Sabtu, 22 September 2012

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Pemuda Umno anjur demo bukan untuk bantah filem anti-Islam

Posted: 21 Sep 2012 05:00 PM PDT

AGAK menghairankan apabila Pergerakan Pemuda Umno, yang diketuai oleh Khairy Jamaluddin menganjurkan demonstrasi membantah filem anti-Islam, "Inocence of Muslim" di Kampung Baru.

Amerika Syarikat yang mereka marahkan, sepatutnya mereka pergilah ke kedutaan Amerika yang juga terletak di ibu negara, tidak begitu jauh dari tempat mereka mengadakan himpunan tersebut.

Ini tidak, Amerika yang mereka tentang, kerana dikatakan telah menghasilkan filem anti-Islam, tapi makcik jual nasi lemak di kampung baru pula yang mereka serang kah kah kah...

"Marahkan ular anak sendiri pula dipijak-pijak"

  Kalau kita lihat semalam, Dewan Pemuda Parti Islam, PAS menganjurkan perhimpunan di depan Kedutaan Amerika di Jalan Tun Razak. Malah dengan lantang mereka mengutuk dan mengecam Amerika di depan bangunan kedutaan itu.

Satu memorandum kecaman dan bantahan juga turut dihantar kepada kedutaan Amerika namun pihak kedutaan itu enggan turun untuk menerimanya sebaliknya hanya menghantar Ketua Keselamatan rujuk sini [Amerika enggan terima memorandum]

Akhirnya terbongkar niat sebenar Pergerakan Pemuda Umno membantah filem anti-Islam dengan cara berhimpun dan menyerang makcik jual nasi lemak di Kampung Baru.

Himpunan yang kononnya diadakan sebagai bantahan terhadap filem anti-Islam, rupa-rupanya  tidak lain hanyalah perhimpunan anti-DAP. Kononnya memperjuangkan Islam, rupanya mereka berhimpun demi "political mileage"

Konon berhimpun marahkan filem "Innocence of Muslims" tapi suruh Parti Islam, PAS keluar Pakatan Rakyat dan sertai Umno supaya mereka dapat menang mudah pada pilihanraya umum yang akan datang kah kah kah...


ReJaM© "Mana Pemuda Umno berani demo depan Kedutaan Amerika, nanti APCO marah... "

Penulis upahan Najib dakwa himpunan bantah filem anti-Islam buang masa

Posted: 21 Sep 2012 11:40 AM PDT

LIHAT printscreen di bawah ini baik-baik. Inilah tweet yang menjadi bahan propaganda diulang-ulang oleh TV3 Suku dan Utusan Syaitan sejak kebelakangan ini untuk menanam kebencian orang Islam kepada DAP.

Berkekalkan sepotong ayat soalan "Are muslims wasting too much time & energy on this?" tweet daripada Ngeh Koo Ham, beliau dilabel sebagai anti Islam siang malam pagi dan petang oleh gerombolan United Malays No Otak, Umno.
    Media gerombolan menuduh kononnya Ngeh Koo Ham menyifatkan perhimpunan membantah Filem anti-Islam "Innocence of Muslim" sebagai membuang masa dan tenaga. Anda ada mata lihat sendiri beliau sedang bertanya bukan mendakwa atau menuduh.

Jika sepotong tweet ini dikira menghina Islam, bagaimana pula dengan kenyataan dan tulisan panjang lebar dikeluarkan oleh Syed Akbar Ali, Presiden Blog House Malaysia, yang juga merupakan penulis upahan Najib Razak?

Beliau tanpa rasa bersalah menulis panjang lebar menyifatkan Pemuda Umno yang diketuai oleh Khairy Jamaluddin sekadar membuang masa menganjurkan demonstrasi membantah filem anti-Islam di ibu negara [TMI].
Gerombolan samseng United Malays No Otak, Umno sanggup melucah dan mencarut sambil melaungkan takbir dan "Hidup Islam" kerana sepotong tweet rujuk sini [Takbir sambil mencarut]. Samseng-samseng ni taknak ke mencarutkan si Syed Akhbar Ali ni?

Kalau kerana sepotong tweet pertanyaan, samseng Umno sanggup berdemo melucah sambil melaungkan takbir, patutnya mereka akan berbogel dan menonggeng sambil bertakbir pula akibat artikel panjang lebar yang menyifatkan demonstrasi bantah filem anti-Islam sebagai membuang masa.

Sifirnya mudah, mana-mana isu yang mempunyai elemen 3R (Religion, Race dan Royal) akan menjadi bahan propaganda siang malam pagi dan petang di media-media gerombolan.

ReJaM© "Kalau taik cicak ada elemen 3R, taik cicak pun akan jadi popular masuk TV dan surat khabar kah kah kah... "

Kedutaan Amerika enggan turun terima memorandum bantah Filem Anti-Islam

Posted: 21 Sep 2012 02:04 AM PDT

SEBENTAR tadi berlangsung sebuah perhimpunan aman yang dianjurkan oleh Pemuda Parti Islam, PAS membantah penerbitan filem anti-Islam "Innocence of Muslim" di ibu negara.

Ribuan rakyat, dianggarkan oleh portal Malaysiakini, 5000 berarak menuju ke Kedutaan Amerika dan berhimpun di situ bagi menunjukkan bantahan terhadap penerbitan filem yang menghina Rasulullah itu.

Namun pihak kedutaan Amerika enggan turun untuk menerima memorandum bantahan yang dihantar oleh Pemuda Parti Islam, PAS sebaliknya sekadar menghantar ketua keselamatan mereka.
   

Turut hadir pemimpin KEADILAN, YB Nurul Izzah serta pimpinan bukan Islam daripada KEADILAN, YB Tian Chua, YB Sivarasa dan N Surendran.
   

Pelakon yang terkenal dengan watak Inspektor Aliza dalam Filem Gerak Khas, Abby Abadi turut menyertai himpunan ini.


Lagi gambar-gambar himpunan ini boleh didapati di [Liang Lahad]

 ReJaM© "Masih menunggu khabar dan foto himpunan Pemuda Umno... "

Tiada ulasan: