Jumaat, 3 Ogos 2012

Era Pasca

Era Pasca


EDISI SOLADIRITI BLOGGER: Ihsan Ramadhan..

Posted: 02 Aug 2012 05:58 AM PDT

Terdetik pada ERAPASCA untuk membawa 1 berita yang dianggap amat penting. Demi mengekalkan dan mengeratkan ukhwah dan semangat soladiriti blogger blogger Pakatan Rakyat di Malaysia. Seorang sahabat juga blogger saudara Zainulfaqar memerlukan bantuan sesama kita blogger untuk mengurangkan beban yang ditanggung keluarga beliau. Kepada rakan rakan, tak kira betapa sibuk dan hebat kita menyerang puak UMNO-BN, apa guna kita sebagai manusia jika x dapat membantu serba sedikit pada yang memerlukan lebih2 lagi pejuang pejuang kita


Islam sendiri menggalakkan kita bantu membantu sesuai dengan ayat dibawah:
Dalam sebuah hadis Nabi SAW bersabda yang bermaksud, "Barang siapa yang bersedekah sebesar biji kurma dari hasil yang baik dan Allah SWT hanya menerima sesuatu yang baik saja. Nescaya Allah SWT akan menerimanya dengan tangan kanan-Nya, lalu memeliharanya untuk diberikan kepada pemiliknya sebagaimana salah seorang daripada kalian memelihara anak kudanya hingga (pahala sedekahnya itu) menjadi seperti gunung". (Hadis Bukhari).


Aku membaca blog beliau, terdetik hati aku nak tulis kat sini agar dapat kita berkongsi bersama.. Inilah isteri beliau Hajjar yang mengidap ketumbuhan di paru paru dan harus dibedah. Malah limpa dan hati pun mula membengkak.. Lebih lebih lagi anak mereka masih kecil.. Kesian dengan anaknya yang bernama Insyirah.. masih terlalu awal untuk tahu apa yang sebenarnya berlaku pada keluarganya.. Korang boleh baca tentang beliau di SINI






Bagi yang berniat untuk menyumbang kepada Hajjar, boleh disalurkan melalui akaun Maybank2U milik suaminya juga seorang blogger Pakatan Rakyat, Zainulfaqar Yaacob, 1642 5848 1533. 



Secubit sumbangan mampu mengukir seribu senyuman










Pesanan : Satu Pages fb baru nama 'PR supporter' (khas kepada penyokong PR) telah diwujudkan oleh rakan blogger pada 19.2.2012. Sasaran 1 Juta sebelum 13 March 2013. Sila klik di sini http://on.fb.me/zKwAgs untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih Mohon Like "Like" di bawah juga. 

Tiada ulasan: