Rabu, 29 Ogos 2012

MIMPI SENJA

MIMPI SENJA


Samsung bayar Apple $1 Bilion dengan Menghantar 30 Lori Penuh syiling 5 sen

Posted: 29 Aug 2012 07:27 PM PDT

Pagi ini lebih daripada 30 trak yang dipenuhi dengan syiling 5 sen tiba di ibupejabat Apple di CaliforniaPada mulanya, yang syarikat keselamatan yangmelindungi kemudahan berkata ia telah dialihkan ke tempat yang salah, tetapi minit kemudian, Tim Cook (Ketua Pegawai Eksekutif Apple) menerima panggilan dariSamsung Ketua Pegawai Eksekutif menjelaskan bahawa mereka akan membayar $ 1000000000 dolar untuk denda baru-baru ini dengan yang diutuskan terhadapSelatan syarikat Korea dengan cara ini.

bahagian lucu adalah bahawa dokumen yang ditandatangani tidak menetapkankaedah pembayaran tunggaljadi Samsung berhak untuk menghantar  kepadapencipta iPhone sedolar bilion seperti yang mereka fikirkan terbaik.

Lee Kun-Hee berkata, taktik kotor, menyebabkan  Pihak Apple sakit kepala keranamereka perlu untuk memohon untuk mengira semua wang itudan memeriksa jika ia adalah lengkap dan cuba untuk mencari bank bagi mengira semua duit yang telah dihantar oleh pihak Samsung.


 

Lee Kun-hee, Pengerusi Samsung Electronicsmemberitahu media bahawa, syarikat itu tidak akan takut oleh sekumpulan "Geeks dengan gayadan bahawajika mereka mahu bermain kotormereka juga tahu bagaimana untuk melakukannya.

Anda boleh menggunakan syiling anda untuk membeli minuman di mesin sedikituntuk hidup atau mencairkan syiling untuk membuat komputer, itu bukan masalah sayasaya sudah membayar mereka dan memenuhi undang-undang.

Sejumlah 20000000000 syiling, telah disampaikan dan berharap untukmenamatkan persengketaan pada minggu ini.



 Mari kita tunggu dan lihat bagaimana Apple akan bertindak balas ????

Kalau tak buat macam ni orang tak mai, kosong la stadium ... hahaha perangai ni dah sinonim dah dengan UMporNO BN

Posted: 29 Aug 2012 06:21 AM PDT

Duit RM30 T-shirt sehelai cuti ganti sehari ... kah kah kah 

Sebelum ni dah terbongkar cerita DBKL , kakitangan awam dan badan berkanun "dikerahkan" wajib hadir ke sambutan Hari Kemerdekaan untuk "meramaikan" Himpunan Janji Ditepati yang kerajaan nak buat di  Stadium Nasional Bukit Jalil.
Kah..kah..kah... dah macam hari sukan sekolah pulak dah, wajib hadir... 

KTMB lagi best, mengikut 1 sumbar dalaman, Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB), surat pengerahan kakitangan mula dihantar melalui Unit Sumber Manusia dengan mewajibkan setiap jabatan menghantar wakil.

"Berdasarkan surat tersebut, KTMB diwajibkan menghantar 100 penyertaan dan setiap jabatan wajib hantar wakil.

Mengikut surat itu, mereka akan diberikan RM30 dan sehelai t-shirt, disamping cuti ganti 1Hari. kah..kah..kah

Pelik apasal masa himpunan BERSIH haritu ramai yang join... dari segenap pelusuk Malaysia turun.. tak payah pun bagi T-shirt free... tak payah bagi RM30 macam umno buat pun tapi ramai...

Jawapannya mudah.. sbb umno BN ni dah tak laku dah. sbb tu terpaksa buat ape saje untuk tarik sokongan.

So kita tak perlulah diumpan RM30 dan T-shirt dan jadi budak sekolah pulak. kah..kah..kah.

Tak menyokong kerajaan zalim dan korup bukan tanda tak patriotik, lawan pemimpin yang curi harta rakyat tu lebih patriotik dari si pengampu menteri. betul tak? - Tukang Lawan

Mahkamah perlu dipersalahkan kerana perogol bawah umur bebas, - Datuk Zaid Ibrahim

Posted: 29 Aug 2012 05:08 AM PDT

August 29, 2012


KUALA LUMPUR, 29 Ogos — Datuk Zaid Ibrahim 
hari ini menyalahkan Mahkamah Rayuan kerana membiarkan seorang lagi perogol remaja bawah umur bebas dari penjara, dengan berkata mahakamah telah melepaskan tanggungjawab untuk melindungi kanak-kanak.


Bekas menteri 'de facto' undang-undang itu merujuk kepada dua kes mahkamah membebaskan dua orang lelaki yang didapati bersalah mengadakan hubungan seks dengan kanak-kanak bawah umur dari dihukum mandatori lima tahun penjara minimum serta sebatan dibawah seksyen 376(2) Kanun Keseksaan.

"Saya menyalahkan Mahkamah Rayuan dalam keadaan sebegini di negara ini, dengan menganggap kes rogol bawah umur sebagai kesalahan yang tidak serius," kata Zaid dalam kenyataannya yang dihantar kepada The Malaysian Insider hari ini.

Isu tersebut mencetuskan kemarahan orang ramai selepas Mahkamah Sesyen membebaskan Chuah Guan Jiu, 22 tahun dengan ikat jamin RM25,000 selama tiga tahun walaupun didapati bersalah merogol kanak-kanak bawah umur di Pulau Pinang tahun lalu.

"Hakim, terutamanya di Mahkamah Tinggi mempunyai kuasa untuk membuat keputusan berdasarkan budi bicara.

"Sesetengah lagi berdasarkan undang-undang yang sedia ada," katanya dengan menambah bahawa hakim mempunyai kuasa untuk membebaskan pesalah pertama berdasarkan umur, kelakuan, kesihatan, keadaan mental dan sebagainya.

Undang-undang Malaysia menetapkan bahawa seks di bawah umur 16 tahun dikategorikan kes rogol bawah umur - TMI

Tiada ulasan: