Isnin, 6 Ogos 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Lim Kit Siang Berak Di Bawah Tiang Bendera Selangor

Posted: 05 Aug 2012 10:20 PM PDT

Bodoh punya kerjalah puak-puak pencacai Umno/BN ni! Buat fitnah tapi sudah kantoi sebab sudah silap gunakan 'gambar lama'

Fitnah kononnya Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang kencing di bawah tiang bendera Selangor di rumah kediaman Menteri Besar Selangor semasa rusuhan 13 Mei 1969 terbukti sudah kantoi.

Yang sebenarnya Lim Kit Siang tidak kencing di situ tetapi beliau telah berak berketul-ketul disitu! Ha! ha! ha! Korang percaya kah? Ha! ha! Jangan jadi bodoh macam puak-puak pencacai Umno/BN yang bangang tu! Mana ada bukti LKS kencing atau berak kan kan?

Fitnah baru ini semata-mata bertujuan membangkitkan kebencian rakyat terhadap DAP serta mencteus kontroversi bagi menimbulkan rasa perkauman di nergara ini.

Walhal kalau mengikut paparan artikel lama berikut, mengatakan penyokong-penyokong parti Gerakan yang berarak dan menghina orang-orang Melayu ketika itu, bukan DAP! Ulang - Bukan DAP tetapi parti Gerakan yang berarak dan menghina orang Melayu! Lihat berikut :

Klik untuk besarkan

Maka bodoh teramat sangatlah, kalau masih ada orang Melayu yang nak sokong Gerakan! Mamak-mamak dan Melayu Penang tolong ingat tu! Bukan DAP yang buat angkara tetapi Gerakan!

Fitnah itu tidak masuk akal sama sekali kerana menurut Lim Kit Siang, sewaktu rusuhan berlaku, beliau berada di Kota Kinabalu, Sabah sejak 10 Mei hingga 13 Mei 1969.

Laman sosial Facebook rasmi Tanda Putera dan Pencacai UMNO/BN yang lain telah menyebarkan fitnah dengan mendakwa Kit Siang memaki hamun orang Melayu di Kampung Baru, Kuala Lumpur di antara 11 Mei dan 13 Mei 1969, walau pun hakikatnya beliau tidak ada di Kuala Lumpur pada masa tersebut. Mereka telah menyalahgunakan satu 'gambar lama' sebagai salah satu gambar 13 Mei 1969.

Gambar lama tersebut sebenarnya adalah gambar pada 26 Ogos, 1984 di terminal lama sewaktu di lapangan terbang Kota Kinabalu .

Lim Kit Siang pada pagi tersebut mahu ke Kota Kinabalu melalui Sandakan untuk menyahut cabaran Ketua Menteri Sabah pada masa itu, Datuk Haris Salleh untuk mengulangi ucapannya pada 23 Julai 1984 di luar Parlimen tanpa perlindungan hak istimewa Parlimen berhubung dengan penyalahgunaan kuasa Ketua Menteri Sabah terutamanya dengan perbuatan Haris menyerahkan Labuan kepada kerajaan persekutuan.

Tetapi beliau telah dihalang masuk atas arahan Ketua Menteri tersebut.Beliau dipaksa duduk atas kerusi roda serta diangkat masuk ke dalam kapal terbang dan dipaksa meninggalkan Sabah. sumber

Tiada ulasan: