Selasa, 7 Ogos 2012

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


KAK IJAT KEMBALI BERSUARA DENGAN `KEAMANAN' LEMBU DI KONDO

Posted: 07 Aug 2012 10:38 AM PDT

Oleh:  WFAUZDIN NS

SETUJU dengan kenyataan Ketua Wanita Umno di SINI, yang menyebut " Sesebuah negara tidak akan berguna sekiranya hanya mempunyai rakyat yang berbakat dan berpotensi sedangkan negara tidak aman dan selamat seperti di Syria" (Malaysiakini).

Memang benarlah kata menteri yang pernah menyingsing lengan di dalam PWTC sewaktu Perhimpunan Agung Umno yang lalu, negara tidak lagi berguna jika tiada keamanan dan kehidupan rakyat di dalam suasana perang seperti di Syria dan beberapa buah negara di luar sana.


Tetapi kita juga harus ingat, negara juga tiada guna berada di dalam keadaan aman damai tetapi pemimpin mereka di dalam `diam' menyapu duit dan harta rakyat untuk kemewahan keluarga dan kroni mereka.  Pemimpin jenis ini mengambil kesempatan di atas keamanan negara untuk mereka mencuri dan merompak sebanyak mana mungkin harta rakyat dan rakyat hanya disuapkan saki baki dari hasil rompakan mereka untuk menutup mulut rakyat.

Berbanggakah kita negara yang aman tetapi pemimpin secara diam merembat RM250 Juta kononnya untuk membela lembu, tetapi hakikatnya mereka membeli tanah, kondo, kereta mewah dan mengkayakan keluarganya sahaja?  Perlukah kita berbangga dengan keamanan negara dengan hanya sekadar menyaksikan isteri pemimpin bermewah dengan cincin puluhan juta ringgit, beg tangan ratusan ribu di dalam keadaan negara kita aman tetapi masih ada rakyat yang tidak makan dan tinggal di pondok usang?

Masihkan kita mahu berada di dalam keadaan aman tetapi rakyat terpaksa hidup di dalam keadaan menanggung sara hidup yang tinggi akibat kenaikan harga barang.  Apakah kita sanggup mengakui keamanan negara kita di dalam keadaan rakyat disajikan dengan cerita fitnah seks dan lucah siang malam?

Benar, keamanan itu penting tetapi keamanan yang kita tuntut adalah keamanan yang diredhai Allah.  Kita tidak boleh menjadi seperti ayam daging yang hidupnya aman di dalam reban, diberi makan minum siang malam, tetapi cukup masanya ayam ini akan ditimbang dan disembelih./wfauzdin.blogspot.com


Tiada ulasan: