Jumaat, 24 Ogos 2012

dollah yankee

dollah yankee


Guan Eng selamatkan 44 ekar tanah orang melayu dari diambil

Posted: 24 Aug 2012 04:34 AM PDT

Isu tanah di Kg.Genting, Balik Pulau yang telah dicadang untuk dibina AWLU (Asian Women Leadership University) yang mana permohonan pembukaan university ini telah diluluskan olih Muhyiddin Yassin pada 10 Februari 2012 , dan ekoran daripada pertemuan antara Guan Eng dan tuan-tuan tanah itu serta berkat kerja kuat Lim Guan Eng dan barisan exco nya yang tidak sanggup melihat kira-kira 75 ekar tanah yang mana tiga suku nya adalah milik orang melayu hilang didalam peta, Lim Guan Eng dan kerajaan Pakatan Rakyat negeri Pulau Pinang yang telah berusaha bersungguh-sungguh telah berjaya mencapaikan hasrat tuan tanah yang merupakan penduduk-penduduk melayu kampong ini, apabila Guan Eng telah menawarkan satu tapak lain di Pondok Upeh kepada AWLU sebagai ganti dan telah dipersetujui, dan tanah di Kg.Genting tidak akan diambil untuk tujuan berkenaan.

Lim Guan Eng,Ketua Menteri Pakatan Rakyat negeri Pulau Pinang, mengisytiharkan bahawa projek pembanggunan AWLU di atas tanah Kg.Genting,Balik Pulau telah dibatalkan demi kebajikan rakyat.

Ini lah situasi menang-menang antara kerajaan negeri Pakatan Rakyat Pulau Pinang dan kerajaan persekutuan demi pembanggunan pendidikan di Pulau Pinang dan di Balik Pulau khasnya yang telah berjaya dibawa Guan Eng.

dollah yankee -
Apa-apa pun... Ketua umno Bhg Bkt Gelugor & Bkt Mertajam juga yang untung...sebab jadi 'broker' jual tanah melayu di Kg.Terang,Balik Pulau




1 ulasan:

Que Achmad berkata...

Salam Lebaran. Alhamdulillah Saya sempat singgah & akan menjadi Sahabat Setia Blog ni, InsyaAllah... Sy singgah dari Blog Saya: www.queachmad.com

Saya masih baru lagi dalam Dunia Maya ni, harap jasabaik untuk support Saya, bantu Saya. Kalau tak keberatan, mohon pautkan Blog Saya di sini supaya dapat Saya sama2 berjuang MENCARI KEBENARAN KE JALAN ALLAH... Terima Kasih, Jasamu Dikenang... Jika ada rezeki Blog Saya dipautkan ke Bloglist, harap dapat maklumkan pada Saya tentangnya, InsyaAllah..