Sabtu, 4 Ogos 2012

Anak Sungai Derhaka

Anak Sungai Derhaka


Bestlah Lee Chong Wei... Rosmah dah terbang ke London...

Posted: 04 Aug 2012 12:06 AM PDT


Datin Seri Rosmah Mansor, Isteri kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang juga merupakan Penaung bagi Persatuan Badminton Malaysia (BAM) telah terbang ke London semalam.

Perkara itu telah dilaporkan oleh The News Straits Times.


Beliau akan berada di London untuk menyokong Datuk Lee Chong Wei yang akan bertemu pemain dari Negara China, Lin Dan dalam perlawanan akhir untuk merebut pingat emas bagi acara Badbinton dalam Sukan Olimpik 2012.

Sebelum ini pemain nombor satu badminton Malaysia, Datuk Lee Chong Wei mempamerkan permainan mantap melangkah ke perlawanan akhir perseorangan lelaki setelah menewaskan pemain China, Chen Long 21-13, 21-14.

Datin Seri Rosmah Mansor telah dinobatkan sebagai Tokoh Industri Sukan Negara 2012 pada Majlis Anugerah Industri Sukan Negara Mei lalu.

Dan yang pasti jika Datuk Lee Chong Wei memenangi pingat emas tragedi yang telah menimpanya suatu masa dulu akan berulang sekali lagi..


Tragedi ini yang telah meninggalkan perasaan fobia didalam diri hingga menyebabkan harapan Malaysia untuk merangkul Piala Thomas di gelanggang sendiri pada tahun 2010 berkecai..


Sila baca juga kenapa Skuad Badminton negara kalah digelanggang sendiri pada tahun 2010 itu di ( MiLo SuaM )

Najib akan beri Duit Raya 1Malaysia (DR1M) di Johor?

Posted: 03 Aug 2012 08:18 PM PDT


SMS yang tersebar mendakwa Duit Raya 1Malaysia berjumlah RM200 bagi setiap keluarga akan diagihkan oleh ADUN Nusajaya, Datuk Abd Aziz Sapian dan BN Gelang Patah ketika kehadiranNajib di Johor.

Setiap wang tunai DR1M didakwa dalam SMS berkenaan boleh dituntut daripada Abd Aziz bermula jam 2.30 hingga 7 petang di masjid berkenaan dengan hanya menunjukkan SMS terbabit.

Tapi... tak betullah SMS tu kata ADUN Nusajaya..

JOHOR BAHRU - Seluruh masyarakat di kawasan Nusajaya diminta tidak mempercayai khidmat sistem pesanan ringkas (SMS) yang mendakwa wakil rakyat kawasan akan memberi Duit Raya 1Malaysia (DR1M) sempena kehadiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abd Razak ke Taman Universiti, 6 Ogos ini.

SMS terbabit mendakwa DR1M berjumlah RM200 bagi setiap keluarga akan diagihkan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Nusajaya, Datuk Abd Aziz Sapian dan Barisan Nasional (BN) Gelang Patah ketika kehadiran Perdana Menteri ke Masjid Jamek Taman Universiti untuk majlis tadarus dan khatam al-Quran.

Setiap wang tunai DR1M didakwa dalam SMS berkenaan boleh dituntut daripada Abd Aziz bermula jam 2.30 hingga 7 petang di masjid berkenaan dengan hanya menunjukkan SMS terbabit.

Abd Aziz menyifatkan penyebaran SMS terbabit adalah daripada pihak tidak bertanggungjawab yang mahu memburukkan kewibawaan Perdana Menteri ketika ke Taman Universiti untuk majlis berkenaan.

"Saya percaya individu ini kurang selesa dengan Perdana Menteri dan kerajaan pimpinan BN yang banyak mencetuskan idea transformasi serta bantuan berasaskan 1Malaysia. Oleh sebab Perdana Menteri mahu hadir ke kawasan Nusajaya, pihak ini sengaja membuat fitnah kononnya DR1M akan diagihkan sedangkan hal ini tidak benar.

"Saya sendiri ada menghubungi pihak yang menghantar SMS ini, namun dia enggan menjawab panggilan. Saya fikir tindakan ini adalah satu usaha mensabotaj BN Gelang Patah, wakil rakyat dan Umno ketika Perdana Menteri datang," katanya ketika ditemui pemberita di pejabatnya, di sini, semalam - Sinar Harian
Tapi.. betulkah apa yang tersebar melalui SMS tu tak betul?? maklumlah.. dah kali kita dengar bahawa untuk meramaikan orang dalam majlis Najib berbagai imbuhan terpaksa di sediakan buat yang hadir..

Selain imbuhan kerahan juga terpaksa dilakukan untuk meramaikan orang dalam majlis Najib termasuk budak-budak Sekolah yang tak berminat langsung nak dengar apa ucapan Najib..

Contohnya lihat di ( SINI ) kerana riuh rendah angkara budak-budak Sekolah itu, ramai yang keluar Stadium tanpa mempedulikan Najib yang sedang berucap di depan tu...

Tiada ulasan: