Ahad, 12 Ogos 2012

dollah yankee

dollah yankee


Tun Mahathir masih minat dengan lubang taik..

Posted: 12 Aug 2012 07:33 PM PDT

Apa kah Mahathir sedang cuba untuk kembali ke dunia politik dan seterusnya mencuba nasib untuk mengambil semula kerusi yang pernah didudukinya selama 22 tahun lebih itu? Itu khabar angin yang sedang bertiup kencang.

Dr.Mahathir merasakan pilihanraya umum Ke-13 nanti adalah medan kumpulan dia untuk kembali mencari landasan. Dr.Mahahthir sudah melihat yang Najib Razak sudah tidak punyai daya upaya untuk mengimbangi kecerdikan dan kepintaran politik Anwar Ibrahim dengan misi Kerajaan Reformasi dan kebajikan untuk rakyat. Sebab itu mahu tidak mahu, Mahathir merasakan bahawa perlu bagi dirinya untuk kembali memimpin umno dan menjadi Perdana Menteri semula.

Manakala Najib pula banyak diam seribu bahasa dalam berbagai-bagai isu-isu penting negara termasuk soal FELDA, Isu Palestin-Israel, Isu NFC, isu kaum, isu rasuah, serta kelemahan pentadbiran tetapi dalam masa yang sama Dr. Mahathir bertungkus lumus menjawab setiap isu. Maka ini adalah isyarat kuat (signal) daripada Mahathir kepada UMNO bahawa UMNO perlu beliau sebagai Perdana Menteri. Najib Razak tidak cukup kuat karektornya untuk berdepan dan melawan dengan karisma kepimpinan Anwar Ibrahim. Pasukan Najib Razak tidak cukup bersedia dan cukup sangat lemah untuk memastikan UMNO/BN menang dalam PRU-13 akan datang.

Pada pandangan Mahathir kelemahan Najib Razak sebagai PM ini tidak boleh dibiarkan, dan dia harus datang semula...


dollahyankee -

Kalau di buat 'poll' rasanya lagi ramai yang meluat dengan Tun Mahathir..Kah..Kah..Kah..

Tiada ulasan: