Isnin, 23 Julai 2012

shalehudin

shalehudin


APAHAL Cina nih bimbang sangat? JOM baca...

Posted: 23 Jul 2012 09:25 AM PDT

Namewee Bimbang Jika Rakyat Malaysia Belum Memaafkannya

Namewee

PETALING JAYA: Pengarah filem dan penyanyi rap Namewee berkata dia masih bimbang dengan penerimaan masyarakat ekoran kontroversi video menghina lagu Negaraku yang pernah dicetuskan olehnya sebelum ini.

Pemilik nama penuh Wee Meng Chee, 29, berkata, walaupun kontroversi yang berlaku pada sekitar 2007 itu sudah selesai, dia masih tertanya-tanya adakah masyarakat Malaysia sudah dapat memaafkan kesilapannya.

"Saya sering disalahertikan dalam perkara yang saya lakukan. Sebagai contoh, 95 peratus kandungan lagu rap dan filem saya memaparkan mesej positif, keharmonian dan kasih sayang tetapi kandungan berunsur kontroversi sebanyak 5 peratus juga yang dapat perhatian khalayak. 
"Terus-terang, sehingga kini saya masih tertanya-tanya sama ada masyarakat sudah dapat menerima saya sepenuhnya selepas apa yang tercetus (kontroversi video) sebelum ini," luahnya ketika ditemui mStar Online, baru-baru ini.

Namewee menimbulkan kontroversi apabila dikatakan menghina negara melalui lagu Negaraku di laman YouTube pada 2007. Kes itu bagaimanapun ditutup selepas pihak polis berpuas hati dengan hasil soal siasat yang dijalankan.

Katanya, perasaan bimbang itu sekaligus membuatkan dia enggan meletakkan sebarang sasaran kutipan terhadap filem keduanya berjudul Hantu Gangster yang mula ditayangkan pada 9 Ogos depan.

"Kutipan filem pertama Nasi Lemak 2.0 ditayangkan pada 8 September 2011 adalah sebanyak RM7 juta, membuatkan saya tidak berani letak sasaran tertentu pada filem kali ini.

"Jujurnya, saya bimbang kalau orang belum dapat melupakan kontroversi itu sekaligus menjejaskan kutipan Hantu Gangster pula.

"Sebab itu. saya tiada masa hendak fikir mengenai soal kutipan. Saya hanya harap kutipan filem kali ini konsisten dan tidak mengecewakan," ujarnya.

Mengenai Hantu Gangster yang bertemakan dunia gengster, Namewee berkata, dia mendapat ilham tema berkenaan berdasarkan pengalaman sebenar kehidupan datuknya di Muar, Johor.

"Saya dapat ilham filem ini daripada kisah sebenar hidup datuk saya. Ketika muda dulu, dia menjalankan perniagaan kedai kopi yang sering dikunjungi kumpulan-kumpulan gengster.

"Menurut cerita datuk, kumpulan-kumpulan gengster ini wujud bagi melindungi kaum dan penduduk dan bukannya untuk menunjukkan kuasa atau bertindak jahat.

"Dalam filem ini, elemen itu hanyalah metafora atau simbolik kerana di sebaliknya saya mahu paparkan mesej perpaduan antara kaum," katanya yang kini sibuk di lokasi filem ketiga berjudul Karaking untuk tayangan Tahun Baru Cina nanti.

Hantu Gangster dibintangi antaranya Namewee sendiri, Farid Kamil, Diana Danielle, Taiyuddin Bakar, Datuk Jalaluddin Hassan dan Datuk David Arumugam.

Ia terbitan Prodigee Media Entertainment dan bakal ditayangkan pada 9 Ogos depan bersempena bulan kemerdekaan dan sambutan Hari Raya.- mStar


HOT: MP BN ni bakal lompat kapal...

Posted: 23 Jul 2012 07:15 AM PDT

MP Bumburing meletakkan jawatan sebagai Pengerusi BN Tuaran: pengumuman PENTING Ahad dijangka masuk PKR

KOTA KINABALU - Timbalan Presiden, Datuk Seri Wilfred Bumburing United Pasokmomogun Kadazandusun Murut Organisation (Upko), yang telah dikhabarkan akan keluar dari Barisan Nasional (BN) untuk menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR) untuk beberapa waktu, hari ini meletak jawatan sebagai pengerusi Barisan Nasional (BN) Tuaran di tengah-tengah spekulasi baru bahawa pilihan raya umum mengejut mungkin akan dipanggil pada September tahun ini.

"Saya dengan ini bermula pada hari ini, 23 Julai, 2012, meletak jawatan dari jawatan sebagai pengerusi Barisan Nasional (BN) bagi P170, Tuaran, perletakan jawatan saya akan membolehkan kepimpinan BN baru Tuaran untuk membuat persediaan untuk pilihan raya umum ke-13 yang akan datang," kata Bumburing di dalam bukunya surat peletakan jawatan, yang disediakan kepada media, di sini, hari ini.

Bumburing, bekas menteri kabinet negeri, juga mengucapkan terima kasih kepada kepimpinan BN untuk mempunyai keyakinan terhadap beliau mengepalai BN Tuaran selama ini.

Surat perletakan jawatan telah dihantar melalui faksimili ke ibu pejabat BN di Kuala Lumpur untuk perhatian BN setiausaha agung serta kepada pejabat pengerusi BN Sabah.

MP Tuaran juga telah menghantar satu salinan surat peletakan jawatannya kepada Presiden Upko Tan Sri Bernard Dompok dan setiausaha agung parti Datuk Wilfred Madius Tangau.

Walau bagaimanapun, Bumburing tidak menyediakan atau menyatakan sebab untuk melepaskan jawatan itu.

Pengumuman penting pada hari Ahad

Sementara itu, dalam kenyataan ringkas, Bumburing berkata beliau akan membuat pengumuman penting mengenai hala tuju masa depan perjuangan politik semasa perhimpunan khas di Dalit, Tuaran Ahad ini pada 01:00.

Dalam pilihan raya umum 2008, Bumburing telah meletakkan sebaliknya maka penyandang Madius Tangau. Bumburing ditemubual 17.645 undi untuk mengekalkan kerusi Tuaran untuk BN dengan majoriti 6622 undi terhadap terdekat Ansari Abdullah saingan daripada PKR, yang mendapat 11.023 undi. Calon bebas, Ajin Hazin Gagah, hilang wang deposit apabila dia hanya berjaya 879 undi.

Beberapa minggu lalu, Bumburing, lelaki di pusat tunda perang antara Barisan Nasional yang memerintah dan pembangkang, telah menafikan beliau merancang untuk meninggalkan parti itu menjelang pilihan raya umum ke-13.

Lajim seterusnya?

Bumburing bersama-sama dengan Ketua Bahagian Umno Beaufort Datuk Lajim Ukin bagi bulan disimpan spekulator pada jari kaki mereka.

Bulan lepas, Lajim, dalam menyambut ulang tahun 57, telah meletakkan jawatan sebagai ketua cawangan Umno Kerambai Kebatu dan berkata beliau tidak akan bertanding semula sebagai ketua bahagian Umno Beaufort. Beliau juga adalah Ahli Parlimen Beaufort.

Dompok baru-baru ini dipetik sebagai menerangkan khabar angin bahawa Bumburing telah meninggalkan parti itu sebagai "khabar angin dan spekulasi semata-mata", yang direka untuk mengelirukan rakyat menjelang pilihan raya umum yang akan berlaku.

"Dia adalah kawan saya dan ahli parti dan timbalan saya. Saya baru sahaja bercakap kepadanya, dan dia kelihatan bahawa terdapat jenis ini benda yang telah diedarkan tetapi ia adalah tidak benar," Dompok juga dipetik sebagai berkata. - Kedahkini


Allah bayar cash...

Posted: 23 Jul 2012 04:06 AM PDT

Apa? Johor Menghadapi Masalah Air?....S'pore tak de masalah air yerk....!!!

Macam tak percaya negeri kuat UMNO ada masalah air. Negeri Timbalan Perdana Menteri pulak tu.

Sebelum ini cukup bising pom pang pom pang dari golongan UMNO/BN hebohkan masalah air di Selangor dan Kelantan.

Sekarang betul-betul kena kat batang hidung. Tak nak pulak bising.

Ulasan dari FB:
JOHOR hadapi krisis air, wow!!! aku tak percaya, bro.... memang tak percaya!! mana boleh Johor hadapi krisis air, yang hadapi krisis air ialah Selangor, apa pasal Johor pula yang jadi 'mangsa'?? 
Itulah kerja Allah namanya. Buat jahat, aniaya kerajaan negeri yang berkhidmat untuk rakyat, Allah bayar cash.... akhirnya Johor berdepan dengan krisis air. Insaflah.... marilah kita kembali berpolitik secara bersih kerana Allah, bukan berpolitik ala 'yahudi' seperti yang diamalkan oleh UMNO Barisan Nasional. - Apek
Yang ni lagi teruk, tengoklah airnya warna apa. Kat negeri mana tu?


Kahkahkah...


Ustaz nih kenen sapa? Hehe...

Posted: 23 Jul 2012 02:42 AM PDT

Kalau hampa nakkkan program ilmiah yang menarik diadakan di negeri hampa sama seperti program ilmiah yang berlangsung di Kelantan, hampa kena pilih kerajaan yang sama haluan macam kerajaan Kelantan lah...

Hehe....


HOT: Maklumat neh orang Umno yang bagi...

Posted: 22 Jul 2012 10:53 PM PDT

Ketua UMNO Bahagian Berkomplot Di Jakarta Untuk Tolak Calon Winnable

Oleh Shahbudin Husin
Masalah utama yang dihadapi oleh Najib untuk meletakkan calon-calon yang dianggap winnable tetapi berada di luar kepimpinan UMNO bahagian ialah sikap-sikap kebanyakan Ketua-Ketua UMNO Bahagian yang didapati masih kemaruk untuk bergelar YB walaupun sudah menjadi wakil rakyat lebih daripada dua penggal.

Mereka ini didapati masih belum bersedia memberi ruang kepada orang lain mengganti-pakai gelaran YB itu walaupun Najib sudah berulang kali menyebut tentang keinginan untuk meletakkan calon yang dianggap winnable itu.

Disebalik Najib bercakap soal winnable yang bermaksud calon baru yang bersih serta boleh diterima rakyat, wakil-wakil rakyat lama ini tetap juga beranggapan mereka juga adalah winnable walaupun dalam pilihanraya lalu kemenangan yang diperolehi sekadar cukup makan sahaja.

Di Selangor, wakil-wakil rakyat lama yang terdiri daripada pemegang jawatan Ketua Bahagian dan lain-lain jawatan dalam UMNO didapati masih ghairah melobi dan menonjolkan diri dengan harapan dipilih lagi sebagai calon pilihanraya.

Selain Dr. Khir Toyo yang masih menghadapi kes mahkamah dan mengumumkan mahu berundur, didapati tiada pemimpin lain yang berbuat demikian.

Mereka bukan saja didapati masih ghairah melobi untuk menjadi calon tetapi beberapa wakil rakyat Selangor juga sudah mengadakan pertemuan sulit di Jakarta untuk membentuk 'kesatuan' bagi membolehkan mereka melakukan desakan yang lebih mantap dan tersusun kepada pucuk pimpinan.

Dengan melakukan komplot sehingga ke Jakarta bagi membolehkan terus dipilih sebagai calon pilihanraya, bermakna harapan pucuk pimpinan untuk meletakkan calon-calon winnable yang berada di luar kepimpinan UMNO Bahagian pastinya melalui jalan sukar dan tidak mustahil hanya tinggal angan-angan saja.

Difahamkan antara perbincangan yang dibuat selain mendesak untuk terus dipilih sebagai calon, mereka juga turut menyentuh mengenai proses pemilihan UMNO yang akan diadakan selepas pilihanraya nanti.

Di Johor pula, beberapa wakil rakyat yang sudah lebih tiga penggal memegang jawatan itu turut didapati masih ghairah melobi dan tidak segan-segan bercerita tentang hasrat mahu terus bertanding dalam pilihanraya akan datang ini.

Sebahagian daripada mereka juga didapati makin rancak memasang kain rentang di seluruh pelusuk kawasan masing-masing memuji-muji kepimpinan Najib dengan pelbagai ungkapan manis sambil meletakkan gambar mereka bersebelahan dengan Perdana Menteri di kain rentang tersebut.

Keadaan ini tentunya tidak lain adalah didorong oleh keghairahan yang tidak pernah padam untuk terus menjadi wakil rakyat. Dan sekali lagi keghairahan ini turut menyukarkan kemasukan calon-calon baru yang dianggap winnable untuk dipilih sebagai calon pilihanraya.

Di Sabah juga keadaan yang sama berlaku di mana sebahagian besar wakil rakyat UMNO sedia ada secara terbuka menyatakan keinginan untuk terus bertanding.

Di sebuah negeri di utara pula berlaku keadaan yang lebih terbuka di mana beberapa wakil rakyat yang terdiri daripada pimpinan UMNO Bahagian bukan saja meluahkan hasrat untuk terus menjadi calon, bahkan terdapat yang menggambarkan kemungkinan untuk bertanding sebagai calon Bebas jika diketepikan oleh UMNO.

Tinjauan secara rambang di semua negeri sebenarnya mendapati kebanyakan wakil rakyat yang terdiri daripada Ketua Bahagian dan pemegang lain-lain jawatan dalam UMNO masih mahu terus menjadi calon walaupun menyedari usia mereka makin meningkat dan sudah pun merasai nikmat beberapa penggal menjadi wakil rakyat.

Pimpinan UMNO Bahagian ini langsung tidak peduli soal kemenangan UMNO dan BN secara keseluruhannya, apatah lagi mahu memberi ruang kepada calon-calon baru menjadi wakil rakyat. Apa yang difikir dan diusahakan ialah memastikan mereka terus dipilih sebagai calon pilihanraya.

Dalam hal ini Najib sudah tentu serba salah kerana jika Ketua Bahagian dan wakil-wakil rakyat yang sudah lama terus dipilih sebagai calon ia akan menyukarkan impian kemenangan yang ingin digapai kerana rakyat akan menilai Najib gagal dalam transformasinya serta tidak mengotakan janji untuk meletakkan calon-calon baru yang dianggap winnable.

Di sisi yang lain, jika Ketua Bahagian terlalu ramai diketepikan ia mungkin pula menjejaskan kedudukan Najib dalam pemilihan UMNO selepas itu, terutama jika UMNO dan BN cuma menang tipis saja dalam PRU 13 nanti. Ketua-ketua Bahagian yang diketepikan ini kemungkinan akan bersuara lantang mendesak agar Najib mengundur diri dan digantikan dengan pemimpin lain.

Soalnya mampukah Najib menjadi seorang yang tegas dan tidak tunduk kepada pelbagai karenah yang ditimbulkan oleh wakil-wakil rakyat usang serta pimpinan UMNO Bahagian ini sedangkan selama ini beliau sudah dicop sebagai Perdana Menteri paling lemah dalam sejarah Malaysia?


Antara DUA DARJAT versi Sarawak... MAI tengok...

Posted: 22 Jul 2012 08:15 PM PDT

Dimana Be End perintah, di situ rakyat susah...
Dimana Be End kuat, di situ rakyat merempat...


BERAT kes budak neh...

Posted: 22 Jul 2012 05:19 PM PDT

'Aku nabi akhir zaman'

DIDAKWA...Roslan (tengah) dibawa keluar dari Mahkamah Tinggi Syariah Melaka, semalam.

MELAKA: Akibat tindakannya membuat pengakuan dirinya Allah dan nabi akhir zaman, seorang bekas kapten kapal dihadapkan ke Mahkamah Tinggi Syariah di sini, semalam, atas tuduhan mempersendakan agama Islam di sekitar negeri ini, kelmarin.

Tertuduh, Roslan Abdul Rahman, 44, yang berjubah putih dan berkopiah hanya kelihatan tenang ketika pertuduhan dibacakan jurubahasa mahkamah di depan Hakim Syarie Mohd Asri Tahir.

Tertuduh dari Pahang itu kemudian mengangguk faham akan pertuduhan yang terpaksa dibacakan dua kali berikutan tertuduh mencelah ketika ditanya mengenai pengakuannya.

Roslan membuat pengakuan tidak bersalah dan memohon dibicarakan.

Mengikut pertuduhan, tertuduh didakwa mengejek-ejek agama Islam dengan perkataan 'Aku ini nabi akhir zaman dan aku mengaku aku Allah' di sebuah rumah di Taman Rembia Perkasa, Alor Gajah, dekat sini, jam 3.15 petang, 18 Julai lalu.- myMetro

VIDEO: Ferrari kemalangan terbelah dua...

Posted: 22 Jul 2012 01:00 PM PDT

VIVAnews – Kelajuan supercar memang luar biasa. Dengan tenaga hebat, hanya orang yang memiliki kepakaran tertentu yang mampu mengendalikan kereta mahal ini.

Seorang pemilik supercar Ferrari 612 Scaglietti hilang kawalan di Moscow, Rusia, 7 July lalu. Ia menghentam sebuah tiang dengan cukup kuat.

Akibatnya, kereta ini terbelah dua. Bahagian enjin, bumper, casis, fender sebelah kiri serta kedua ban pada bagian depan semuanya terpisah dengan badan hingga ke belakang.


Yang menghairankan, meskipun terbelah dua, pemandu dan tiga penumpangnya selamat. Mereka hanya cedera luka ringan.

Memang, Ferrari ini berbeza dengan yang lain. Ferrari 612 Scaglietti dilengkapi empat tempat duduk, bukan dua, seperti model-model lain.

Keretal ini dibuat sejak 2004 hingga 2011. Scaglietti dilengkapi dengan enjin V12 dengan kapasiti 5,7 liter yang mampu menghasilkan tenaga hingga 533 hp pada 7250 rpm dan maksimum 434 lb-ft pada 5250 rpm. Dengan tenaga ini, Scaglietti mampu memecut 315 kilometer per jam.




Tiada ulasan: