Isnin, 6 Ogos 2012

Era Pasca

Era Pasca


EDISI CILOK: Khaled Nordin Terdesak

Posted: 05 Aug 2012 06:59 PM PDT

Terdesak sangat UMNO ni rupenye. Dalam tv bukan main lagi konon kerajaan UMNO-BN kukuh? Konon orang muda sokong UMNO.. Nak perbodohkn rakyat pun agak2 la... Bak kata pepatah Melayu "Kalau bapa kencing berdiri, anak kencing berlari".. tindakan menyalahgunakan harta kerajaan kedua-dua pemimpin tertinggi UMNO itu ternyata telah menjadi ikutan pemimpin bawahan mereka..

Baru-baru ini, Menteri di Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) telah menggunakan dana kerajaan untuk tujuan kempen politiknya. Ahli Parlimen Barisan Nasional Pasir Gudang, DS Khalid Nordin telah menggunakan sampul surat rasmi Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) yang dibayar dengan setem RM0.70 untuk menghantar surat rayuan kepada graduan yang bakal mengundi di Parlimen Pasir Gudang. Graduan-graduan tersebut adalah pengundi baru yang telah didaftarkan di Kawasan Parlimen Pasir Gudang. DIULANGI... SAMPUL SURAT RASMI KEMENTERIAN...


Dalam surat rayuannya itu Khalid Noordin telah merayu gile babi meroyan macam orang dah nazak nak mati mintak ampun kepada pengundi baru yang first time nak mengundi agar mengundi Barisan Nasional dalam PRU yang akan datang ini.. Hahahahahaaaa..


Tak cukup dengan tu, siap ada lampiran flyers sebagai tarikan untuk mereka mereka ni datang ke Karnival Kerjaya Pemuda BN 2012 yang akan diadakan kat Pasir Gudang. Dari segi logik akal mereka akan datang bukan kerana sokong BN tapi sebab nak usya peluang dan prospek kerjaya yang ada tapi macam biasa, UMNO pasang wartawan keliling, shot kamera tunjuk ramai gile yang datang dan wartawan pun bagitau "sekitar ribuan anak muda hadir... bla bla blaaaa".. Dan makcik pakcik kat pedalaman yang TV je sumber maklumat dia ada pun kene kencing hidup hidup...

Itulah UMNO.. baik pemimpin mahupun pencacai mereka menganggap Harta Kerajaan itu adalah Harta UMNO dan harta UMNO itu pula adalah harta Mak Bapak mereka. Mereka tabur duit sana sini seolah olah rakyat ni pengemis.




Ini namanya POLITIK LONGKANG!!!
Perangai bodoh melanton lanton!!!







Pesanan : Satu Pages fb baru nama 'PR supporter' (khas kepada penyokong PR) telah diwujudkan oleh rakan blogger pada 19.2.2012. Sasaran 1 Juta sebelum 13 March 2013. Sila klik di sini http://on.fb.me/zKwAgs untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih Mohon Like "Like" di bawah juga. 

Tiada ulasan: