Sabtu, 18 Ogos 2012

Komentar Kini

Komentar Kini


Bukan mustahil Nasharuddin Mat Isa masuk umno

Posted: 17 Aug 2012 09:52 PM PDT



SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR DAN BATIN
 
Setakat hari ini kita belum dapat berita sahih, Dr Hassan Ali yang dipecat keahliannya masuk Umno. Walaupun sering kali berada atas pentas umno, tapi belum sah beliau sudah masuk umno.

Sebelum ini kebanyakan orang PAS buat andaian Dr Hassan akan masuk umno. Bukan itu saja, malahan ada andaian akan dilantik sebagai menteri besar Selangor selepas PRU 13.

Sejarah telah membuktikan Datuk Asri Muda masuk umno. Demikian juga Datuk Nakhaie Ahmad. Tapi setakat hari tidak diberi  kepercayaan untuk bertanding dalam mana mana pilihanraya. Hanya setakat jadi ahli umno saja dan kuda.Kecuali semasa PAS menyertai BN (1974)

Setakat hari ini belum ada bekas pucuk kepimpinan PAS yang masuk umno diberi kepercayaan. Akan tetapi PAS telah memberi kepercayaan kepada orang umno yang masuk PAS.

Bukan setakat memberi ruang untuk bertanding dalam pilihanraya, malah sudah ada yang diberi jawatan penting dalam parti. Datuk Kamaruddin Jaafar dilantik sebagai setia usaha Agung PAS.

Bercakap pasal ustaz Nasharuddin Mat Isa yang dikatakan akan masuk umno yang jadi isu dek nasihatnya agar PAS tinggalkan Pakatan rakyat kerana Karpal singh seorang yang menentang penub uhan sebuah Negara  sebagai "anti Islam".

Kedua, hubungan eratnya  dengan Datuk Seri Najib Razak dijadikan hujah bahawa beliiau akan masuk umno macam Nakhaie Ahmad dulu.

Pada penulis, tidak mustahil walaupun ustaz Nasharuddin Mat Isa menjelaskan keduduknnya dengan berkata, saya taka da niat untuk masuk umno.

Kenapa? Saat dia bercakap memang  belum  ada lagi niat dihatinya untuk masuk umno.tapi suatu masa nanti siapalah yang tahu. Oleh itu tak mustahil jika fikiranya sejengkal dan dirasuk syaitan.

Jikalau fikirannya sejauh laut mata memandang, tak mungkin dia akan masuk umno dan jadikan wadah perjuangannya.

Amat Mustahil  dia berbuat demikian kerana orang umno menganut agama islam berfahaman "lebral"  iaitu telah  samakan mana mana agama sama saja.Mana mungkin dia akan memilih umno.

Sangat tidak munasabah beliau akan masuk umno. Lebih lebih umno setakat hari ini belum ada seorangpun orang pas yang masuk umno diberi kepercayaan. Sebaliknya dijadi kalda .

Sebab itu Dr Hassan Ali tak masuk umno miskipun dipecat dan  telah diberi ruang mengelola slot forum Ehya' Ramadhan TV 1 sepanjang bulan ramadhan ini.

Mereka tahu dia akan akan ke mana lainlah ketika masuk pas dulu diangkat dan dijunjung disanjung bukan kepalang dan ditatang macam minyak penuh.

 Ibrahim Ali tak masuk PAS pun diberi bertanding atas tiket PAS. Demikian bagusnya kepimpinan syura ulamak.. Umno jangan diharap akan beri kepercayaan pada orang PAS yang masuk umno. tengok Nakhaie.
   

Tiada ulasan: