Sabtu, 1 September 2012

PAKATAN RAKYAT N15 DUN JUASSEH

PAKATAN RAKYAT N15 DUN JUASSEH


Jelajah Merdeka Disabotaj

Posted: 01 Sep 2012 05:08 PM PDT

Walau pun jasad terpenjara, roh perjuangan terus meresap di setiap sanubari rakyat. Seboyan keadilan cuba dipatahkan berbagai cara. Gelombang dan Badai sebagai ujian yg terus ditempoh. Onak dan duri terus dirempuh. Namun mengangkat tangan tidak sekali. " Membujur Lalu...Melintang Patah "
 

Walau diserang, Bas Merdeka Rakyat tetap meneruskan program gelajahnya
Serangan samseng ke atas bas Merdeka Rakyat berkenaan gagal mematahkan kemaraan jelajah tersebut.

Bas tersebut telah mula bergerak menuju ke distinasi jelajah seterusnya, Grik.
Pagi tadi kira-kira jam 4.30 pagi Bas Merdeka Rakyat yang memulakan perjalanan di sebelah pantai timur dicemari dengan insiden buruk apabila ia diserang di Kota Bharu.
Memetik laporan portal rasmi PKR, keadilandaily.com akibat serangan itu cermin depan retak dan simbahan cat merah di bahagian depan Bas dua tingkat yang digunakan untuk program jelajah Merdeka Rakyat.


Kejadian berlaku ketika bas berkenaan diparkir di depan pasar besar Siti Khadijah, Kota Bharu.
Bas berkenaan sebelum ini dinaiki Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat.
Kejadian ini berlaku kira-kira jam dua pagi selepas ceramah perdana Merdeka Rakyat di Padang Majlis Daerah Tanah Merah, malam tadi.

Ia disedari pemandu bas berkenaan, SP Raman, 39, yang kemudianya membuat satu laporan polis di Ibu Pejabat Daerah Polis Kota Bharu dan siasatan dikendalikan pegawai penyiasat, Inspektor Fazillah.
Setiausaha Pengelola PKR, Radin Shamsulkamar dipetik berkata kos membaik pulih bas berkenaan dianggar lebih RM10,000.
Sementara itu, pemandu bas SP Raman pula berkata, kejadian berlaku ketika beliau sedang tidur di tingkat atas bas.

"Saya dengar ada bunyi kaca pecah. Saya segera keluar bas dan nampak ada sebuah kereta Proton Wira dengan bunyi bising, laju meninggalkan tempat ini. Kemudian, saya nampak ada dua batu dan dua plastik cat berwarna merah di tepi bas," katanya seperti dilapor Keadilandaily.

Tiada ulasan: