Nuffnang

Pengikut

Addin

sumber :-

Addin


Gambar Umat Islam Di Israel Sambut Aidilfitri

Posted: 21 Aug 2012 10:00 AM PDT


Umum mengetahui, Israel sangat anti dengan orang-orang Islam terutama sekali dengan penduduk Palestin kerana bagi mereka, orang Islam adalah ancaman terhadap mereka.Banyak tindakan dan perkara yang mereka lakukan terhadap orang-orang Islam termasuklah dengan menindas hak-hak serta keperluan penduduk Palestin.

Hinggakan kemudahan untuk mengamalkan dan melakukan ibadah juga diganggu oleh kaum Yahudi itu.Dan ketika umat Islam melakukan persiapan untuk menyambut Syawal, pihak Israel mengawal ketat kemasukan pengunjung-pengunjung luar ke negara itu.

Seperti tahun lalu, sebanyak 13,000 pas sahaja diberikan kepada pelawat untuk masuk ke Israel.Berbeza untuk tahun ini, lebih 120 000 pas dikeluarkan kepada warga Arab untuk bertandang ke Israel bertemu saudara-saudara di Masjidil Aqsa.Semoga, kehadiran Syawal tahun ini memberikan saribu satu makna buat warga Palestin. InsyaAllah.



Gadis 10 Tahun Di Tanam Hidup-Hidup Bangkit Dari Kubur

Posted: 21 Aug 2012 08:02 AM PDT

Mungkin inilah yang disebut pertolongan Allah SWT pada orang yang teraniaya. Kejadian yang menimpa gadis 10 tahun yang diperkosa dan ditanam hidup-hidup oleh sepupunya yang berusia 21 tahun akhirnya bangkit kembali dari kuburnya. Ia keluar dari kubur yang tak terlalu dalam, lalu kembali ke rumah orang tuanya dan melaporkan kejahatan itu kepada pihak berwajib.Kejadian ini berlaku di kampung terpencil di Kota Magpet, Cotabato Utara, Filipina, Rabu, 5 Oktober 2011.

Menurut Ketua Polis Magpet Inspektor Polis Roberto Ocumen, awalnya pelaku yang bekerja sebagai petani mengajak berbual korban di luar rumah.Pelaku yang diketahui bernama Dennis Quilaton ternyata memendam berahi terhadap sepupunya itu. Tak lama berbincang, Dennis memukul korban dengan benda keras.

Dalam keadaan tak sedar, tubuh kecil itu diseret ke rumput dan pelaku pun memperkosanya."Pemerkosa lalu menguburnya di tanah yang tidak terlalu dangkal dan menutupi dengan daun pisang," ujar Ocumen dalam incuirer.ner. Merasa sudah cukup selamat untuk menghilangkan jejak maka pelakupun akan meninggalkan lokasi dengan tenang tanpa punya fikiran apa-apa.

Namun Allah SWT Maha Penolong hambaNya yang teraniaya, tanpa diketahui pelaku sang gadis ternyata masih sedar. Ia tertatih-tatih merangkak ke permukaan tanah. Pihak polis belum tahu berapa lama budak perempuan ini berlangsung di dalam tanah.Akhirnya, budak ini bertemu jiran yang kemudian menghantarnya kembali ke rumah dan menemui orang tuanya. ~info

(Gambar) Sambutan Dingin Rakyat Kelantan Di Rumah Terbuka Aidilfitri TGNA

Posted: 21 Aug 2012 02:01 AM PDT


Menteri Besar Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat terdapat anggota masyarakat terpesona dengan 'permainan' Barat menyebabkan terpengaruh dengan dakwaan 'agama lain, politik lain'.Bahkan Islam dianggap mampu mengawal manusia dalam aspek ibadat dan urusan keluarga saja sedangkan Kerajaan Islam lebih mustahak ditegakkan di muka dunia.

"Dunia ini bukan Arab yang buat, bukan Melayu yang buat, tetapi diciptakan Allah swt."Namun oleh kerana kita lena dengan 'permainan' Inggeris, Peranchis, Itali dan sebagainya, maka ada rakyat biasa atau golongan terpelajar, bahkan di kalangan tuk guru sendiri terasa bahawa dakwaan 'agama suku, politik suku' itu betul," katanya.Malahan menganggap agama hanya untuk menjaga manusia dalam aspek ibadat dan urusan kekeluargaan saja.Beliau yang juga Mursyidul Am PAS berkata demikian semasa menyampaikan khutbah Hari Raya Aidilfitri di Masjid Pulau Melaka dekat sini, semalam.

"Sesungguhnya dalam perkara 'urusan agama' dan 'politik' mestilah selari."Itulah perbezaan di antara hidup 'beragama' dengan hidup 'berdemokrasi' yang tidak disebut Eropah," katanya.Beliau berkata, kalau komunis ada kerajaan, demokrasi ada kerajaan, maka kenapa 'Islam' tidak boleh ada kerajaan, selaras dengan bumi dan manusia serta segala benda di dunia ini dijadikan Allah.Justeru, kata Nik Aziz, Kerajaan Islam lebih mustahak didirikan di muka dunia ini.

Bahkan dalam perkara agama, sangat penting bagi manusia mengikuti jalan Nabi-Nabi termasuk dalam urusan rumah tangga, peperangan dan lain-lain.Beliau menambah terdapat manusia yang sibuk dengan 'kebangsaan' d berkata an 'Melayu'.Justeru secara sinis beliau meminta golongan itu supaya mencari 'Nabi Melayu'."Ini kerana Nabi Muhammad bukan orang Melayu tetapi orang Arab."(Oleh itu) carilah Nabi Melayu, jangan cari Nabi Arab.Mengulas sambutan hari raya Aidilfitri 1433 Hijriah, beliau mencadangkan untuk tahun hadapan, kad ucapan Selamat Hari Raya ditambah 'dunia akhirat' pada rangkaian ucapan 'Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin'.

Ini penting bagi membolehkan semua kaum mengingati apa itu 'akhirat'."Melayu baca teringatkan akhirat, Cina baca teringatkan akhirat. Orang putih baca, teringatkan akhirat."Ini membolehkan kita berdakwah apabila mereka bertanya apa itu 'akhirat'," ujarnya.Tuan Guru menambah, selepas manusia mati dihidupkan semula, mereka akan ditanya diberi Al-Quran sama ada membacanya atau tidak, diberi telinga sama ada mendengar nasihat Al-Quran atau tidak.Demikian juga diberi kaki sama ada digunakan pergi ke masjid, diberikan tangan sama ada menggunakan untuk mengundi ke arah mendaulatkan Islam atau menjahanamkan manusia. -Hrkh













Bukti Najib Buta Kayu.. Bacalah!!

Posted: 20 Aug 2012 11:23 PM PDT


Kalau tak reti nak bercakap Arab, tak payahlah nak tunjuk awak tu terror, walaupun dah berpuloh kali buat umrah dan haji.... meloyakan aku baca kenyataan kat atas nih..

Perkataan tu yang selalu digunakan oleh imam yang nak sembahyang berjemaah,,, Rapatkan SAF, SAF tu bahasa Arab.. kalau Bahasa Melayu barisan.... bukan Barisan Nasional Najib oi...

Addin bukanlah pandai bahasa Arab jugak, tapi setakat yang simple-simple tau lah jugak. Tak lah buta kayu macam Najib nih..



(Gambar) Sambutan Hambar Rumah Terbuka Aidilfitri DSAI

Posted: 20 Aug 2012 08:53 PM PDT


Secara rasminya DS Anwar Ibrahim telah mengumumkan bahawa beliau akan mempertahankan Kerusi Parlimen Permatang Pauh (P044) yang di sandangnya kini.Beliau berkata demikian kepada pemberita pada majlis rumah terbuka Aidilfitri Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, Datuk Mansor Othman, di Pusat Khidmat PKR Guar Perahu di sini semalam.

Pada 2008, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail mengosongkan kerusi Parlimen Permatang Pauh untuk memberi laluan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk bertanding pada pilihan raya kecil untuk kerusi tersebut.Pada pilihan raya kecil itu, Anwar mengalahkan calon Barisan Nasional (BN) Arif Shah Omar Shah daripada Umno dan Hanafi Mamat daripada Angkatan Keadilan Insan Malaysia (AKIM) dengan majoriti 15,671 undi - laporan penuh sila baca di (SINI )

Malangnnya kehadiran beliau mula kelihatan ditolak oleh rakyat Permatang Pauh sendiri dengan tidak memberikan sambutan terhadap majlis yang melibatkan DS Anwar Ibrahim.Contoh terbaru ialah Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri DSAI dan TKM1 yang telah berlangsung semalam ini..Tengoklee.. betapa hambarnya sambutan rakyat Permatang Pauh..
















Hambar?? kalau betul-betul hambar TV3 akan siarkan laporan tentang ini tiga hari tiga malam berturut-turut dan Utusan Malaysia akan jadikan tajuk utama terbitannya hari ini..Tapi tidak..  kerana majoriti rakyat Permatang Pauh bukanlah begitu bodoh untuk mudah terpedaya dengan propaganda yang di mainkan oleh TV3 dan Utusan..

Biarpun hebahannya kurang menyeluruh dan majlis diadakan pada hari raya yang kedua ketika ramai antara kita sibuk menziarahi rumah sanak saudara.. majlis tetap mendapat sambutan hangat..Tahniah buat semua yang menjayakan majlis!!! ~asd

Ketua Pemuda PAS Tempelak Karpal Singh

Posted: 20 Aug 2012 06:29 PM PDT

SHAH ALAM - Sementara spekulasi mengatakan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) semakin dekat, Ketua Pemuda Pas, Nasrudin Hassan Tantawi mendakwa Karpal Singh "semakin keterlaluan" kerana cuba merendah dan mempertikaikan keupayaan hukum hudud dalam mengatasi jenayah.Katanya, pendekatan Pengerusi DAP Kebangsaan itu "bakal berdepan dengan kemarahan umat Islam."


"Saya saran DAP nasihatkan Karpal supaya tidak pertikai hukum hudud sekali gus jaga sensitiviti umat Islam serta hubung baik sesama (Pakatan Rakyat) PR," kata beliau menerusi Twitter malam tadi. Pandangan ini dikeluarkan ketika Karpal dan bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa terlibat dalam pertikaman lidah berhubung isu hukum hudud dan Negara Islam.

Isu hudud menjadi tumpuan perbincangan politik sejak Pas mengambil langkah pelaksanaan undang-undang Islam itu hampir dua dekad lalu.Ekoran kenyataan Nasharudin bahawa Karpal seorang anti-Islam minggu lalu, pemimpin DAP itu mengeluarkan kenyataan Jumaat lalu mahu memulakan prosiding mahkamah ke atas Ahli Parlimen Bachok berkenaan.

Nasharudin menyahut cabaran itu sambil berkata bersedia untuk jumpa Karpal di mahkamah.DAP dari awal tidak setuju dengan pelaksanaan hukum hudud di negara ini atas alasan ia bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan."Dewan Pemuda Pas Malaysia juga kesal MCA tentang dan pertikai hukum hudud, Umno pula membisu, Majlis Fatwa kaku.

Utk semua: Tolong jangan pertikai hukum ALLAH," katanya lagi.Soal hukum hudud tidak dimasukkan ke dalam Buku Jingga yang dipegang oleh ketiga-tiga komponen PR. ~sinarharian

10 Mitos Berkaitan Osama Laden

Posted: 20 Aug 2012 06:03 PM PDT

Selepas serangan 11 September 2001, pengganas rangkaian Al-Qaeda pemimpin Osama Bin Laden telah berubah menjadi angka yang menakutkan dan misteri kepada dunia, terutamanya Amerika Syarikat. Semasa ini mitos begitu banyak yang diedarkan mengenai beliau.Berikut adalah 10 daripada mereka – yang terbukti betul – seperti yang dilaporkan oleh harian Bahasa Inggeris terkemuka, The Guardian.

1. Osama 'dicipta' CIA

Osama telah pernah ditunjukkan kepada menerima pembiayaan langsung atau dilatih oleh CIA pada tahun 1980-an. Begitu juga, pengikut Osama. Tidak pernah ada sebarang bukti hubungan langsung dengan CIA.Kebenaran, Mujahideen diketahui Afghan yang telah menerima pembiayaan dan latihan dari CIA, melalui perkhidmatan risikan Pakistan, ISI. Bantuan telah dikeluarkan semasa rintangan para Mujahideen untuk Soviet, walaupun tidak dalam jumlah yang besar.

2. Osama mempunyai kekayaanOsama akan dipaksa untuk meninggalkan Arab Saudi tanpa sebarang harta benda di semua. Selepas semua aset beliau dibekukan, dia terbang ke Pakistan dan Sudan. Keluarga besar bin Laden juga telah memutuskan hubungan dengan keluarganya. Beliau juga tidak mewarisi harta bapanya. Yang dimiliki Osama itu bersentuhan dengan beberapa orang, yang menjadikan ia lebih mudah untuk mengumpul dana.

3. Osama adalah bertanggungjawab untuk pengeboman WTC 1993Ramzi Yousef, pelaku utama serangan ganas, boleh bekerja untuk Khaled Sheikh Mohammed yang merupakan pengendali bebas pada masa itu. Mohammed hanya mula menyertai Al-Qaeda pada tahun 1996 dan juga menjaga jarak dengan Bin Laden.

4. Osama dana daripada perniagaan narkotikTidak pernah ada sebarang bukti mana-mana asas dakwaan ini, termasuk dokumen-dokumen kerajaan British selepas 9/11 Al-Qaeda.

5. Osama tidak pernah berada dalam situasi yang berbahayaAdalah tidak benar bahawa Osama sendirian membunuh jeneral Soviet dan kemudian disita AK-47 – seperti yang berulang kali mendakwa Osama. Walau bagaimanapun, laporan saksi mendakwa beliau terlibat dalam pertempuran di Jaji pada tahun 1987 dan pertempuran terakhir Jalalabad pada tahun 1989.

6. Osama tinggal dalam sebuah guaPada lewat 90-an, demi propaganda Al-Qaeda, Osama menjemput beberapa wartawan yang ingin menemubual beliau di gua-gua di Tora Bora di timur Afghanistan. Malah, Osama tinggal di kompleks yang selesa berhampiran Hadda peninggalan ladang kolektif Soviet yang dimiliki oleh tuan-tuan tanah stempat. Pada tahun 1999, beliau kemudian berpindah ke kompleks perumahan berhampiran Kandahar.Apabila dibunuh, Osama tinggal di rumah yang selesa di Abbotabad, Pakistan. Di antara kedua-dua tempoh ini, terdapat tiada bukti langsung bahawa Osama bin Laden telah hidup di dalam gua. Lain-lain pemimpin kanan Al-Qaeda juga seolah-olah hidup di dalam sebuah kubu semi-rumah yang biasa dalam suku-suku tempatan.

7. Sebagai seorang pemuda, Osama berpesta kerap di Beirut, sebelum menjadi militan dan fundamentalisTidak ada bukti mengenai perkara ini. Muda Osama malah dikenali sebagai masa yang pemalu dan taat, berkahwin muda, dan sering dibelanjakan mengkaji kitab-kitab.

8. Osama hampir meninggal dunia akibat penyakit buah pinggangBeberapa laporan – seperti termasuk gagal-gagal di Guantanamo – yang dipanggil Osama mempunyai penyakit saluran kencing. Walau bagaimanapun, penyakit ini sudah tentu jauh dari yang serius untuk membuat ia mati. Lebih mungkin lagi, beliau mempunyai masalah dengan belakang yang menyebabkan angka tinggi (kira-kira 1,95 meter) dan banyak pergerakan yang kurang.

9. Osama bersembunyi di Kashmir, menjadi pemimpin kumpulan Chechen, yang bertanggungjawab untuk beberapa perbuatan keganasan di Filipina dan Indonesia, menganjurkan 2004 serangan ganas di Madrid dan mempunyai rangkaian yang luas di Paraguay, sub-Sahara Afrika dan Afrika Selatan.Semua tuntutan yang dibuat oleh negara-negara yang berlainan atau agensi perisikan sepanjang dekad yang lalu telah menunjukkan tidak mempunyai asas untuk apa-apa keterangan.

10. Osama peminat setia ArsenalOsama dikhabarkan sebagai penyokong Arsenal, terpikat dengan permainan selepas Gunners semasa lawatan ke London pada tahun 1994. Bin Laden juga dilaporkan ganjaran oleh nama Arsenal bolasepak Ian Wright untuk anak beliau, Abdullah.Walaupun peminat Arsenal khabar angin sering melaungkan: "Osama, woah-woah, Osama, woah-woah, beliau yang bersembunyi di Kabul, beliau adalah dalam Arsenal cinta", tetapi ia adalah pasti bin Laden bukanlah 1 'gereja' setia ini utara London kelab .


Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT