Ahad, 2 September 2012

labun KulupSakah...

labun KulupSakah...


Perang di minda

Posted: 02 Sep 2012 03:10 AM PDT

1
hari ini 2 September genap 14 tahun Anwar dipecat sehingga tercetus ombak reformasi. hari ini ia terus menggulung dan membungkus dua perdana menteri. Kesilapan Mahathir memecat kerana menyangka ia hanya akan panas tiga bulan sahaja. Aku percaya jika Mahathir tahu gelombang ini terus panas sehingga hari ini, tobat lahum Anwar tak dipecat.
Ini semua ketentuan.

2
31 Ogos 2012 tercatat dalam sejarah sambutan merdeka hanya ingin dimonopoli umno/BN. Rakyat yang berbeda pandangan dinafikan. Dataran Merdeka- tempat bersejarah ditutup tidak seperti selalu. Aku di sana dan aku gagal meneka berapa ramai yang hadir kerana ia sangat ramai. Tapi aku sanggup cukur bulu pahat jika jumlahnya kurang dari 10 ribu.

3
Ada juga pimpinan PR menuduh anak muda yang mengibar bendera Sang Saka adalah biadab dan kurang ajar serta tak tahu sejarah. Pimpinan ini juga gagal menyelami hati anak muda dan menuduh melulu. Bendera Sang Saka bukan bendera baharu, ia lebih lama dari bendera Jalur Gemilang. Anda boleh membaca tulisan anak muda ini menerangkan alasan mereka membawa bendera tersebut. Pimpinan PR ini mempamerkan kebodohan. Tak perlu persoalkan apa-apa tapi bacalah penjelasan mereka.

4
Ada teman-teman menyatakan jangan debat sangat soal bendera ini yang bukan fundamental. Perjuangan menumbangkan rejim mesti diutamakan. Walhal salah satu serangan dalam perjuangan ialah mengatur macam-macam senjata. Bendera Sang Saka adalah satu contoh serangan. Regim yang gelabah akan menggunakan media kawalan mereka untuk mengolah persetujuan semua bahawa tindakan mengibar Sang Saka adalah biadab. Ini samalah mereka menjentik telur-telur pimpinan tentang isu Hudud supaya terus telagah. Kita tahu, menukar regim adalah tugas besar tapi mestilah ada caranya juga dan masing-masing punya peranan. Orang kecil guna senjata kecil, orang besar jangan sibuk guna senjata kecil.

5
Bercakap tentang isu fundamental, kita kena buka lebih luas kerana berperang dengan gergasi cedera kena banyak tipu helah. Isu bendera isu sampingan tapi ia digunakan pemerintah untuk menitik PR. sama seperti isu Mat Indera komunis, Bukit Kepong dan Hudud.
Kalau hendak cakap soal bukan isu fundamental, kita semua perlu duduk rehat tak perlu lawan bila kes liwat dan skandal seks Anwar dimainkan. Begitu juga isu mak Azmin dan keluarga mereka. Ini hal mereka bukan hal kita. Hal ini tak perlu kita campur sebab Azmin bukan keluarga kita. Keluarga Ronasina pun mereka tak peduli.
TAPI......
ini soal kezaliman yang dilakukan. Menggunakan jentera untuk merosakkan imej seseorang. Ini penganiayaan. Inil sebab kita lawan. bukan sosok Anwar, bukan Azmin malah hari ini jika Mahathir ditahan ISA, aku akan membela! Kalau Najib ditahan ISA ketika PR memerintah aku akan menjerit!
ini soal kemuliaan seorang insan atau lebih nampak alim sikit bila aku sebut "Karamah Insaniah"



korang faham aku dak?
hidup mesti terus!!!

Tiada ulasan: