Rabu, 1 Ogos 2012

Komentar Kini

Komentar Kini


DAP menentang Malaysia jadi sebuah Negara Islam

Posted: 31 Jul 2012 08:22 PM PDT


Memang betul kuasa rakyat mennentukan dasar kerajaan menerusi pilihanraya umum lima tahun sekali.

Jika rakyat pilih PAS jadi kerajaan Malaysia sudah tentu perlaksanaan undang undang boleh dilaksanaan.

Akan tetapi bagaimana pakaran rakyat (PR) yang jadi kerajaan sudah tentu tidak boleh sama sekali, kerana DAP yang menentang wujudnya sebuah Negara Islam menentang sekerasnya kerasnya

Kenapa? Semua sedia maklum, kerana itulah pendirian DAP yang tak pernah cair miskipun ada pucuk kepiminannya yang dikatakan mahu kepada Islam.

Bukan setakat itu sja malah ada sesetengah pemimpin DAP yang berceramah diatas pentas PAS sering berkata, pelik orang Melayu tak mahu Islam sedangkan orang china mahu pada islam.

Sejauh mana cakap cakap itu jadi kenyataan kita tak tahu. Tapi penulis nak nyatakan sikit sebagai bukti yang DAP tak mahu pada Islam apabila PAS cuba melarang penjualan arak dikawasan majority penduduk Melayu di Bangsal, Selangor.

Apa sudah jadi dengan usaha PAS menghalang [penjualan arak di kawasan ramai penduduk Melayu berbanding bukan islam.

Perlaksanaan tersebut ditentang sekeras kerasanya oleh DAP. Manakala kerajaan Pkatan rakyat Selangor tak boleh berbuah apa apa.

Bukan itu saja malah pucuk kepimpinan PAS pusat tak boleh buat apa apa pun, sedangkan perlaksanaan itu wajar dilaksanakan, kerana arak ibu segala macam kejahatan itu dioharamkan Islam.

Ini suatu yang sangat kecil berbanding perlaksanaan hukum hudud yang merangkumi dasar perlaksanaan undang undang islam sebagai penyelesaian permasalahan.

Baru baru ini seorang ahli parti keadialan rakyat berbangsa Melayu berkata hudud  tak boleh menyelesaian permasalahan rakyat.

Ini menunjukkan orang parti keadilan tak yakin dengan hudud macam juga orang umno yang tetap berpendirian hudud tak boleh dilaksanakan kerana tidak sesuai lagi pada zaman ini.

Yang peliknya bagaimana orang PAS mudah percaya dengan orang DAP yang jelas kafirnya adalah kafir harbi yang telah dijelaskan oleh Karpal Singh yang berkata bahawa penolakan hudud adalah pendirian DAP bukan pendiriannya.

Saya sangat bimbang suatu masa nanti ada yang berkata "kita tidak berdosa tidak melaksanakan hdudu" kerana tidak ada kuasa dalam kerajaan yang memerintah atau Biarkan.
 
Atau sepertimana  macam Pas Kelantan yang menegaskan hanya rakyat berkuasa menentukan dasar kerajaan termasuk pelaksanaan undang-undang Islam.

Jika rakyat tak mahu nak buat macam mana situasi itu berlaku melalui sistem demokrasi khususnya pilihan raya.Memang tak boleh buat apa apa,kerana itu adalah kehendak rakyat.


Tiada ulasan: