Jumaat, 28 September 2012

shalehudin

shalehudin


Gambar MP BN tertidur masa Najib bentangkan BAJET 2013 tersebar

Posted: 28 Sep 2012 10:36 AM PDT

Tidoq pun tak pa sebab bajet untuk kroni tetap ada... hehe...

Ish, ish... MP dari mana tu ha? ...

Kahkahkah...


Bini Rosmah PEKENA Muhyiddin pulak dah... [BACA]

Posted: 28 Sep 2012 07:15 AM PDT

SATU BILION DUIT BUJET UNTUK PERMATA ROSMAH

PERMATA ROSMAH
Najib: RM1.2 Bilion Untuk Pendidikan Prasekolah Berkualiti

KUALA LUMPUR: Sebanyak RM1.2 bilion akan disediakan kepada pelbagai agensi kerajaan sebagai platform melengkapkan kanak-kanak dengan pendidikan prasekolah berkualiti, kata Najib Razak.

Agensi berkenaan termasuk Jabatan Kemajuan Masyarakat, Kementerian Pelajaran, PERMATA dan Jabatan Perpaduan dan Integrasi Nasional yang terbabit secara langsung dalam menyediakan pendidikan prasekolah.
"Sebagai tambahan, RM380 juta akan disediakan kepada Kementerian Pelajaranuntuk penempatan guru prasekolah," katanya semasa membentangkan Belanjawan 2013di Dewan Rakyat, Jumaat.
Najib, yang juga Menteri Kewangan berkata kerajaan juga mencadangkan beberapa insentif untuk memastikan kanak-kanak mendapat penjagaan sempurna di samping membangunkan perkembangan minda yang positif.

Beliau berkata insentif itu termasuk geran pelancaran RM10,000 kepada PusatPendidikan Awal Pendidikan Kanak-Kanak (ECCE) swasta untuk membantu merekamembuka taska baharu yang berkualiti.

MUHYIDDIN PATUT MASUK
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... DUIT UNTUK ROSMAH LEBIH BANYAK DARI UNTUK KEMENTERIAN PELAJARAN... kah kah kah..

woit.... MUHYIDDIN CEPAT BERGERAK.... kah kah kah..

kah kah kah...LAMBAT LAMBAT .... NANTI BUNGKUS.... kah kah kah..

woit... RAKYAT DAH LAMA TUNGGU MUHYIDDIN.... kah kah kah..

kah kah kah..TIM ROSMAH NAJIB INI KALAU LAMA NEGARA MAMPOOS,.... kah kah kah..

kah kah kah.... GILA PUNYA BANYAK ROSMAH DAPAT.... kah kah kah


NOTA:
kementerian pelajaran pun
tak dapat duit sebanyak
yang rosmah dapat dari isterinya
mana muhyiddin - senyap membisu
kah kah kah

bro TT


Rakyat memang didahulukan, AMEK kaw...

Posted: 28 Sep 2012 04:49 AM PDT

Jawab la... jangan tak jawab...


DIA ni la yang macai Umno gelar GAGAP tuh...

Posted: 27 Sep 2012 11:10 PM PDT

Khalid Ibrahim: Dari penjual kelapa salai ke MB Selangor

Memandang dengan wajah yang sayu, anak itu tidak dapat berbuat apa-apa untuk menyelamatkan rumah salai kelapa yang dibina bersama neneknya dari rentung dijilat api.

Pada hari itu, bukan sahaja salah satu punca pendapatan keluarganya hilang, malah dia harus mencari jalan melangsaikan upah yang perlu dibayar kepada beberapa perkerja.

Tertekan dengan kejadian itu, semangatnya tidak patah, malah dia mampu berdiri di hadapan keluarganya bagi menyatakan kesediaannya untuk bertanggungjawab atas kejadian tersebut, sedangkan ketika itu dia cuma berusia 12 tahun.

Akibatnya, anak itu kehilangan biasiswa persekolahan dan terpaksa membuat kerja sambilan dengan mengajar matematik kepada anak-anak seorang tauke Cina yang bersekolah di darjah tiga dan empat.

Akhirnya, hasil titik peluh anak kampung itu, beliau berjaya meringankan bebanan yang ditanggung oleh keluarganya.

Peristiwa kebakaran rumah kelapa salai itu memberi kesan sangat mendalam di hati kecil anak itu dan masih kekal dalam ingatannya.

Pada 1979, 21 Tahun selepas kejadian kebakaran rumah salai neneknya, anak kecil yang pernah menjual kelapa salai itu adalah Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) di Permodalan Nasional Berhad.

Dua tahun kemudiannya, nama penjual kelapa salai itu menjadi sebutan masyarakat dan korporat antarabangsa.

Ini atas kejayaan mengetuai operasi 'dawn raid' di Bursa Saham London dengan 'membawa pulang' syarikat ladang kelapa sawit gergasi Malaysianized Guthrie (kini dikenali sebagai Kumpulan Guthrie Bhd).

Dua puluh tujuh tahun selepas kejayaan 'dawn raid', anak itu dinobatkan pula sebagai Menteri Besar Selangor yang ke-14.

Demikian antara liku-liku kehidupan pernah ditempuhi Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang sempat dirakamkan beliau dalam buku sulongnya, 'Fearless: From Kampung Boy To CEO'.

Buku tersebut dilancarkan oleh isteri Menteri Besar Selangor, Puan Sri Salbiah Tunut dalam satu majlis yang diadakan di Hotel Sunway Pyramid hari ini.

Selain menceritakan pengalaman beliau ketika meningkat dewasa, Abdul Khalid turut menyelitkan tips-tips berguna dalam mengejar impiannya untuk dikongsikan bersama masyarakat.

Antara pengajaran penting yang dikongsikan Khalid dalam buku setebal 76 halaman ini, beliau amat menitikberatkan sikap bertanggungjawab dalam menjalankan tugas.

Selain isi kandungan yang padat dengan pengalaman perit dan lucu buku ini bertambah menarik kerana dipersembahkan dengan gaya penyampaian seolah-olah Abdul Khalid berkomunikasi secara intim dan mesra dengan pembaca.

Ketika ditemui semasa pelancaran, Abdul Khalid memberitahu, buku yang dihasilkannya ini merupakan perintis kepada penulisan bacaan yang lebih berat.
"Banyak kali rakan-rakan saya minta saya tulis buku pengalaman saya sebagai ahli korporat.
"Jadi saya hasilkan buku ini dahulu sebagai permulaan kepada penulisan yang lebih berat, lebih bersifat akademik," katanya kepada media Selangorku selepas pelancaran buku tersebut.
Menurut Abdul Khalid, hasil jualan buku yang berharga RM25 senaskhah ini akan disumbangkan ke rumah-rumah kebajikan dan ia boleh didapati di kedai-kedai terkemuka.- KD


Kejamnya kerajaan SELANGOR... [TENGOK]

Posted: 27 Sep 2012 08:08 PM PDT

Kejam sungguh kerajaan negeri Selangor dibawah Pakatan Rakyat neh...

Kejam sehingga sanggup MENDERA rakyat Selangor sehinggakan nikmat rakyat sendiri untuk membayar bil air dah tak dak... (...)


FOTO Khairul Fahmi (apek) support R tersebar

Posted: 27 Sep 2012 06:21 PM PDT


Tengok neh Foto Khairul Fahmi (apek) support ℛ.. anda bagaimana?


Sifat Sifat melayu Umno

Melayu Umno suka berdusta, suka mencabuli perjanjian dan perangai hasad dengki serta berdendam terhadap Kerajaan Melayu Kelantan.

Mereka berperangai sererti orang munafik dengan menipu bangsa melayu. Kenapa saya kata mereka menipu bangsa melayu? Kerana mereka selalu mendabik dada konon Umnolah membela melayu tetapi pada hakikatnya mereka [Umno] telah menipu melayu di Kelantan dengan menafikan atau mencabuli perjanjian royalti minyak.

Bukankah kalau dihitung peratus atau nisbah penduduk jelas menunjukan Kelantan di huni hampir 95% orang melayu. Dengan sikap Umno yang merampas wang royalti dari kerajaan yang dipilih oleh majoriti orang melayu Kelantan bukankah ini menujukan umno telah mengkianat orang melayu.

Dengan ini jelas sifat kemunafikan Parti Umno dalam meperjuangkan hak orang melayu dengan menidakan hak yang sahih mengikut perjanjian.

Umno sudah tak releveva untuk bangsa Melayu...
Umno hanya releven pada kroni serta anak bini....
Maka dengan itu Umno patut kita tewaskan pada PRU13 ini.
Kita pakat tukar pemerintah yang baru demi kesejateraan kita.


GILA BABI: Jual rakan hamil dengan harga RM400

Posted: 27 Sep 2012 04:37 PM PDT

LAPOR...Asmah menunjukkan laporan polis yang dibuatnya.

Jual rakan hamil

KUALA LUMPUR: "Tergamak dia menjual saya dan kandungan yang kini berusia lapan bulan dengan harga cuma RM400," kata wanita mahu dikenali sebagai Asmah, 25, yang dijual rakan baiknya kepada sepasang suami isteri sebelum diselamatkan.

Menurutnya, rakannya itu bersama teman lelaki yang kedua-duanya berusia 30-an menjualnya kepada sepasang suami isteri di Damansara, di sini, jam 9 malam, 20 September lalu selepas dibawa dari rumahnya di Meru, Klang.

Asmah yang juga warga Indonesia berkata, dia mengenali pasangan kekasih terbabit yang juga jirannya sejak beberapa bulan lalu.
"Saya mengandung anak sulung hasil perkahwinan dengan suami yang juga warga Indonesia dan bekerja sebagai buruh sejak tiga tahun lalu di negara ini.- myMetro


Jangan risau, Liverpool tetap nombor 3 liga... kahkahkah...

Posted: 27 Sep 2012 12:00 PM PDT

Jangan risau. Liverpool tetap nombor 3 liga...

Kahkahkah...


Tiada ulasan: