Jumaat, 31 Ogos 2012

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


memang first BABI punya orang....hukum halal dan haram letak celah burid....Budak Tahfiz di paksa sentuh tangan betina BOTOX 1 Malaysia....!!!!

Posted: 31 Aug 2012 11:56 AM PDT

 

Sian adik ni...


teragak-agak dia nak hulur tangan bersalam dengan  betina puaka 1 malaysia
salam haram tak salam tak de adab  kununn....kununnnnnya
Adoiiii kenapalah dengan bini PUNDEK MELAYU  ni
tak tau ke hukum bersentuhan lelaki perempuan yang bukan mahram ni HARAM
main belasah je


Ya Allah berilah taufik hidayah kepada first lady ( BABI ) Malaysia ni.

ku ingat ikhlas nak menolong....rupanya kena kelentong.....!!!!!

Posted: 30 Aug 2012 05:41 PM PDT

Felda ambil alih hutang peneroka beli saham

Peneroka yang berhutang dengan bank untuk membeli 800 unit saham Felda Global Ventures Holdings Bhd (FGVH) tidak perlu lagi membayar kepada bank mulai bulan depan apabila hutang mereka itu diambil alih Felda.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Ahmad Maslan berkata peruntukan RM360 juta yang diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bagi membiayai pembelian unit saham itu semalam akan digunakan untuk membayar balik pinjaman yang dibuat oleh peneroka, kepada 10 konsortium bank.

"Jadi, daripada bayar kepada bank yang ada faedah lima peratus setahun, peneroka akan bayar kepada Felda tanpa faedah dalam tempoh lima tahun iaitu kira-kira RM50 sebulan," katanya kepada pemberita selepas menutup Kem Anak Muda Generasi Felda (Kemuda) dan Kursus Induksi Permuafakatan Siswa/Siswi Felda (Persada) 2012 di Universiti Putra Malaysia (UPM) di Serdang hari ini.

Najib semalam mengumumkan Felda memperuntuk RM360.7 juta untuk membiayai sepenuhnya 800 unit saham yang diberi kepada setiap peneroka bagi meringankan beban mereka dalam pemilikan saham itu.

Ahmad berkata peralihan itu akan dilakukan secara automatik dan pembayaran balik kepada Felda boleh dilakukan dengan potongan pendapatan, di mana ia bakal memberi keuntungan lebih kepada peneroka apabila mereka tidak dikenakan sebarang faedah ke atas pinjaman itu.

Beliau berkata dengan itu, pihak peneroka juga dapat melakukan urusniaga saham mereka pada bila-bila masa tanpa sebarang syarat, dan ia juga dapat mengelakkan 'jualan paksa' di mana jika mereka berhutang dan masih belum melunaskan bayaran penuh kepada bank selepas enam bulan, mereka perlu menjual saham itu, sekaligus merugikan sekiranya harga saham pada masa itu rendah.

Kita tak bagi (pinjaman ini) sebelum ini sebab kita tak jangka berapa keuntungan yang kita dapat. Tapi akhirnya kita dapat RM10 bilion, RM6 bilion untuk Felda dan RM4 bilion untuk FGV, jadi kita ada dana lebihan untuk kita bantu lagi peneroka," katanya.

Sementara itu Ahmad turut menafikan tuduhan pihak pembangkang bahawa pemilikan peneroka terhadap saham FGV terlalu sedikit, malah Felda dan peneroka adalah pemegang utama saham itu 39.5 peratus.

Beliau berkata 17 peratus saham itu adalah milik Felda, dan 22.5 peratus lagi milik peneroka iaitu 2.5 peratus daripada pemilikan 800 unit saham dan 20 peratus tabung amanah.

Saham itu juga turut dimiliki syarikat atau organisasi tempatan seperti Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) sebanyak 7 peratus, Tabung Haji 7 peratus dan kerajaan Sabah serta Pahang masing-masing 5 peratus, sekaligus menafikan dakwaan bahawa saham itu banyak dimiliki oleh syarikat asing, katanya. -mk

 

 

penyapu sial

 

 

Yang untung ialah Isa Samad, memperolehi 180,000 unit saham secara percuma. Peneroka dapat 800 unit saham, hutang!

Meloponglah peneroka....

Kedua, penipuan lagi dengan menyatakan bahawa:

Felda dan peneroka adalah pemegang utama saham itu 39.5 peratus...
Jika itu pemegang utamanya, maka 60.5 peratus lagi?
Apakah angka 39.5% itu lebih besar dari 60.5%?

ahmad maslan  nie ...bodoh piang yang nak menipu lembu lembu pencucuk hidungnya...!!!

Kemudian dinyatakan: Saham itu juga turut dimiliki syarikat atau organisasi tempatan seperti Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) sebanyak 7 peratus, Tabung Haji 7 peratus dan kerajaan Sabah serta Pahang masing-masing 5 peratus

Bukankan pemilikan saham itu sentiasa pada bla-bila masa boleh betukar tangan? Ia bererti pada bila-bila masa saham yang 60.5% (saham majoriti) boleh terjual dan dipindahmilikkan kepada pembeli yang lain.

Dan akhirnya: sekaligus menafikan dakwaan bahawa saham itu banyak dimiliki oleh syarikat asing.

Hakikat yang sebenarnya semasa hari pertama IPO ditawarkan, tiada syarikat asing yang berminat kecuali dua syarikat yang membeli saham FGV, iaitu Qatar Investment Authority dan syarikat insurans Hong Kong, AIA Group Ltd. Walaupun sebelumnya Najib membuat peristharan penyenaraian FGVH merupakan IPO kedua terbesar selepas Facebook. Tiba-tiba, dari ratuan ribu syarikat pelabur di dunia cuma dua syarikat yang berani melabur membeli saham FGVH. Kos cetak prospektus pun tak lepas! Indah khabar dari rupa....

Dan apa cerita mengenai syarikat Genting Bhd pernah menguasai 12 peratus saham Felda Global Ventures Holding (FGVH) dengan pegangan sebanyak 407, 005,000 unit melalui peruntukan khas?

Laporan Bloomberg Peers menyebut bahawa, urusniaga FGVH antara 16 Julai hingga 9 Ogos, Tabung Haji, Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAM) telah membeli saham Genting tersebut.

Nampaknya  Genting tumpang sekaki mengaut keuntungan saham awal FGV....!!!!

Sedar tak sedar peneroka telahpun makan duit haram hasil pelaburan daripada syarikat genting yang memiliki kasino terbesar di asia tenggara. Wahai Peneroka, kamu sedarkan akan masalah ini

Ku ingatkan ikhlas nak tolong bayarkan.
Rupa - rupanya kena bayar juga.ISA dapat free, peneroka berhutang sampai mati.

Undilah lagi....

polis menipu indek jenayah untuk selamatkan UMNO-BN , kelentong banyak kali pun rakyat tak kan percaya....!!!

Posted: 30 Aug 2012 04:36 PM PDT

Rakyat tidak boleh hanya bergantung kepada jenayah yang dilaporkan kerana kadar statistik oleh Polis Diraja Malaysia (PDRM) tidak mencerminkan tahap jenayah sebenar .Menurut peraturan umum, hanya sebilangan kecil kes jenayah yang dilaporkan.

Oleh itu, kita tidak boleh hanya bergantung kepada jenayah yang dilaporkan kepada polis.Kerajaan juga perlu melakukan kaji selidik awam dan kaji selidik penganiayaan. Hanya apabila kita mempunyai satu set kaji selidik yang konprehensif, kita boleh memahami sepenuhnya kadar jenayah sebenar dan menjalankan polisi untuk membanterasnya.

Tiada guna keirajaan Umno BN membentangkan data jenayah jika rakyat tidak mempercayainya.Pembentangan data kadar jenayah yang rendah hanya memberi manfaat kepada ahli politik tetapi pada masa sama, ia menjejaskan imej polis dan pasukan keselamatan awam lain.

Kita  menyeru PDRM supaya lebih jujur dalam membasmi jenayah.Rakyat bimbang dengan peningkatan kes jenayah yang semakin berleluasa kebelakangan ini, jadi pihak polis harus lebih telus demi memenangi semula keyakinan awam.Klasifikasi indeks dan bukan indeks jenayah tidak boleh dipakai, apa yang perlu dilakukan oleh PDRM adalah menerbitkan data jenayah dengan data yang lebih terperinci dan jelas,..

Terdahulu, Ketua Polis Negara (KPN), Tan Sri Ismail Omar menafikan dakwaan cubaan sistematik untuk memanipulasi dan menurunkan perangkaan jenayah dengan menukarkan jenayah indeks kepada jenayah bukan indeks.
Minggu lalu, surat dari tidak dikenali dikatakan ditulis oleh seorang pegawai polis yang bernama Sumun Osram mendakwa, kes jenayah telah bertukar dari jenayah indeks kepada jenayah bukan indeks yang tidak didaftarkan sebagai sebahagian dari statistik rasmi dari unit keberkesanan Putrajaya .Unit Pengurusan Prestasi dan Pelaksanaan (Pemandu).

Polis Malaysia membahagikan jenayah kepada dua kategori, indeks dan bukan indeks — yang mengatakan jenayah indeks adalah jenayah yang berlaku secara berulang dan memberi signifikan kepada indikator situasi jenayah, manakala bukan indeks dianggap kes minor.

Kelmarin, polis mengatakan bahawa dakwaan itu sebagai “tidak benar”, dan mengekalkan data yang diberikan sebagai statistik jenayah.Polis menambah, secara keseluruhan, jenayah (indeks dan bukan indeks) telah menurun dari tahun 2010, 2011 dan 2012.

Jika tidak ada manipulasi data seperti yang didakwa PDRM, bagaimana mereka boleh jelaskan perbezaan trend antara jenayah indeks dan dan bukan indeks..

Tiada ulasan: