Isnin, 10 September 2012

dollah yankee

dollah yankee


Kita 'terajang' EPF kalau dividen sikit tahun ini !

Posted: 10 Sep 2012 06:52 PM PDT

'Iblis dan syaitan yang dikenali' ketawa terguling-guling bila FGVH telah disenaraikan kerana penyenaraian tersebut telah menjadikan ianya penyenaraian yang kedua terbesar dalam dunia selepas saham Facebook. Selepas disenaraikan FGVH telah dianggarkan mempunyai modal pasaran berjumlah 18 billion ringgit.

Kita pun percaya, kita pun terpengaruh. Peneroka-peneroka pula ramai yang dah tak turun berladang sebab percaya boleh jadi jutawan kalau jual balik saham yang mereka dapat itu.

Tapi apa sudah jadi??! Mana perginya 'strategic partners' yang di laung-laung kan sebelum ini? Kita pun dah tak dengar apa-apa lagi tentang 'strategic partners' yang dah lari tu menyebabkan kita (rakyat malaysia) juga yang terpaksa 'bail out' FGVH bila wang kita yang disimpan didalam EPF telah diguna dan diambil untuk membeli saham-saham felda yang sedang merudum tu...

By Lee Wei Lian
KUALA LUMPUR, Sept 11 — The Employers Provident Fund (EPF) has been accumulating shares of Felda Global Ventures Holdings (FGVH) even as shares of the plantation giant sank to a new low yesterday, closing at RM4.68 a share or just 13 sen above its issuing price.
According to filings with Bursa Malaysia, the country's largest pension fund's stake in FGVH have increased 5.4 per cent since September 3, the day before FGVH plunged below the RM5 mark.

dollah yankee -
EPF tu duit kita ...





Tiada ulasan: