Sabtu, 15 September 2012

ANAK SENGAT

ANAK SENGAT


LESEN KEGANASAN...

Posted: 14 Sep 2012 04:01 PM PDT

Jawapan Menteri Dalam Negeri bahawa tiada jaminan keselamatan buta program pembangkang adalah satu peristiharan bahawa negara tiada undang undang. " Terserah kepada orang Johor" adalah satu isyarat bahawa orang Johor boleh buat apa sahaja terhadap rombongan Pakatan Rakyat khususnya PKR yang sedang mengadakan jelajahnya. Pengemumuman Menteri tidak bertanggungjawab ini adalah satu lesen besar dari orang yang sepatutnya menjaga keselamatan rakyat. Ia memberi maksud... selain umNO BN mereka tiada jamina keselamatan... Patut le selama ini hanya isu membbitkan umNO BN sahaja yang polis kelam kabut...

Kenyataan Menteri terbabit adalah gambaran jelas bahawa bukan rakyat didahulukan...atau hanya umNO yang menjadi rakyat Malaysia.... walaupun pendatang tanpa izin... Selagi bernama umNO ...samseng atau pengganas sekalipun akan dilindungi... buktinya... apa yang berlaku akhir akhir ini... Penyerang dikenalpasti sendiri oleh rakyat namun tindakan masih lembab.

Sebelum ini, penghinaan terhadap pemimpin PR...polis kata tiada laporan...setelah laporan dibuat, tindakan masih belum dibuat. Rupanya kenyataan Hisyam ini adalah garis panduan paling jelas tindakan polis selama ini.

Kenyataan yang dibuat menteri kberkenaan sangat merbahaya dan boleh mengundang bermacam serangan dari " orang Johor"... Keselamatan pemimpin PR seolahnya tiada harga.. Apakah isyarat itu merupakan isyarat awal bahawa jika sesuatu yang buruk berlaku... Hisyam akan menjawab... " amaran telah diberikan" ..

Rakyat perlu melihat perkara ini bahawa sesiapa sahaja yang menentang BN adalah bukan rakyat Malaysia kerana tiada jaminan keselamatan lagi. Ia juga merupakan satu jaminan terlindung terhadap penjenayah dan pengganas... lakukan apa sahaja asal bukan kepada pemimpin umNO BN.

Apakah kenyataan itu memerlukan pemimpin PR menyediakan unit keselamatan sendiri... yang jika berlaku pertempuran atau pertembungan... satu alasan PR adalah pencetus keganasan... Pengawal DSAI yang ditangkap polis kerana mengelauarkan pistol adalah bukti tindakan tegas polis yang pantas...sedangkan polis yang sama berada di tempat kejadian ketika samseng umNO menyerang rombongan... apakan samseng ini dilindungi polis....??? satu kenyataan yang sedang bermain di fikiran rakyat...

Jika anda ingin selamat... pastikan bukan kerajaan ini lagi yang memerintah selepas PRU 13....

Tiada ulasan: