Selasa, 28 Ogos 2012

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


tiada istilah malaikat lebih teruk dari syaitan....yang ada adalah manusia lebih bangsat dari iblis dan syaitan yang kerjanya siang dan malam menangguk hasil arak dan judi....!!!!

Posted: 28 Aug 2012 07:09 AM PDT

Tiada istilah atau ayat di dalam Al Quran yang menjelaskan malaikat itu lebih buruk berbanding syaitan..melainkan  manusia yang  lebih buruk dari syaitan  yang di penghujung usia yang dah nyanyuk tergamak lagi mencampuri urusan politik dunia.

Kenyataan  itu dibuat bekas Perdana Menteri, keling paria Mahathir Mohamad dalam blognya www.chedet.cc pada 22 Ogos lalu yang berharap rakyat tidak memberi mandat kepada Pakatan Rakyat (Pakatan) dalam pilihan raya akan datang.

Mahathir  keling kutty menulis “Better the devil you know than the angel you don’t” yang membawa maksud “Lebih baik syaitan yang anda kenali daripada malaikat yang anda tidak kenali”.

Kenyataan dibuat Mahathir itu ternyata memakan diri sendiri dan Umno-BN kerana umum terutamanya umat Islam mengetahui syaitan itu adalah makhluk Allah yang paling kejam dan derhaka.

Sebagai bekas pemimpin tertinggi negara dan pernah mengetuai Umno-BN untuk tempoh yang lama, adalah amat tidak wajar Mahathir membuat kenyataan sedemikian rupa dengan melabelkan sesuatu pihak atau pertubuhan dengan nama seburuk itu.

Di dalam Al Quran juga tidak terdapat ayat yang mengatakan malaikat sama ada dikenali atau tidak dikenali sebagai makhluk Allah yang lebih buruk atau derhaka kepada perintah Allah. Malaikat dijadikan Allah sebagai makhluk yang patuh dan tidak derhaka akan perintah-NYA. Mereka akan kekal begitu sejak dari awal hingga ke akhirnya.

Ia berlawanan dengan sifat syaitan kerana mereka memang diakui sebagai makhluk yang jahat dan derhaka kepada perintah Allah, jadi ini jelas kita semua tahu siapakah sebenarnya syaitan  yang telah mengsonglap  khazanah rakyat rm 100 bilion semasa zaman nya..

selain dari itu syaitan berbangsa manusia keling paria ini telah melahir dan mendidik keturunannya  menjejaki  perangai iblis dan syaitan yang  gilakan arak dan judi...Jadi siapakah sebenarnya lebih teruk dari syaitan...????

kroni pukimak kaya raya di Johor...mulut pantat UMNO tak kata apa....!!!!

Posted: 28 Aug 2012 06:46 AM PDT

20 April 1999, detik permulaan kenaikan tarif air di Johor secara berjadual. Syarikat Air Johor Sdn Bhd(SAJ) yg mendapat konsesi penswastaan air selama 30 tahun, diberikan hak sebanyak 7 kali membuat semakan tarif air.

Saham SAJ dimiliki oleh Lambang Optima Sdn Bhd sebanyak 80%; walhal pemegang utama atau 99.9% saham syarikat ini adalah Dato' Hamdan Mohamad, Presiden Ranhill Utilities Bhd. Orang Johor tau keakraban beliau dengan pimpinan Kjaan Negeri. Dulu hidupnya macamana dan bila dapat kuasai Air, kaya rayanya beliau.

Hampir semua projek SAJ spt pembinaan loji pengeluaran air, pembinaan empangan, mengganti paip lama dengan yg baru dan peningkatan loji air sedia ada diberi kpd Ranhill yg nilainya ratusan juta setahun.

Dalam jangkamasa penubuhan Ranhill Utilities pada 30 ogos 2000, sesingkat pada 27 Jun 2002 sahaja sudah disenaraikan di BSKL!
Untung berlipat ganda kerana berniaga AIR....

Unjuran tahun 2000, 34% daripada 654,393 pengguna air domestik menggunakan air antara 16-30 meter padu. Jika 25 meter padu pada tahun 2000 tarifnya RM11.50 sebulan, semakan kali ke 7 pada tahun 2026, tarif air ialah RM53.41 sebulan. Namun, realitinya baru tahun 2012; bil air begitu tinggi dan melampau. Saya pasti jika BN terus berkuasa di Johor pada tahun 2026, tarif air akan melambung ratusan ringgit pada kadar meter padu di atas.

Pemimpin BN selalu mendakwa penswastaan bekalan air memberi manfaat kepada rakyat kerana kualiti perkhidmatan jauh lebih baik. Mereka tuding Kelantan dan hentam macam2. Kononnya air kotor, bekalan air selalu terputus dll.

Kualiti perkhidmatan air di Johor hebat sangatkah?
Sejujurnya orang Johor lebih maklum termasuk kawasan yg seringkali terputus bekalan air.

Kalau begitu mana lebih baik, tarif air paling tinggi di Johor; berbanding 20 meter padu air percuma di Selangor?

Pastinya, beban rakyat bertambah; hidup derita...kroni kaya raya!

 

selatan online

 

penyapu sial

 

memang babi sial UMNO nie...sibuk jaga tepi kain orang....rupanya dia nak pertahan projek menyamun di selangor melalui syarikat air syabas....dia nak buat seperti di johor....jadi burid pengerusi syabas mampu nak menandingi burid pengerusi syarikat air johor....!!!!

orang orang yang sokong UMNO memang bodoh bodoh belaka....tergamak di tipu hidup hidup dengan UMNO haramjadah....!!!!

najib haramjadah pun percaya dengan janji syaitan,,,,,seperti mahathir keling kutty depa berdua heret UMNO ke neraka dengan kekafirannya....!!!!

Posted: 27 Aug 2012 03:22 PM PDT

Najib minta rakyat jangan buat 'perubahan'

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini meminta rakyat supaya tidak membuat perubahan yang belum pasti menjamin kemakmuran dan kesejahteraan kepada mereka.

Bukan semua perubahan membawa kepada sesuatu yang baik, kata Najib sambil mengingatkan supaya rakyat tidak menukarkan sesuatu yang mereka boleh bergantung harapan daripada memberi kepada pihak lain yang ternyata belum terbukti rekod perkhidmatannya.

"Kita mestilah berpegang kepada sesuatu yang kita tahu, Insya-Allah kita (kerajaan BN) akan membawa kepada keadaan yang lebih baik pada masa akan datang," kata Najib ketika berucap pada majlis rumah terbuka Aidilfitri yang dihoskan beliau dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor di Taman Tasik Sultan Abu Bakar dekat Pekan, hari ini.

Najib mengingatkan rakyat supaya jangan mudah termakan janji manis pembangkang yang ternyata gagal mentadbir empat buah negeri yang dimenangi selepas pilihan raya umum 2008.

Katanya tidak semua perubahan yang dijanjikan akan memberi kebaikan kepada rakyat namun kerajaan pimpinan BN sejak era Tunku Abdul Rahman telah membawa pelbagai perubahan yang kini dinikmati oleh rakyat.

"Kita tak boleh tukar kerajaan sebab (semata-mata) sudah sampai masa kita (perlu) buat perubahan, tapi (sebaliknya) kita (BN) bukan nak bawa perubahan tapi nak sesuatu yang lebih baik.

"Tidak semestinya (semua) perubahan itu membawa kepada kebaikan ada juga membawa kepada sesuatu yang tidak dijangka malah lebih buruk dari apa yang kita kecapi hari ini," katanya.

Kerajaan BN sekarang meneruskan kesinambungan perjuangan pemimpin-pemimpin sebelum ini dalam usaha menambah nilai dan membina perubahan yang lebih baik untuk mencapai Wawasan 2020.

Beliau berkata negara maju pun jika tidak ditadbir dengan baik dan gagal membina kekayaan baru ia juga akan runtuh dan menyebabkan ekonomi negara mereka gawat seperti yang berlaku di beberapa negara Eropah yang mengalami masalah pengangguran dan kemelesetan ekonomi.

"Hakikatnya kita tak boleh terima bantuan demi bantuan tanpa memikirkan macam mana nak mencipta dan menjana kekayaan...negara yang bagi bantuan tanpa jana pndapatan baru, ekonomi negara akan menghadapi masalah," katanya.

Tengku Mahkota Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah adalah di antara lebih 70,000 tetamu menghadiri majlis rumah terbuka Perdana Menteri itu.

Turut hadir Menteri Besar Datuk Seri Adnan Yaakob dan barisan kepimpinan negeri. - Bernama

 

 

penyapu sial

 

 

Jika Mahathir kata percaya kepada syaitan yang dikenali, kini Najib pun ikut berucap begitu. Jangan percaya kepada malaikat yang dikenali iaitu Pakatan Rakyat.

Kedua, jika tidak mahu rakyat melakukan perubahan, rakyat perlu menolak program TRANSFORMASI Najib kerana transformasi itu katanya dulu bermaksud membawa perubahan. Program TRANSFORMASI ke arah lebih baik? Tidak, ia hanya lipstik, seperti kadar jenayah yang dikatakan menurun sedangkan hakikatnya kadar jenayah semakin meningkat.

Begitu juga indeks rasuah.... turun sedangkan   aktiviti  rasuah semakin meningkat di era Najib sebagai PM.

negara jadi mundur dan bangkrap  bila rakyat masih  tidak berani  membuat perubahan bagi mengantikan pemimpin dan kerajaan yang jelas mengamalkan rasuah dan melakukan penyelewengan terhadap rakyat..

inilah momokan  pemimpin yang  tidak ingin  melihat rakyat  hidup dalam keadaan yang lebih selesa malah ingin menekan kehidupan  rakyat supaya menjadi lebih susah lagi dengan membiarkan kerajaan yang ada kekal berkuasa dan  mengamalkan segala kezaliman terhadap rakyat ....!!!!

Jadi kalau begitu nak sokong syaitan undi BN, nak sokong malaikat undi Pakatan Rakyat, gua tak kata, tapi keling kutty mahathir yang kata

bila iman dah di selaputi najis arak dan judi...makin nyanyuk makin menjadi....Percaya kepada malaikat tu rukun iman. Tak percaya tak beriman la. memang dah nyata si keling kutty tersesat dari ajaran islam bila kata ada malaikat pun buat salah. Tak tau jangan buat perumpamaan melibatkan malaikat....dah jahil....nyanyuk pula...cakap lahabau macam ini ada pulak ada orang yang percaya...memang UMNO nie nak ajak rakyat ikut langkah syaitan terjun ke neraka....!!!!

Tiada ulasan: