Ahad, 12 Ogos 2012

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


tolak hukum islam memang kafir lahanat hukumnya....undi kafir lahanat UMNO-BN ini hukum haram dan berdosa....!!!!

Posted: 11 Aug 2012 05:18 PM PDT

 

tak payah  kita memetik  kata kata si nyanyuk tua keling paria  mahathir kutty  yang mempersendakan  negeri kelantan yang nak melaksanakan hukum Allah SWT ...kalau nak makan sup kaki dan tangan  boleh pergi ke sana atau nabi tak bercukur sebab masa tu tiada alat pencukur...si keling paria ini memang dah lama jatuh kafir...nampaknya anak didik dia PM najib  dah lama  ikut  jejak menjadi kafir lahanat   dengan statement  begini :

Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan - kenyataan Najib pada 20hb April 1983 kepada para wartawan.

Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawabkan jika berlaku huru-hara, ketidakstabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahan rakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu. Rakyat harus menyoal perlaksanaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan, pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu

kenyataan Najib pada 20 April 1992 kepada para wartawan.

jadi tak menghairan lah  kalau umat islam  wajib tidak   mengundi  parti yang di dukungi  oleh pemimpin sebegini yang ternyata  jelas menentang hukum islam...lebih lebih lagi dia bersahabat dengan sekutu kuat  kafir harbi MCA dan MIC...kerana hukumnya mengundi  parti yang bersekutu dengan syaitan ...haram hukumnya...!!!

 

utusan sex,,,kata haram hukumnya mengundi DAP....habis tu  undi UMNO-BN  yang  terang terang tolak hukum islam  halal ke..???...

anak bapak serupa aje...bapak pelakun lucah....anak lidah melucah....kementerian sendiri nak kutip hutang terberak di celah kain betina NFC....tuduh orang lain pulak kutip hutang nak selamatkan syarikat....!!!

Posted: 11 Aug 2012 04:52 PM PDT

bapak  dan anak serupa ajer....pastinya akan datang tiru jejak bapanya  pelakun video lucah yang lidah bercabang....!!!!

Kuman seberang laut nampak tapi gajah depan mata tidak nampak. Begitulah yang sedang berlaku sekarang kepada ‘ayam sabung’ MCA-BN Chua Tee Yong apabila terus menerus membuka mulut mengomel dan membuat kenyataan terhadap pengutipan semula hutang Talam oleh kerajaan negeri Selangor pimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim.

Malangnya bagi Chua yang merupakan anak pelakun  video lucah  Presiden MCA  Chua Soi Lek, tanpa ragu lagi beliau terbukti melakukan kesilapan besar yang melucukan. Apa tidaknya, tindakan Tan Sri Khalid adalah mengutip semula hutang untuk kerajaan negeri, dan bukannya ‘menyelamatkan’ syarikat Talam, sebanyak RM392 juta dalam bentuk aset dan tunai.

Sudahlah hutang RM392 juta tersebut warisan ‘pusaka’ pentadbiran Barisan Nasional sebelum ini di mana ia tidak dipungut dengan baik, tetapi bila kerajaan negeri Selangor di bawah Pakatan Rakyat mahu menyelamatkan wang rakyat dengan kutip hutang semula, mereka dituduh selamatkan syarikat. Memang tak masuk dek akal.

Antara tuduhan Chua terhadap kerajaan pimpian Tan Sri Khalid ialah mendakwa bahawa kerajaan negeri Selangor telah menyelamatkan Talam sehingga RM1billion (yang sehingga kini anak Presiden MCA itu gagal membuktikan jumlah yang dituduhnya itu).

Adakah Chua mengalami kecelaruan bahasa sehinggakan beliau tidak dapat membezakan antara perkataan ‘mengutip hutang’ dan ‘menyelamatkan syarikat’? Kalau selamat, apa yang selamatnya? Kerajaan negeri ‘ambil’ dari Talam, bukan ‘beri’ kepada Talam. Wang kerajaan adalah milik rakyat. Mengapa BN yang gagal membantu rakyat dalam isu Talam tiba-tiba mahu menyalahkan Pakatan yang berani bertindak demi rakyat sekarang?

Di sebalik tuduhan tak berasas dan tersasar dari fakta sebenar, kita mempersoalkan sama ada Chua melaksanakan tugas kementeriannya dengan mencari sebab kenapa kerajaan mengeluarkan pinjaman sebanyak RM250 juta kepada NFC, apatah lagi ia dimiliki oleh keluarga Ketua Wanita UMNO sendiri Datuk Shahrizat Jalil pada 2008?

Adakah  Chua  akan mengutip semula RM250 juta hutang NFC yang di bawah bidang kuasa kementeriannya sendiri memandangkan beliau kelihatan terlalu sibuk dengan pengutipan balik RM392 juta hutang oleh kerajaan negeri Selangor..???

Chua yang begitu ghairah melawat beberapa kawasan di Selangor untuk mencari kesalahan kerajaan PR Selangor sepatutnya menjalankan amanahnya sebagai timbalan menteri Pertanian dan Industri Asas Tani untuk melawat NFC juga.

Adakah Chua sering melawat NFC, mungkin untuk membilang berapa ekor lembu yang dipelihara dan dibiakkan dari melawat beberapa ‘trip memancing’ di tasik Bestari Jaya?

Hartanah itu bukan sahaja telah dinilai oleh penilai profesional tetapi juga dinilai oleh Jabatan Perkhidmatan dan Penilaian Hartanah (JPPH) di bawah bidang kuasa kementerian Kewangan kerajaan Persekutuan.

Sekiranya penilai profesional dan JPPH boleh mencapai satu nilai yang boleh dipersetujui bersama, siapa pula Chua Tee Yong untuk memberikan nilai yang berbeza terhadap tanah ini? Adakah  Chua Tee Yong memutuskan untuk jadi penilai hartanah dari seorang akauntan?”

Nampaknya BN semakin resah dan celaru. Di sebalik ‘pendedahan’ kononnya salah guna kuasa dilakukan oleh kerajaan PR Selangor, mereka akhirnya menjerut leher sendiri.

Buat Datuk Chua Tee Yong, adakah beliau pernah mengambil inisitif untuk mencari punca mengapa NFC tidak membayar satu sen pun hutang mereka pada kerajaan apatah lagi hutang tersebut sepatutnya perlu dibayar sejak Januari 2012?

Adakah Datuk Chua mampu dan berani memberi jaminan kepada rakyat Malaysia bahawa setiap sen dari amaun RM250 juta akan dipungut semula tidak kira samada secara tunai ataupun aset sepertimana yang telah kerajaan Selangor pimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim lakukan terhadap hutang Talam?

Bagi rakyat Selangor yang mengenali Tan Sri Khalid, bekas tokoh korporat yang menjayakan usaha meningkatkan ekonomi orang Melayu suatu ketika dahulu bukanlah orang bodoh dan cuai yang senang-senang dipermainkan. 

ketua beruk nasional lupa seluar dalam sendiri carik dan koyak rabak.....!!!!

Posted: 11 Aug 2012 04:22 PM PDT

Ketua Beruk Nasional  aka  Ketua Pemuda Umno yang tidak ada kuasa, Khairy Jamaluddin Abu Bakar menyifatkan kepelbagai tema hari kemerdekaan diperkenakan oleh kerajaan Pakatan Rakyat sebagai raksasa berkepala tiga seperti mana dalam mitos Yunani. Sedapnya  bunyi komen Khairy Jamaluddin...! Komen beliau itu lansung tidak  boleh  di pakai lagi 

Kesemua negeri-negeri diperintah Pakatan Rakyat telah bersetuju untuk menggunakan tema sama yang diluluskan oleh PR iaitu "Sebangsa, Senegara, Sejiwa". Timbul sedikit kekalutan dan kepelbagaian itu disebabkan Pakatan Rakyat lewat dalam mengemukakan tema khusus. Kalau PR awal-awal lagi menyediakan tema dan slongan khusus nescaya kepelbagai itu tidak timbul.

Bertolak dari itu tidak timbul Pakatan Rakyat berkepala tiga seperti mana dakwa Khairy. Pakatan Rakyat tetap berkepala satu walaupun tubuhnya tiga. Kalau PR berkepala tiga sudah pasti Kedah dan Kelantan tidak akan akur dengan kehendak PR yang mencadangkan tema hari kemerdekaan hendaklah seragam kerana mereka sudah pun ada tema sendiri. Tidak salah kalau Kedah dan Kelantan enggan mematuhi atau bersetuju dengan tema khas itu.

Apabila keduanya akur sedia untuk menggunakan tema utama itu menandakan negeri PR dan pemimpinnya bersatu hati. Khairy tidak patut cuba mencari untung di sebalik pertelingkahan yang sudah selesai itu.

Kesian Khairy kerana silap dalam membuat andaian dan provokasi yang rapuh ia mudah dipatahkan. Kerja Khairy itu samalah menggunakan lastik terbalik di mana batunya terpelanting ke atas dahinya sendiri. Sepatutnya beliau tidak ikut memberi komen hal-hal remeh begitu, serahkan saja kepada bloger upahan dari Umno. Apakah Khairy tidak cukup orang untuk menjadi bloger hisap jari?

Bila  kepala beruk seekor ini tuduh Pakatan Rakyat berkepala tiga sebenarnya Khairy terlupa untuk meneropong dirinya dulu. Dia terlupa bahawa di dalam komponen partinya juga terutamanya sayap kanan, Pemuda juga mempunyai kepala tiga. Inilah Khairy kerana ghairah hendak perkenakan orang terlupa kepada diri sendiri.

Kerana asyik mengendap orang, beliau hanya nampak kain orang terselak tetapi terlupa seluar dalamnya sendiri  carik dan koyak rabak

Bolehkah   beliau  menafikan bahawa Pemuda Umno kini tidak berpecah? Pemuda Umno kini berpadu erat? Sebenarnya pemuda Umno kini mempunyai kepala tiga seperti dalam mitos Yunani itu. Satu kepala diheret oleh Khairy, satu lagi oleh Razali Ismail dan satu lagi oleh Mukhriz Mahathir Mohamad. Sedarkan Khairy bahawa baik Razali dan Mukhriz dan kuncu-kuncunya sudah tidak bersetia kepada ketua (Khairy)?

Yang mengikuti bontot Khairy kini tidak berapa ramai sebab Khairy tidak dapat memberi sumbangan kewangan menerusi projek kerajaan. Khairy tidak ada projek melainkan idea yang tidak pernah disanjung oleh ahli Umno. Al maklumlah Khairy hanya setakat menantu bekas perdana menteri. Dia tidak pun memegang apa-apa jawatan eksekutif yang mampu mengagihkan wang. Setakat menjadi pengerusi, ah... kita  sendiri tidak ingat apa nama badan yang beliau dilantik menjadi pengerusi itu.

Berbeza dengan Razali Ismail yang menjadi timbalan menteri belia dan sukan  serta  Mukhriz menjadi menteri Perdagangan dan Industeri Antarabangsa. Dajat dan kedudukan Razali dan Mukhriz lebih tinggi dari Khairy. Mereka juga dapat mengadakan aktiviti pemuda menggunakan peruntukan kementerian itu. Jadi apabila kita sudah tidak ada apa-apa yang tinggal hanya abok saja siapa nak ikut dan sokong kita? Bukankah ahli-ahli Umno tidak ubah seperti serigala kelaparan?

Di Ramadhan ke 20 hari ini elok kalau Khairy bermahasabah diri sendiri. Memerhati kepada pemuda Umno yang berkepala tiga itu. Khairy kena ingat dua kepala itu kini sedang mengangga luas ke arahnya. Kalau Khairy tidak pandai 'mengolek' beliau boleh nahas nanti, bila-bila masa saja akan ditelan raksasa bernama Razali dan Mukhriz.

Untuk Khairy... daripada sibuk menegur kain orang terselak lebih baik cuba menjahit seluar dalam sendiri yang   carik dan koyak rabak itu. 

Tiada ulasan: