Jumaat, 21 September 2012

Addin

Addin


(Gambar) Ramainya Peserta Demo Umno Di Kedutaan AS Petang Tadi..

Posted: 21 Sep 2012 10:17 AM PDT


Saksikanlah!! inilah gambar demo Umno di kedutaan AS selepas solat jumaat tengah hari tadi. Media pencacai Umno menganggarkan jumlah yang hadir 10,000 orang.

Orang kuat Umno iaitu Ibrahim Ali dan Hassan Ali pun turut serta.. Manakala media pencacai Umno ini menyatakan sedikit kecewa apabila diberitakan kehadiran peserta demo dari Pakatan Rakyat tidak sampaipun 1,000 orang. 

Itulah modal lapuk media pencacai Umno dalam melaporkan berita. Bab Umno pasti up skit..









Maka saksikanlah kebenaran media pencacai Umno dengan melihat video peserta demo dari Pakatan Rakyat di bawah ini...












Fakta!! Presiden MCA Pernah Jadi Perdana Menteri Malaysia Selama 10 hari

Posted: 21 Sep 2012 03:31 AM PDT

Pada 4 Februari 1988, Hakim Datuk Harun Hashim , Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur telah mengisytiharkan UMNO adalah sebuah pertubuhan yang tidak sah (pertubuhan haram) kerana telah melanggar Akta Pertubuhan. Dengan UMNO dan Pergerakan Pemuda UMNO telah berkubur. UMNO Baru telah ditubuhkan pada 13 Februari 1988 dan perkataan 'baru' telah dikabur serta dhapuskan sama sekali. Pada 21 Mei 1988,

Akibatnya UMNO tidak lagi menjadi parti tunjang kepada parti pemerintah iaitu Barisan Nasional. Oleh yang demikian Tun Dr Mahathir Mohamad telah menyerahkan tugas Pengerusi Barisan Nasional kepada Presiden MCA ketika itu , Tun Ling Liong Sik.

Dengan itu juga Tun Dr Mahathir Mohamad tidak layak menjadi Perdana Menteri Malaysia kerana parti teras telah diharamkan buat beberapa ketika. Berlaku kekosongan 'Perdana Menteri Malaysia' buat beberapa hari (10 hari) sehinggalah UMNO Baru ditubuhkan.

Menurut tafsiran Perlembagaan Persekutuan , Perdana Menteri Malaysia ketika itu ialah Tun Ling Liong Sik. Walaupun bagaimanapun tidak berlaku perlantikan watikah secara rasmi daripada Yang diPertuan Agung kepada Tun Ling Liong Sik.

Dalam tempoh 4 Febuary sehingga 13 Febuary tempoh 10 hari tersebut Barisan Nasioanl melantik Ling Liong Sik (Presiden MCA) dan telah di serahkan tugas sebagai Perdana Menteri Malaysia, walaupun tidak mendapat watikah perlantikan dari Yang Di Pertuan Agong.

Perkataan 'Baru' telah dikaburkan dari Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu ('Baru') kerana menurut tafsiran mahkamah, UMNO lama dan UMNO Baru adalah berbeza, bukan parti yang sama. Pengamal undang-undang memberi tafsiran berbeza-beza sama ada UMNO Baru sama dengan UMNO lama kerana Akta Pertubuhan tidak membenarkan perkara-perkara sebegini.






(Gambar) Ribuan Hadiri Himpunan Bantah Filem Hina Nabi Di Kedutaan AS

Posted: 21 Sep 2012 01:01 AM PDT


KUALA LUMPUR - Ribuan umat Islam hari ini menyertai himpunan di Hadapan Kedutaan Amerika Syarikat di ibu negara bagi membantah penerbitan filem "Innocence of Muslims" yang menghina Nabi Muhammad SAW.

Himpunan yang diberi nama "Expresi Hijau Kasih Nabi" anjuran Dewan Pemuda PAS Pusat itu bermula sejurus selesai solat Jumaat di Masjid Tabung Haji sebelum berarak menuju ke bagunan kedutaan kira-kira 200 meter dari masjid tersebut.

Dianggarkan hampir 5,000 menyertai himpunan ini termasuk dari kalangan muslimat, mahasiswa dan umat Islam perihatin.

Antara yang berada di barisan hadapan perarakan ini termasuklah Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub, Ketua Penerangan PAS Pusat Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia Nasruddin Hassan, Naib Presiden PKR Tian Chua dan Nurul Izzah Anwar.

Mereka juga menggunakan lori sebagai pentas bergerak di samping beberapa pimpinan di atasnya menyampaikan ucapan.

Sepanjang perarakan mereka melaungkan slogan 'hancur Amerika, hidup Islam, kami sayang nabi' sambil membawa poster dan kain rentang mengecam tindakan biadap penerbit filem berbangsa Yahudi, Sam Bacile itu.

Perarakan ini turut dikawal pasukan Unit Amal Dewan Pemuda PAS Pusat sementara lebih 200 anggota polis berkawal di hadapan bangunan kedutaan.

Salahuddin dalam ucapannya mendesak Presiden Amerika Barack Obama memohon maaf kepada seluruh umat Islam di atas penghinaan yang dibuat penerbit filem Amerika itu.

"Kita orang Islam hormat agama lain. Kita hormat Yahudi, Budha, Sikh dan sebagainya. Oleh itu kita minta Amerika memohon maaf kepada umat Islam.

"Jangan hina nabi kami, kelak akan mengundang padah. Kami sayangkan nabi dan agama kami. Kita rela pertahankan dalam apa juga keadaan," katanya disambut laungan hidup Islam oleh para hadirin.

Sementara itu, Tian Chua dalam ucapannya berkata, mewakili kaum Cina beliau kesal dengan tindakan penghinaan terhadap agama Islam.

Beliau juga mendakwa isu ini bukan isu agama Islam semata-mata malah juga berkait dengan isu kemanusiaan sejagat.

"Kita perlu tunjukkan semangat setiakawan. Penghinaan ini harus dihentikan dan Amerika perlu ambil tindakan segera.

"Kita tidak mahu berlaku pertembungan antara agama," ujarnya.

Sementara itu, Nasrudin Hassan bersama Tian Chua dilihat masuk bertemu dengan wakil kedutaan.

Sementara menunggu pertemuan dengan wakil kedutaan selesai, pidato di luar pagar bangunan kedutaan diteruskan.

Antara yang berucap termasuklah Timbalan Ketua DPPM, Nik Mohamad Abduh Nik Aziz, AJK PAS Pusat Dr Dzulkefly Ahmad, dan Naib Presiden PKR N Surendran.

Enggan bertemu

Nasruddin ketika bercakap kepada media selepas keluar dari bangunan itu berkata, pihaknya kesal dengan layanan wakil kedutaan yang enggan bertemu dengan pihaknya untuk menerima memorandum.

Menurutnya, tiada wakil pejabat kedutaan yang turun melainkan hanya menghantar pengawal keselamtan dan ianya sekali lagi menunjukkan sikap biadap negara itu.

"Ini adalah penghinaan berpanjangan. Dahulu Denmark telah menghina nabi dan sekarang berulang lagi.

"Mereka tidak boleh menghina agama laian walaupun mereka berkuasa. Kita tidak akan benar apa jua bentuk terhadap agama Islam ataupun agama-agama lain," katanya.

Beliau juga mengumumkan himpunan serupa akan diadakan di seluruh negara pada Jumaat akan datang beserta munajat perdana bagi menyatakan kecintaan pada nabi.

Sementara itu, sekumpulan peserta himpunan dilihat turut membakar kain rentang yang bercetak bendera amerika dan Israel sebagai tanda bantahan.

Himpunan tersebut kemudiannya selesai dan bersurai kira-kira jam 3.20 petang.











~harakahdaily






Pro A Sapu Bersih.. Berita Hangat Nih Pasti Tak Di Siarkan Di TV3

Posted: 20 Sep 2012 11:28 PM PDT

PETALING JAYA - Pilihan raya kampus yang berlangsung semalam di lima buah universiti awam bagi memilih kepimpinan baru Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) bagi sesi 2012/2013 telah menyaksikan kumpulan Aspirasi Mahasiswa menyapu bersih menewaskan Pro Mahasiswa.

Lima universiti yang mengadakan pilihan raya kampus semalam adalah Universiti Malaysia Perlis (UniMAP), Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA), Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM), Universiti Teknologi MARA (UiTM) dan Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM).

Pengumuman keputusan pilihan raya kampus ini telah dibuat di kesemua universiti yang terlibat oleh jawatankuasa pemilih perwakilan pelajar.

Aspirasi Mahasiswa telah menyapu bersih kesemua kerusi yang dipertandingkan di UiTM (50 kerusi), UniMAP (31), UTeM (28) dan UniSZA (24). Di UiTM pula, Aspirasi menang 25 kerusi daripada 27 yang dipertandingkan.

Proses pilihan raya kampus di lima universiti itu yang berlangsung sejak awal pagi Khamis ditutup pada jam 4 petang.

Sementara itu, sebanyak 15 IPTA lain memilih untuk mengadakan pilihan raya kampus masing-masing pada Selasa depan. ~fmt

Addin :

Kah..kah..kah.. mustahil tak di siarkan..




UIAM Dakwa Surat Najib Palsu, Mahu Saman Blogger

Posted: 20 Sep 2012 07:17 PM PDT

KUALA LUMPUR - Majlis Syura Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) hari ini membuat laporan polis berhubung penyebaran sepucuk surat palsu yang kononnya ditulis oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak kepada Rektor UIAM, Prof Datuk Seri Dr Zaleha Kamaruddin. Majlis itu dalam satu kenyataan hari ini berkata pihaknya memandang berat perbuatan pembohongan itu dan telah membuat laporan di Balai Polis Gombak pada pukul 9 pagi tadi.

Menurut kenyataan itu, surat palsu berkenaan telah disebarkan dalam kampus dan juga dimuat naik di sesetengah laman blog.

"Pihak universiti ingin menegaskan bahawa pihak Rektor tidak pernah sama sekali menerima surat tersebut daripada Perdana Menteri Malaysia, selaku Presiden Umno".

Pihak Majlis Syura UIAM menyangkal tohmahan tersebut dan beranggapan bahawa kandungan surat tersebut berunsur fitnah dan satu pembohongan serius yang mempunyai niat jahat," kata kenyataan itu.

Menurut kenyataan itu, pihak majlis syura yakin pembohongan tersebut dilakukan oleh sesetengah pihak yang terdesak, tidak beretika dan mempunyai kaitan dengan pihak pembangkang.

"Ia bertujuan untuk mengeruhkan suasana harmonis dan kedamaian yang wujud dan dikecapi seluruh warga kampus UIAM menjelang pilihan raya kampus yang akan berlangsung pada 25 Sept ini," tambah kenyataan itu.

Kenyataan itu memberi amaran bahawa tindakan drastik yang berbentuk disiplin dan perundangan jenayah akan diambil terhadap mana-mana pihak yang menyiar, mengedar surat tersebut atau mana-mana individu yang memuat naik surat itu di laman web masing-masing atau di laman blog tertentu.

"Pihak Majlis Syura UIAM sedang menyiasat kes ini dengan penuh teliti termasuk menonton semula rakaman pita tv kawalan keselamatan dan akan membuat aduan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM)," kata kenyataan itu. ~bernama







Rosmah Mansor Pakai Jam Jenama Termahal Di Dunia?

Posted: 20 Sep 2012 07:09 PM PDT


Jikalau jam ini di beli menggunakan duit simpananya seperti mana beliau membeli cincin tiada siapa peduli. Yang menjadi rakyat lebih peduli kepada kehidupan peribadi Rosmah Mansor jikalau kemewahannya menggunakan duit hasil titik peluh rakyat..

Rosmah Pakai Jam Tangan Bernilai RM350 000?

Kita bercerita lagi tentang kemewahan Rosmah Mansor, isteri PM kita. Terkini koleksi yang jam tangan yang dipakai Rosmah dalam satu majlis yang dihadirinya di Vietnam berjaya dirakam lensa kamera.

Dikatakan harga jam tangan yang dipakai oleh Rosmah Mansor dikatakan bernilai antara £70,000 - £100,000. Dan harga tersebut tidak termasuk duit import lagi.


Jenama Franck Muller merupakan salah jenama yang telah menghasilkan antara jam tangan paling mahal di dunia yang bernilai USD2.4 juta.

Persoalannya bagaimana beliau boleh berbelanja mewah seperti ini?




Walaubagaimanapun, carian kami untuk rekabentuk seperti yang dipakai oleh Rosmah Mansor tiada dalam senaraian jenama Franck Muller, besar kemungkinan ia cukup ekslusif dan direka khas untuk Rosmah Mansor sahaja? ~tranungkite






Akhirnya.. Bernama Mengaku Menipu Pembacanya

Posted: 20 Sep 2012 06:01 PM PDT


Sudah terang lagi bersuluh.. akhirnya media pencacai Umno, Bernama terpaksa mengaku kesalahan mereka kerana tidak mampu untuk menyembunyikannya lagi. Inilah bukti peranan media pencacai Umno dalam membohongi rakyat bagi menaikkan imej boss mereka yang semakin merundum.

Bayangkan.. ini adalah kesalahan yang terang-terang yang tidak boleh di sembunyikan lagi. Agak-agaknya berapa banyak lagi pembohongan lain yang kita tidak dapat kesan.

Jikalau berterusan sebegini, media pencacai Umno adalah penyumbang besar kepada kekalahan Umno BN pada PRU13. Tanpa kita sedari ianya menjadi political milelage kepada Pakatan Rakyat.


'Kecacatan gambar berpunca dari tempat dihantar'
Pertubuhan Berita Nasional Malaysia (Bernama) telah menjalankan siasatan awal berhubung dakwaan satu daripada gambarnya baru-baru ini telah dibega, kata Ketua Pengarangnya Datuk Yong Soo Heong.
"Siasatan awal mendedahkan kecacatan pada gambar itu dikesan berpunca dari tempat ia telah dihantar," katanya hari ini semasa mengulas sekeping gambar Bernama yang dirakamkan di Pekan Sabtu lepas.

Siasatan lanjut sedang dijalankan untuk menentukan motif individu terbabit dan sama ada wujud elemen sabotaj, kata Yong.

"Kami melihat perkara ini dengan serius dan tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan sesuai terhadap mereka yang bertanggungjawab melakukan perkara tidak bertanggungjawab itu.

"Bernama sentiasa berusaha mengekalkan standard profesionalisme yang tinggi dan memandang serius integriti di tempat kerja," tegasnya.~bernama  





Sah!! PRU13 Tahun Depan..

Posted: 20 Sep 2012 04:39 PM PDT

KUALA LUMPUR, 20 Sept - Perhimpunan Agung Umno tahun ini akan berlangsung dari 27 Nov hingga 1 Dis depan, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak Khamis.Najib, yang juga Presiden Umno, berkata perhimpunan lima hari itu akan dimulakan dengan taklimat presiden pada 27 Nov diikuti dengan perasmian perhimpunan sayap Wanita, Pemuda dan Puteri pada sebelah malam."Dari 28 Nov hingga 1 Dis pula akan berlangsung perhimpunan Wanita, Pemuda dan Puteri manakala pada 29 Nov hingga 1 Dis ialah Perhimpunan Agung Umno," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi Umno di Menara Dato' Onn di sini, Khamis.

Turut hadir Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.Najib juga berkata sehingga 18 Sept, sebanyak 176 bahagian Umno telah bermesyuarat manakala baki 15 bahagian lagi dijangka berbuat demikian pada hujung minggu ini.Perdana Menteri berkata Majlis Tertinggi juga telah menerima syor daripada Jawatankuasa Pengurusan parti mengenai tatacara penerimaan permohonan keahlian di peringkat bahagian dan cawangan.

Katanya selaras dengan Fasal 5.4 Perlembagaan Umno, mana-mana borang permohonan yang diterima ibu pejabat parti tanpa ditandatangani jawatankuasa cawangan, akan dipulangkan semula kepada jawatankuasa itu dan ia perlu diselesaikan dalam tempoh dua bulan dari tarikh surat yang dikeluarkan oleh ibu pejabat Umno."Bagi mana-mana penjawat jawatan yang didapati salah guna kuasa dengan sengaja tidak menerima keahlian, boleh dikenakan hukuman di bawah perkara 8 tataetika ahli.

"Ini untuk menjamin dasar pintu terbuka Umno dapat dilaksanakan sepenuhnya dan tiada sesiapa boleh disekat daripada menjadi anggota Umno," katanya.Ditanya sama ada pemilihan parti akan diadakan pada Perhimpunan Agung kali ini, Najib berkata: "Pemilihan parti ditangguhkan sehingga selepas pilihan raya umum".

Bagaimanapun, Najib berkata Perhimpunan Agung Umno akan ditunda sekiranya kerajaan memilih untuk mengadakan pilihan raya umum pada waktu yang sama."Mudah sahaja. Sekiranya pilihan raya diadakan, kita tangguhkan Perhimpunan Agung. Tarikh pilihan raya terpulang kepada kita untuk putuskan bila masa yang terbaik. Kita boleh adakan atau tidak adakan, tapi kita akan teruskan seperti biasa," katanya.

Ditanya sama ada penetapan tarikh Perhimpunan Agung akan menyebabkan rakyat terus membuat spekulasi bahawa pilihan raya umum akan diadakan tahun depan, Najib secara berseloroh berkata biarlah rakyat membuat spekulasi mengenai perkara itu."Saya suka mereka buat spekulasi," katanya. ~bernama





Tiada ulasan: