Dr Muhammad Nur Manuty dan Ahli Parlimen Gopeng, Dr Lee Boon Chye.Pada program itu, Anwar banyak mengupas mengenai kepincangan Bajet 2013 BN yang disifat lebih mengutamakan kroni daripada rakyat bawahan.

Berbeza dengan Umno BN, Belanjawan Pakatan kata Anwar, lebih optimis untuk mengurangkan beban rakyat."Saya ulang! Tak payah banyak ekonomi…Apa yang kita buat kita turunkan beban rakyat…Itu yang akan kita utamakan. Tapi pemimpin yang duduk di atas, macam dewa, tak faham masalah ini."Kalau kita menang, sehari kita turunkan harga minyak…Orang tanya kenapa sehari? Cepat sangat. 

Saya jawab rakyat dah letih tunggu," kata Ahli Parlimen Permatang Pauh itu lagi.Beliau turut bertegas tentang komitmen Pakatan boleh mengurus ekonomi lebih baik dari Umno BN termasuk melaksanakan semua tawaran dalam Buku Jingga.Ini kerana, katanya Malaysia mempunyai pelbagai hasil bumi termasuk minyak dan balak. ~kd



Iklan


BN Terlupa Mereka Tali Barut AS Bukannya Anwar.. Ini Bukti Terbaru

Posted: 07 Oct 2012 10:02 PM PDT

Umno BN sebenarnya terlupa yang mereka adalah tali barut Amerika Syarikat bukannya Anwar Ibrahim. Lihatlah buktinya.. jikalau bukan tali barut mustahil kapal induk AS, USS George Washington melakukan persinggahan di Pelabuhan Kelang..

Addin ulang lagi sekali Pelabuhan Kelang!! Bukanya sehari tetapi 5 hari. Ini perairan Malaysia, maknanya Malaysia ada hubungan istimewa dengan AS. Ini bahaya!!

Mesti ramai orang Umno BN marah sebab buat tuduhan melulu terhadap mereka. Tak akan kapal singgah dah jadi tali barut kot.. ini apa kes. So konklusinya.. lain kali janganlah buat tuduhan melulu pada orang lain.

Tuduhan yang ko orang pun sendiri pun tak suka kalau terkena kat batang hidung ko orang. Nampak baik je.. nampak mesra je.. dah panggil tali barut.. be rational.. be professional!!


USS George Washington Singgah Di Malaysia
PELABUHAN KLANG - Kapal induk pesawat udara Amerika Syarikat (AS) USS George Washington melakukan persinggahan sulung di sini Ahad, bertujuan antara lain mempromosikan kerjasama dan hubungan dua hala antara AS dan Malaysia.

Pegawai Pemerintahnya, Kapten Greg Fenton berkata, persinggahan selama lima hari itu akan memberi peluang kepada pelayar untuk memperluaskan kefahaman mereka mengenai persekitaran maritim Malaysia.

"Tujuan utama ialah mendengar bagaimana angkatan tentera Malaysia menjalankan tugas mereka dan bagaimana kami boleh belajar daripada mereka.

"Pelayar kami menawar diri untuk menyertai enam projek komuniti ketika berada di sini bagi melibatkan diri dengan masyarakat setempat," katanya kepada kumpulan pemberita yang dibawa melawat kapal berkenaan, di di Port Klang Cruise Centre, di sini.

Antara projek komuniti berkenaan ialah kerja sukarela di sekolah untuk kanak-kanak pelarian Myanmar dan rumah kanak-kanak Juara-Glad Tidings Home, katanya.

Fenton berkata, anak kapal juga akan bertemu keluarga rakyat Amerika yang berada di sini menerusi program Kuala Lumpur American Sailor Socials (KLASS).

Sementara itu katanya, lebih 500 orang kenamaan Malaysia termasuk pegawai tentera akan dirai dalam satu majlis di atas kapal itu pada Isnin.

USS George Washington yang berkhidmat sejak 4 Julai 1992 dengan 5,000 anak kapal dijadual menganjurkan 11 lawatan untuk ahli perniagaan Malaysia dan pegawai tentera.

Kapal itu bersama sayap udaranya Carrier Air Wing 5, menyediakan pasukan siap siaga untuk bertindak yang melindungi dan mempertahankan kepentingan maritim AS dan sekutunya di rantau Asia Pasifik. ~bernama


Iklan


Ini Betul-Betul Ke Cobaan?

Posted: 07 Oct 2012 07:25 PM PDT


Ini betul-betul ke cobaan? Kereta Ketua Pemuda BN Pulau Pinang disimbah cat merah dan cermin hadapannya di pecah oleh individu tidak dikenali dalam sidang media di George Town, Ahad.

Inisiden tersebut berlaku di tempat letak kereta pejabat Persatuan Bekas Pelajar Sekolah Penang Free, Jalan Sultan Ahmad Shah di sini kira-kira pukul 3.10 petang.

Di fahami ketika kejadian, beliau bersama dua orang rakannya sedang mengadakan perbincangan mengenai program parti di sebuah restoran berhampiran.

Laporan polis di buat di Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut (IPDTL) dan jumlah kerugian dianggarkan sebanyak RM10,000.

Agak-agak anda siapa yang punya angkara ni? Kepada pihak polis sila siasat segera.. yang lambat-lambat nih biasanya kalau kes ni berlaku pada pimpinan Pakatan Rakyat je.





Iklan


(Gambar) Jelajah Merdeka Rakyat Di Manjung.. Umno Tak Berani Simbah Cat

Posted: 07 Oct 2012 05:51 PM PDT

























Gambar ~ mediaperak



Iklan


Tiada ulasan: