Isnin, 10 September 2012

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


Rahsia Busuk UMNO dalam tangan Dr Mahathir

Posted: 10 Sep 2012 08:01 PM PDT

Dr Mahathir kata kalau PR memerintah, dia orang akan perintah selamanya. Mengikut Mahathir dia tahu beberapa rahsia. Rahsia yang Dr Mahathir maksudkan itu mesti yang buruk dan yang tidak baik. Kerana apabila PR memerintah, orang akan tahu rahsia buruk UMNO- rasuah, rompakan, lanun, manipulasi jentera kerajaan, komisyen kepada menteri, KSU yang korap, pegawai kerajaan yang korap, rasuah dalam syarikat milik kerajaan,skendel pembinaan lebuh raya, pelabuhan, jambatan bengkok, skendel IPP. Semua rahsia ini menyebabkan rakyat tidak mahu lagu memilih UMNO.
UMNO akan jadi 4 huruf yang melambangkan segala yang mungkar kepada orang melayu yang Bergama Islam. Sebagai orang Islam , semua orang Melayu tahu bertaqwa bererti jangan buat mungkar dan menyeru kepada makruf. UMNO mewakili kuasa yang mungkar dan kerana itu, orang Melayu akan menolak nya. Prinsip ini amat mudah difahami.
Read More / Baca Lagi >>

Samseng Jalan Kebun Menikah 15 September..hu.hu..Ada juga orang nak jenis samseng nie...!!!

Posted: 10 Sep 2012 07:59 PM PDT


Selamat pengantin baru, samseng Jalan Kebun!

Orang UMNO jangan lupa datang, kad jemputan tersebar di FB.

Sang pemberani yang mahu menyanggah Mahathir

Posted: 10 Sep 2012 07:55 PM PDT

Ahmad Lutfi Othman,
Rakyat Malaysia tidak mudah lagi digertak atau ditakut-takutkan, walaupun oleh pemerintah. Malah, usaha meremehkan atau memperbodohkan pemikiran mereka sehingga rasional diketepikan bakal berdepan reaksi yang mungkin tidak terduga oleh sang penguasa.

Pendek kata, sesiapa sahaja yang masih bebal menggunakan strategi lapuk dan usang bagi mempermainkan emosi dan sentimen rakyat, akan menempah nasib malang. Pendekatan lama yang berhasil "menjinakkan" golongan massa tidak lagi berkesan, apatah lagi yang mempermain-mainkan  logika.

Mereka juga jauh lebih bijaksana, berpandangan jauh dan -- yang lebih penting -- berani atau bersedia melakukan perubahan. Proses pendemokrasian, peningkatan kualiti pendidikan dan juga urbanisasi mematangkan lagi rakyat berdepan pelbagai "silat mata" elit penguasa. Sukar untuk ditipu hanya dengan gula-gula politik murahan.

Masyarakat terbanyak juga kian berani untuk mempersoalkan sesuatu yang cuba disogok secara paksa, meskipun ia datang daripada pihak berkuasa. Jawatan tinggi dalam kerajaan tidak bermakna segala arahan daripadanya akan dipatuhi, malah semakin disyakki.
Read More / Baca Lagi >>

Pemuda PAS: Halang kemenangan BN pastikan Akta Kg Baru terbatal

Posted: 10 Sep 2012 07:32 PM PDT

Dewan Pemuda PAS Kawasan Titiwangsa (DPPKT) menyokong penuh kenyataan pemimpin Pakatan Rakyat yang akan membatalkan serta-merta Akta Perbadanan Pembangunan Kampung Baru 2011 jika diberi mandat membentuk Kerajaan Persekutuan.

Ini susulan kenyataan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang memberi jaminan untuk membatalkan Akta ini jika PR  mendapat mandat memerintah Malaysia selepas Pilihan raya Umum ke-13 (PRU13).

"DPPKT merakamkan penghargaan setingginya atas keprihatinan pemimpin Pakatan Rakyat yang berusaha memberi jaminan Akta PPKB 2011 akan dibatalkan dan seterusnya akan dikembalikan kepada pemilik dan pewaris Kampung Baru," kata Ketua DPPKT, Mohamad Suhaimi Abdul Aziz.
Read More / Baca Lagi >>

Meningkat daya saing negara?: Tangani bersama ‘Penagihan Tegar’ Umno-BN.

Posted: 10 Sep 2012 07:15 PM PDT

Ketika kedudukan daya-saing global (Global Competitive Report, GCR) dilaporkan oleh World Economic Forum (WEF) dalam kajian Global Competitiveness Index (GCI), melonjak dari tangga ke  25 tahun 2010 ke tangga 21 untuk tahun 2011 yakni peningkatan 5 mata, PEMANDU segera membuat kenyataan bahawa program Program Transformasi Kerajaan (GTP) dan Program Transformasi Ekonomi (ETP) kerajaan telah Berjaya menatijahkan prestasi yang baik.
Dalam laporan GCI terkini, bukan sahaja Malaysia tidak dapat mengekalkan kekdudukannya pada tangga ke-25, bahkan telah jatuh 4 anak tangga ke kedudukan 24 sekaligus meletakkan prestasinya lebih rendah dari kedudukannya berbanding sebelum PEMANDU melancarkan program GTP dan ETPnya.
Seperti PEMANDU telah mensabitkan kejayaan prestasinya  dahulu kepada GTP dan ETP, beranikah PEMANDU terangkan kepada rakyat kenyataan bahawa GTP dan ETP yang dikendali PEMANDU telah jelasnya Gagal menambahbaik prestasi daya-saing Negara bahkan sebaliknya menyebabkan penurunannya?
Read More / Baca Lagi >>

Allies scramble to mend Najib-Muhyiddin cracks

Posted: 10 Sep 2012 07:12 PM PDT

The friction between Umno's top two leaders not only threatens Najib's position but the entire party with regard to the general election.

KUALA LUMPUR: Umno is on high alert as the friction between the party's top two leaders has reached a "worrying level" and allies close to both president Najib Tun Razak and his deputy Muhyiddin Yassin are now scrambling to "manage" the fray, party sources said.
Umno sources told FMT that the recent distribution of posters calling for Muhyiddin to succeed Najib as prime minister in the latter's home state of Johor indicated "disturbing developments" on a feud that could threaten the party's preparations for what may be the ruling coalition's toughest election yet.
The party's Johor chapter has denied publishing the posters which read "we want Tan Sri Muhyiddin Yassin as PM before the 13th general election" and has lodged a police report.
Read More / Baca Lagi >>

Ambiga: Growth of civil society not to blame for teen pranks

Posted: 10 Sep 2012 07:10 PM PDT

Bersih co-chairman Datuk Ambiga Sreenavasan. — File pic
KUALA LUMPUR, Sept 11 —  The growth of civil society activism following Bersih 2.0's annual rallies may have inspired copycat gatherings nationwide but its co-chairman Datuk Ambiga Sreenavasan has disagreed that this could have spurred civil disobedience among the country's youths. The prominent former Bar Council president and civil society activist told The Malaysian Insider that gatherings like the Merdeka eve "Janji Demokrasi" should not be blamed for the controversial picture-stomping incident involving a group of teenagers.
"We have been having more such gatherings around... not just Bersih... like the green movement, and so on. It is common and there is no wrong in it.
Read More / Baca Lagi >>

FGVH PINJAM KWSP : ANAK FELDA KATA RAKYAT PERLU TAHU !

Posted: 10 Sep 2012 07:05 PM PDT

Rakyat Malaysia berhak untuk tahu tentang semua perkara berkaitan (termasuk kerugian yang dialami di peringkat subsidiari-subsidiari dan bukan sahaja di peringkat Kumpulan) Felda Global Ventures Sdn Bhd dan syarikat induknya Lembaga Pertubuhan Felda, kerana kami percaya bahawa Felda Global Ventures dan Lembaga Pertubuhan Felda telah meminjam sebanyak RM6 billion daripada Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) (pada mulanya Lembaga Felda telah meminjam RM6 billion daripada KWSP dan kemudian sejumlah RM3 billion daripada itu dipinjamkan oleh Lembaga Felda kepada Felda Global), yang mana sudah tentulah dana tersebut datang daripada rakyat Malaysia.Read More / Baca Lagi >>

Samseng Pekasam : Bergaduh gara-gara pekasam

Posted: 10 Sep 2012 07:01 PM PDT



PELABUHAN KLANG - Gara-gara tidak tahan bau  ikan pekasan yang digoreng, dua jiran bertengkar hingga nyaris mencederakan antara satu sama lain.

Sumber polis berkata, jiran yang tinggal bersebelahan itu mula bertengkar apabila seorang daripada mereka menggoreng ikan pekasam untuk hidangan makan malam.
"Bagaimanapun, bau ikan pekasam yang digoreng itu menimbulkan rasa kurang senang jirannya.
Read More / Baca Lagi >>

Cooling world economy turns the heat up in China

Posted: 10 Sep 2012 06:49 PM PDT

Noam Chomsky Propaganda And Control Of The Public Mind Full Lecture

Posted: 10 Sep 2012 06:47 PM PDT

Psywar - Full Documentary

Posted: 10 Sep 2012 06:42 PM PDT

SISWAZAH Tak Tahu Syarat SAH Tayammum - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 10 Sep 2012 06:39 PM PDT

DISKO Boleh Sampai 12 MALAM , Tapi KULIAH Tak Boleh - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 10 Sep 2012 06:37 PM PDT

BATAL Kuliah Sebab Konsert K-POP - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 10 Sep 2012 06:36 PM PDT

BATAS Dalam Urusan KAHWIN & Hiburan - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 10 Sep 2012 06:34 PM PDT

TERMENUNG Akan Nasib Sendiri Dalam KUBUR - Ustaz Ismail Kamus

Posted: 10 Sep 2012 06:34 PM PDT

Takhalli Tahalli Tajalli - Ustaz Ismail Kamus

Posted: 10 Sep 2012 06:34 PM PDT

Women's Center for Change launched by CM

Posted: 10 Sep 2012 06:33 PM PDT

MALAYSIA GANGNAM STYLE NAJIB & ROSMAH

Posted: 10 Sep 2012 06:30 PM PDT

Palestinians protest high cost of living

Posted: 10 Sep 2012 06:29 PM PDT

NY 9/11 Museum to Feature Victims' Faces, Voices

Posted: 10 Sep 2012 06:28 PM PDT

Dikir Barat Rumah Terbuka PAS Pusat

Posted: 10 Sep 2012 06:27 PM PDT

Anwar Ibrahim: Jelajah MerdekaRakyat Rantau NS (Part 2/2)

Posted: 10 Sep 2012 06:27 PM PDT

Anwar Ibrahim: Jelajah MerdekaRakyat Rantau NS (Part 1/2)

Posted: 10 Sep 2012 06:26 PM PDT

Tiada ulasan: