Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


SABAH UNTUK SABAHAN - INI NASIONALISMA SABAHAN

Posted: 03 Aug 2012 06:52 PM PDT




INI DIA AJENDA BESAR SABAH





KOMENTAR TUKAR TIUB
bapa pengumuman telah umum
satu suruhanjaya diraja
tentang pendatang haram di sabah
najib tahu rakyat sabah telah marah
dengan adanya suruhabnjaya ini
kemarahan akan dapat di kontrol

tetapi madey datang
madey marah najib
kerana tubuh suruhanjaya di raja ini

madey marah kerna dalam hal
beri kd pengenalan segera yang
jadi kepala ialah madey sendiri

madey kata pada najib:
pilih .. akan dibenci oleh kadazan
atau nak dibenci oleh gerombolan!

najib jadi takut
pasal itu suruhanjaya
hanya pada nama tak ada apa apa

SELESAIKAN KES PENDATANG HARAM




NAJIB KE SABAH EKORAN MP BN BERPALING TADAH - mkini

Najib Razak berkata beliau sendiri akan turun ke Sabah ekoran pembelotan dua anggota Parlimen BN, di mana beliau akan mengumumkan terma rujukan untuk suruhanjaya diraja (RCI) bagi menyiasat isu pendatang haram negeri itu.

Beliau juga menolak anggapan bahawa lebih ramai anggota parti komponen BN akan berpaling tadah, antaranya daripada Upko dan Parti Liberal Demokratik (LDP).

"Setakat ini ia hanya desas desus, tetapi apa yang lebih penting sekarang, kedudukan kita tidak tercancam dan kita mampu menangani cabaran ini," katanya.

RCI itu diumumkan pada 1 Jun lalu tetapi belum ada sebarang perincian dikemukakan setakat ini.

Najib berkata beliau sudah bertemu beberapa pemimpin BN Sabah ekoran pembelotan sebelum ini tetapi akan sekali lagi turun pada pada Sabtu ini.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... EMPAT HARI DULU KATA TAK ADA APA APA.... kah kah kah..

kah kah kah..PASAL APA SEKARANG KELAM KABUT?.... kah kah kah...

kah kah kah...BERAPA RAMAI LAGI NAK CABUT?.... kah kah kah...

kah kah akh...SURUHAN JAYA DIRAJA TELAH UMUM... TAPI ACTION TARAK... kah kah kah.

kah kah kah...RAKYAT SABAH SUDAH MARAH...kah kah kah..

kah kah kah...SEMUA LARI SOKONGAN PAKATAN...kah kah kah..

kah kah kah....SEKARANG SEMUA SOKONG SABAH UNTUK SABAHAN.... kah kah kah..



SENYUM PAGI SABTU

Posted: 03 Aug 2012 05:20 PM PDT



LIHAT DAN KETAWA LAH


pinguin gemok pendek
bak mama gemok pendek

pinguin muka bulat
bik mama muka bulat

pinguin hidung panjang
bik mama hidung panjang

pinguin bereka berdiri
bik mama kencing berdiri


BIK MAMA PINGUIN






INI CUKONG PILIHARA NAJIB

Posted: 03 Aug 2012 01:24 PM PDT




INI BUDAK ITAM RAZAK



SEJARAH BERULANG LAGI

di zaman razak hussein
ada michela chen dari mca
untuk jadi barua
bawa lendir amoi untuk razak

sekarang najib razak ada george kent
untuk jadi barua

tapi tak ada bawa china doll
kerana najib takut dengan rosmah



SKANDAL GEORGE KENT-LRT AMPANG:
KENYATAAN GEORGE KENT MENGHINA PROSES BIDAAN DAN PEROLEHAN NEGARA


Saya memandang berat kenyataan En Cheong Thiam Fook, Pengarah Eksekutif George Kent yang mendakwa konsortium tersebut lulus penilaian teknikal dan kewangan dalam bidaannya.

Kenyataan itu terang-terang membelakangkan laporan penilaian rasmi yang digunapakai oleh kerajaan dalam menentukan kontraktor bagi kerja-kerja tambahan sistem LRT Laluan Ampang.

Malah, En Cheong Thiam Fook dan George Kent telah berbohong apabila beliau mengeluarkan kenyataan-kenyataan berikut:

1. Bahawa Konsortium George Kent – Lion Pacific telah LULUS penilaian kewangan

2. Bahawa Konsortium George Kent – Lion Pacific telah MEMATUHI semua syarat-syarat kontrak

3. Bahawa Konsortium George Kent – Lion Pacific telah LULUS semua syarat teknikal

Pembohongan ini dibuat dengan tujuan untuk mengabui mata rakyat Malaysia. Konsortium George Kent dan rakan-rakan karib mereka dalam pentadbiran Umno/Barisan Nasional percaya dengan propaganda media yang berterusan, mereka dapat meyakinkan rakyat bahawa tidak ada unsur rasuah dan penyelewengan oleh Najib Razak dalam memastikan konsortium itu mendapat kontrak.

Saya sertakan fakta-fakta dan susur galur yang membuktikan bahawa Konsortium George Kent telah berbohong:

§ Dalam satu surat bertarikh 20 Januari 2012, Shahril Mokhtar, Pengarah Urusan Kumpulan Prasarana telah mengemukakan ringkasan penilaian keseluruhan bidaan (penilaian teknikal, penilaian kewangan dan pematuhan kepada syarat-syarat kontrak) kepada Kementerian Kewangan bersama-sama cadangan lantikan untuk diluluskan Kementerian Kewangan;

§ Bidaan oleh George Kent dibuat melalui Konsortium George Kent-Lion Pacific yang turut melibatkan syarikat-syarikat Wijet dan Thales dari luar negara. Bidaan ini dilabelkan sebagai bidaan 3 dari 8 pembida (3/8);

§ Ringkasan penilaian keseluruhan bidaan (salinannya disertakan bersama) dengan secara jelas menunjukkan bahawa Konsortium George Kent hanya mendapat markah 8.7 daripada 30 markah keseluruhan bagi penilaian kewangan. Oleh itu, Prasarana telah memutuskan bahawa George Kent GAGAL dalam penilaian kewangan;

§ Ringkasan penilaian keseluruhan bidaan juga menyatakan bahawa George Kent TIDAK MEMATUHI syarat-syarat kontrak. Malah, ia membuat permohonan agar beberapa syarat seperti "bayaran ganti rugi kerosakan akibat gangguan" (atau Agreed Disruption Damages) disemak kembali;

§ Pada markah teknikal 38.62 dari 70 markah keseluruhan, George Kent berada di tempat ketiga tercorot dalam penilaian teknikal. Malah, di dalam laporan penuhnya, Perunding Halcrow dengan secara jelas menyatakan bahawa ia tidak yakin Konsortium George Kent boleh melaksanakan projek itu.

Kesemua fakta ini adalah fakta yang sah dan diangkat ke peringkat tertinggi Jawatankuasa Perolehan Menteri Kewangan yang dipengerusikan Dato' Seri Najib Tun Razak sendiri. Saya telah disiasat di bawah Akta Rahsia Rasmi kerana mendedahkan dokumen yang sah ini.

Oleh itu, pembohongan yang dibuat oleh George Kent bahawa ia telah lulus semua penilaian dan mematuhi syarata-syarat menghina semua proses dan prosedur yang digunapakai di dalam sistem perolehan negara. Ia juga membayangkan bahawa proses dan prosedur ini tidaklah berfungsi dan berkesan sehingga ia langsung tidak dihormati oleh pembida.

Lebih merunsingkan, ia membayangkan 'lesen besar' yang dipunyai oleh George Kent untuk membuat kenyataan yang sewenang-wenangnya membelakangkan keputusan Kumpulan Prasarana. Ini menimbulkan persoalan dimanakah kemampuan Prasarana kelak untuk memantau dan memastikan George Kent akan mematuhi semua syarat dan jadual kerja seperti yang dipersetujui, apabila belum pun kerja-kerja bermula George Kent dengan bongkaknya membohongi keputusan bidaan yang diangkat oleh Prasarana.

Saya yakin kebongkakan George Kent ini berpunca dari sokongan padu Najib kepada syarikat itu. George Kent tahu mereka kini sudah kebal dari undang-undang kerana dilindungi sepenuhnya oleh Perdana Menteri, sebab itulah mereka tidak segan silu berbohong walaupun ada fakta dan bukti yang sahih.


MOHD RAFIZI RAMLI
PENGARAH STRATEGI KEADILAN





SELAMAT BERBUKA PUASA

Posted: 03 Aug 2012 04:01 AM PDT




AYAM HUTAN CANTIK DAN LIAR




TELAH DUA MINGGU KITA BERPUASA

hari ini di kuala lumpur redup
jerebu disana sini
tadi aku ke kuburan
berjalan dengan jai dan ezi
aku ternampak seluruh kuala lumpur jerebu

kita membayar harga mahal
untuk modeniti

kita membayar harga malah
untuk keselesan

kita meracun diri kita sendiri

PETANG INI DI TANAH PERKUBURAN

burung pipit uban
burung pipit padi
balam dan terkukur
burung onget bumi
burung ayam ayam
dilembah kuburan ini
adalah dunia mereka

anak anak sungai
laluan ikan ikan
rancak menari nari
anak anak air meremaja
belalang dan kupu kupu

PIPIT UBAN


apa akan jadi pada wilayah ini
apabila dibangunkan bangunan
di tapak lapangan terbang sungai besi



TERKUKUR DAN BALAM


apa akan jadi bila tanah
seluas ini menjadi rebutan
apa akan jadi dengan ayam denak
apa akan jadi dengan ayam hutan
apa akan jadi dengan helang dan ungas
yang rumah rehatnya ialah batu nesan

apa akan jadi
bila semua menjadi simin dan batu
apa akan jadi bila
mata mata air ditutup
apa akan jadi kepada
600 hektar tanah kuburan ini





ULAR ULAR DAN ULAR
dua malam dulu
lewat pagi jam dua
aku dalam perjalanan pulang
dari pekan brickfeild
aku terserempak dengan ular sawa
cantik indah besar dan panjang
sedang melintasi dari paya kubur
untuk ke satu wilayah yang lagi subur

apakah ular ini tahu
waktu yang terbaik
melintasi jalan ialah lewat pagi
dimana kereta tidak ada
yang ada hanya aku pejalan kaki

BERBUKA - SELAMAT BERBUKA
hahah
seperti aku katakan
hidup seorangan memang enak
tapi yang tak seronok
petang ini aku makan
semua yang aku beli kelmarin

kueh yang sama
malah masih ada lagi
sambal undang petai

SINGGANG IKAN UNTUK PETANG INI



buah buahan pun masih yang sama

tapi ada penambahan
aku masak singgang ikan terubuk
hahah
hahah
lengkuas
halia
serai
bawah merah
bawang puteh
lada

singgang adalah masakan terbaik
tanpa minyak

NOTA:
siapa tahu dimana singgang
terbaik di kuala lumpur
kalau tahu tempatnya
maka boleh dinobatkan
sebagai foodie





NEGARA KU LAGU CIPLAK DARI LAGU TERANG BULAN

Posted: 03 Aug 2012 12:46 AM PDT





BENDERA CIPLAK DARI AMERIKA








KOMENTAR TUKAR TIUB
tiap tahun kita
timbulkan ajenda ciplak ini
sehingga gerombolan sedar
bahawa untuk mereka menipu telah berakhir

makin ramai anak anak muda
yang semakin sedar tentang
pembohongan yang mereka mainkan

selama ini mereka mengatakan
bahawa british meningalkan
tanah melayu tanpa pertumpahan darah
ini bohonng

rashid maidin
shamsiah fakeh
adbulalh sidi
chin peng
mat indera semua angkat senjata
lawan british

malah mat indera
dihukum gantung oleh british

NOTA:
terima kaseh ronalad reagan
kerana beri dunia internet
sekarang semua pembohongan
gerombolan dapat dilawan


2008 CIPLAK DARI TAIWAN










KEMENTERIAN SIASAT DAKWAAN CIPLAK LAGU MERDEKA - mikini

Rais Yatim mengumumkan penubuhan panel siasatan bagi menyiasat lagu kemerdekaan yang didakwa menciplak lagu gereja Indonesia.

"Satu panel telah dibentuk untuk mengenalpasti sama ada dakwaan bahawa lagu merdeka 'Janji Ditepati' telah diciplak.

"Pembangkang tidak sepatutnya membuat tuduhan secara sewenang-wenangnya," katanya dalam laman Twitter pagi ini.

Paparan Twitter itu merupakan penafian keras Rais - yang juga ahli parlimen Jelebu - bahawa melodi lagu itu diciplak, menurut laporan New Straits Times hari ini.

"Kami menyangkal dakwaan penulis blog itu dan akan mencari jalan penyelesaian perundangan jika dia gagal untuk mempertahankan dakwaannya," Rais.

TERANG BULAN CIPLAK DARI LAGU INDONESIA


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... SATU LAGI CIPLAK.... kah kah kah..

kah kah kah...LAGU NEGARA KU CIPLAK DARI TERANG BULAN... kah kah kah

kah kah kah... BENDERA CIPLAK DARI BENDERA AMERIKA.... kah kah kah..

kah kah kah...LOGO TAHUN 2008 LOGO CIPLAK DARI TAIWAN...kah kah kah..

kah kah kah...LAGU MEMBODEK PUN CIPLAK DARI INDONESIA... kah kah kah..

LAGU KRISTIAN SEMBAHYANG PUN DI CIPLAK GEROMBOLAN

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... INI LAGU ORANG SEMBAHYANG....kah kah kah,...

woit...MANA DIA HASAN ALI?.... kah kah kah..

kah kah kah...MANA DIA PUKIPM... kah kah kah...

kah kah kah...MANA DIA PUKISA.... kah kah kah..

kah kah kah...MANA DIA PUKIDA.... kah kah kah






TER HOT TERKINI TERNOW - TER TAKUT - DUA KES BUNUH

Posted: 02 Aug 2012 09:53 PM PDT



INI JANJI RAKYAT - KES BUNUH





BEKAS PM FIJI DIPENJARA KERANA RASUAH - ajensi berita

SUVA: Bekas Perdana Menteri Fiji, Laisenia Qarase dihukum penjara 12 bulan selepas didapati bersalah atas dakwaan rasuah, hari ini.

Qarase, yang menjadi perdana menteri pada 2000 dan digulingkan pihak tentera, didapati bersalah atas sembilan tuduhan menyalahguna kedudukan dan gagal menunaikan tugas ketika menjadi kakitangan awam pada 1990-an. - AFP

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... BERITA INI MENAKUTKAN MADEY.... kah ah kah..

kah kah kah...BERIA INI MENAKUTKAN NAJIB.... kah kah kah..

kah kah kah...NAJIB TERLIBAT KES BUNUH ALTANTUYA.... kah kah kah...

kah kah kah...MADEY TERLIBAT KES BUNUH DI MAMALI.... kah kah ka..

kah kah kah.... DUA KES BUNUH SUDAJ CUKUP... kah kah kah..

kah kah kah...KES RASUAH BOLEH TUNGGU LAIN ZAMAN.... kah kah kaj

TERLIBAT KES BUNUH DI MEMALI





NOTA:

sampai kiamat
jangan dilupakan
penglibatan madey
dalam kes bunuh di memali


MARI KITA DENGAR PENCERAHAN DARI PEMBACA TT

Posted: 02 Aug 2012 08:29 PM PDT





SIAPA DIA INI?




hiSHAMUDDIN RAIS PENGECUT CABUT LARI berkata...<-- BUKTI MANA BUKTI??
By Anonymous on KACAU SUARAM SEKARANG TAK GUNA - KES DI PARIS TE... on 8/1/12

sokong cina sial kominis ni buat kacau ,nampak sangat hishamuddin rais ni bwk masuk kominis dlm fuckatan . bulan puasa pun dia tulis benda-benda hina Islam. korang pembaca tak sedar ke blog kominis ni.
By anti tukar tiub on JANGAN LUPA MALAM 30 OGOS SEMUA PAKAI KUNING SAMB... on 8/1/12



SILA TONTON KLIP KEDUA INI
siapa dia hishamuddin rais ini
apa pandangannya
apa falsafah yang dipegang
kenapa dia kata 31 ogos hari malapetaka




Lu Hisham lagi bawak suwey kepada ANWAR,Lu balik MALAYSIA macam2 musibah melanda ANWAR ......LU tahu mandi wajib ke tak?
By Anonymous on SUWEY MENIMPA NAJIB BERKALI KALI - APA PUNYA TUUU... on 8/2/12

BILA NAK KAHWIN
Nak komen pasal hal terakhir dalam video tu. Macam yg ko ckp dlm video tu, ramai yg takut bila berhadapan dgn individu yg bebas. Kalau tak takut pun, mereka akan pelik. Mereka tak boleh terima individu yg lain dari mereka. "herd mentality" - mentaliti gerombolan. Contoh paling baik: tiap hari bulan puasa ni bila TT buat catatan pasal berbuka,mesti ada je yg komen "kau kahwin la,TT", "kau carila bini". Walaupun bukan ditujukan kat aku tapi bloody annoying sial.



Menjengkelkan nak mampus orang2 yg komen camtu. Suka hati la dia atau mana2 individu kalau tak nak kahwin. aku tahu kahwin tu sunnah nabi, tapi kalau tak nak adakah menyusahkan org ramai?? kalau seseorang tu tak minat dgn agama, menyusahkan seluruh populasi ke?? benda2 yg menyusahkan org semua, tak nak lak kecoh.

kalau benda yg lain sikit dari biasa semua org buat,terus kecoh padahal tak kacau org pun. Ni la bagi aku satu contoh paling ketara orang kat Malaysia ni terutamanya org Melayu tak boleh nak diterima something yg See more...
By Hell is other people on KITA SAMBUT HARI MALAPETAKA DENGAN BAJU KUNING on 8/2/12

Siapa Hishamuddin Rais ni? Adakah dia dekan? profesor madya? Ahli akademik? Atau hanya penjilat bontot ANUar Berahi?
By Isham Rais pengecut cabut lari on KITA SAMBUT HARI MALAPETAKA DENGAN BAJU KUNING on 8/2/12



Pandangan TT dalam Youtube itu menyebabkan aku terfikir perkara-perkara berikut: 1. Aku dilahirkan pada tahun 1961 di negeri Sabah manakala Sabah mencapai taraf berkerajaan sendiri dua tahun kemudian iaitu pada 31 Ogos 1963

2. Malaysia ialah negara persekutuan yang ditubuhkan oleh Persekutuan Tanah Melayu, Sabah, Sarawak dan Singapura pada 16 September 1963. Maksudnya: Sabah, Sarawak dan Singapura bukan menyertai Malaysia tapi Malaysia ditubuhkan dengan persetujuan dan penyertaan negeri-negeri berkenaan

3. Ketika mula-mula Malaysia ditubuhkan, TYT Sabah, Sarawak dan Singapura bergelar Yang Dipertua Negara. Tapi kini TYT Sabah dan Sarawak hanya bergelar Yang Dipertua Negeri, sama macam Melaka dan Pulau Pinang

4. Setiap kali 31 Ogos, peranan pemimpin Sabah dan Sarawak tidak disebut dalam penubuhan Malaysia seolah-olah penduduk tempatan tidak pernah berjuang menuntut kemerdekaan daripada British

5. Sabah, Sarawak dan Brunei sama-sama memiliki hasil minyak tetapi Brunei yang tidak jadi menyertai Persekutuan Malaysia dulu kini lebih makmur dan penduduknya hidup lebih senang berbanding penduduk Sabah dan Sarawak

6. Apakah negeri Sabah dan Sarawak akan kekal sebagai sebahagian daripada Persekutuan Malaysia atau akhirnya akan menjadi negeri-negeri jajahan Malaysia @ Semenanjung
By Anonymous on KITA SAMBUT HARI MALAPETAKA DENGAN BAJU KUNING on 8/2/12




Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT