Ahad, 22 Julai 2012

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


sedara mara bapak syaitan lahap wang felda...peneroka yang putih mata....!!!!

Posted: 22 Jul 2012 07:16 AM PDT

Semalam hari pertama umat Islam menjalani ibadah puasa; atas tanggungjawab utk menyelamatkan harta peneroka Felda khususnya dan rakyat Malaysia umumnya, kita dedahkan butiran penyelewengan dan pembaziran Isa Samad.

Butiran ini telah dibuat laporan polis dan SPRM. Dukacita, tiada perkembangan setakat ini. Orang yang paling kuat mempertahankan Isa adalah Rosmah Mansur, isteri PM sendiri. Bahkan nama Isa sebagai Pengerusi Felda pun, Rosmah yang beria2 sangat mahukannya. Isteri Isa, Bibi Sharliza Mohd Khalid adalah kroni Rosmah.

Anda boleh nilai sendiri; umpamanya sambutan hari raya zaman Pengerusi Felda dulu, Tan Sri Yusof Nor kosnya baru RM30,000 sahaja. Isa Samad belanjakan RM353,375.00, sepuluh kali ganda lebih tinggi. Ini wang peneroka Felda!!!

'Sesungguhnya pembaziran adalah saudara syaitan'..dan ternyata najib dan rosmah memilih isa samad sebagai  pengerusi felda jelasnya mereka  ini adalah adik beradik bapak syaitan....!!!

 

 

penyapu sial

 

sampai RM 300K lebih takan oder ketupat dan sambal kacang ada belian kot.fuhhh nasib kau lah felda pilih salah pengerusi . peneroka berpeluh nak mati orang atas belanja tak ingat ikut selera haramjadah depa... .. tolak BN sampai mati...!!!

mahathiir tua kutuk....cermin diri sendiri dulu....apanama ...Hosni Mubarak Juga Tak Mengaku Dirinya Diktator

Posted: 21 Jul 2012 03:20 PM PDT

 

Bekas presiden Mesir, Hosni Mubarak, juga tidak mengaku diktator sama seperti bekas perdana menteri (PM) Malaysia,  Mahathir Mohamad..

Mahathir mengambil Mubarak sebagai contoh kepada apa yang beliau sebut sebagai ketua negara yang dicap sebagai diktator...

Sama seperti  Mahathir, Mubarak juga tidak mengaku sebagai diktator malah seperti Mahathir juga, bekas Presiden Mesir itu mahu dikenali sebagai seorang demokrat walaupun beliau dikategorikan dalam senarai utama demokrat palsu.

Jadi kita  menasihatkan Mahathir supaya tidak perlu meminta bukti menunjukkan beliau seorang diktator.Tidak perlulah Mahathir minta bukti kerana diktator tidak akan mengaku diktator.

Lagipun, nyanyuk tua tak mampos mampos ini  sendiri mudah lupa walaupun beliau suka menuduh orang lain mudah lupa sambil merujuk inkuiri suruhanjaya siasatan video Datuk V.K. Lingam empat tahun lalu di mana keling kutty ini beberapa kali mengatakan bahawa “saya tidak ingat”.

Kita  juga meminta Mahathir “sedar sendiri” apakah imej beliau di mata dunia dan sebahagian besar rakyat negara ini.Adakah dunia khususnya sebahagian besar rakyat negara ini melihat   beliau dengan imej seorang pemimpin yang mesra demokrasi atau seorang diktator.

Beliau jawablah sendiri, jika beliau sudah tidak ada lagi, adakah beliau akan diingati sebagai seorang demokrat atau seorang diktator...

Sebelum pilihan raya umum 2008 lalu, ,Mahathir sering memberitahu rakyat bahawa Perdana Menteri ketika itu, Tun Abdullah Ahmad Badawi terlibat dalam rasuah dan nepotisme serta menjadikan negara ini negara polis.

 Mahathir jawablah sendiri, adakah Pak Lah atau beliau sendiri yang pertama sekali diingati dan lebih dahulu terlintas dalam fikiran rakyat dalam soal rasuah, nepotisme dan negara polis?...

Kita  menasihatkan  Mahathir, jika benar sudah tidak ingat apa mengapa beliau dilihat sebagai diktator ketika menjadi Perdana Menteri dahulu, tidak perlulah beliau menulis meminta orang lain membuktikan sifat diktatornya.

Menjelang Ramadhan ini, eloklah beliau  memperbaiki imejnya dengan banyak beribadat dan beriktikaf di masjid daripada meminta orang ramai mengungkit-ungkit perbuatannya yang dilihat tidak elok ketika menjadi Perdana Menteri dahulunya..

Dalam tulisan dalam blognya, Mahathir bertanya kepada pembaca, “Saya ingin tahu daripada pelawat ke blog saya tentang apakah yang saya telah lakukan semasa saya menjadi Perdana Menteri Malaysia yang menjadi bukti bahawa saya adalah seorang diktator”

 

 

penyapu sial

 

 

Tangkap tanpa bicara di bawah ISA bukan kerja diktator??

Sepatutnya dah lama kerajaan selangor ambil alih SYABAS dan pengerusinya di pecat serta gajinya di potong.....!!!!

Posted: 21 Jul 2012 03:00 PM PDT

Selangor usaha pecat CEO, pengerusi SYABAS

Kerajaan Selangor akan mengemukakan cadangan kepada lembaga pengarah Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS) supaya memecat pengerusi eksekutif dan ketua pegawai eksekutifnya.

Keputusan itu diambil ekoran kedua-dua pihak itu didakwa tidak hadir memberikan penjelasan kepada Jawatankuasa Pemantauan SYABAS yang dipengerusikan oleh setiausaha kerajaan negeri.

"Dengan pemecatan ini, penjimatan kos operasi dari gaji pengerusi eksekutif SYABAS sahaja adalah berjumlah sekurang-kurangnya RM5.1 juta setahun," kata menteri besar Tan Sri Khalid Ibrahim.

 

Berikut kenyataan penuh Khalid:

 

Kerajaan Negeri Selangor telah menubuhkan Jawatankuasa Pemantauan SYABAS yang dipengerusikan oleh setiausaha kerajaan negeri Selangor lanjutan daripada kenyataan dan cadangan untuk membuat catuan air yang diumumkan oleh SYABAS.

Tujuan jawatankuasa ini untuk memantau secara harian keberkesanan, kecekapan perkhidmatan SYABAS dan kedudukan semasa pembekalan air kepada pengguna termasuk meninjau sendiri di tapak masalah kekurangan bekalan air yang dicanangkan oleh SYABAS.

Jawatankuasa ini akan mengkaji cadangan penambahbaikan dan pemulihan ke atas masalah bekalan air yang dihadapi. SYABAS telah diminta membentangkan dan melaporkan kepada Jawatan kuasa tersebut perkara-perkara berikut:

  1. Pengeluaran air harian bagi setiap loji air dan paras empangan;
  2. Permintaan air berdasarkan bil air (metered consumption) dari Januari 2012 hingga sekarang;
  3. Unjuran permintaan air yang disediakan oleh SYABAS;
  4. Maklumat mengenai paras kolam utama(balancing reservoir-terminal reservoir-service reservoir);
  5. Kawasan yang mengalami masalah gangguan bekalan air ;
  6. Maklumat terperinci mengenai rangkaian paip air utama termasuk kolam air hingga ke kawasan yang bermasalah termasuk NRW;
  7. Punca-punca utama (micro) yang menyebabkan kawasan tersebut mengalami masalah air;
  8. Cadangan penyelesaian yang dirancang oleh SYABAS ke atas masalah yang dibangkitkan; dan
  9. Emergency response plan yang disediakan oleh pihak SYABAS.

Berdasarkan kepada hasil penelitian dan penyiasatan yang dibuat oleh jawatankuasa ini selama tiga hari, kerajaan negeri Selangor merumuskan bahawa:

  1. Kerajaan Negeri Selangor akan mengemukakan cadangan kepada Lembaga Pengarah SYABAS supaya memecat pengerusi eksekutif dan ketua pegawai eksekutif SYABAS kerana tidak hadir memberikan penjelasan kepada jawatan kuasa tersebut. Dengan pemecatan ini, penjimatan kos operasi dari gaji pengerusi eksekutif SYABAS sahaja adalah berjumlah sekurang-kurangnya RM5.1 juta setahun.

  2. Kerajaan negeri Selangor bersedia membelanjakan peruntukan bagi membina loji rawatan air baru untuk tujuan meningkat kapasiti pengeluaran air terawat dan dengan serta merta akan memanggil tender untuk Projek Mitigasi 2 yang berjumlah RM225 juta.

Langkah yang diambil kerajaan Negeri ini bagi melindungi kepentingan pengguna di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya yang terjejas kerana kegagalan SYABAS membekalkan air bersih seperti yang dipersetujui dalam perjanjian konsesi.

Kerajaan Selangor yakin kerajaan persekutuan tidak akan cuba menyulitkan usaha yang dirancangkan ini demi menjaga kepentingan dan kesejahteraan rakyat.

 

penyapu sial

 

Selain dari meminta Kerajaan Selangor bertegas mengambil-alih SYABAS.. Kita juga  meminta kerajaan Selangor bertegas memotong gaji Pengerusi/CEO SYABAS. Walau apa pun teruskan tindakan tegas tersebut sekalipun agak terlewat. 

Minta juga pengerusi SYABAS  berkenaan  memulang balik wang  gaji yang terlebih di bayar,,,dengan menilai semula kadar gaji yang sebenar  dan bukan gaji buta yang terlampau  sehingga  menelan RM 5 Juta  yang tak masuk akal..

sembunyi fakta stastistik kadar peningkatan jenayah....kerajaan lebih utamakan keselamatan ahli politik BN dari keselamatan rakyat dan cuba menipu pelancong asing tahap keselamatam yang amat buruk di negara ini....!!!

Posted: 21 Jul 2012 02:49 PM PDT

 

Orang ramai bimbang dan keliru dengan sikap pihak berkuasa yang didakwa masih menyembunyikan statistik sebenar tentang jenayah yang berlaku di negara.

Apabila pihak polis hanya memberikan statistik yang menyenangkan hati orang ramai, rakyat yang menyedari tentang jenayah yang sedang berlaku, sukar mempercayai statistik yang diberikan oleh polis, PEMANDU dan Kementerian Dalam Negeri.

Kita percaya ada menteri yang terlibat untuk memastikan statistik yang tepat tidak dikeluarkan, terutamanya selepas Bidang Keberhasilan Utama Nasional (NKRA) diwujudkan pada tahun 2009.

Jangan beri statistik yang menyenangkan hati orang ramai tapi tidak beritahu statistik yang sebenar,Kita tidak bersetuju dengan kenyataan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein semalam bahawa ‘persepsi’ rakyat mengenai keselamatan lebih penting daripada kejadian jenayah yang sedia ada.

Justeru  itu kita  meminta Kementerian Dalam Negeri lebih telus ketika mengeluarkan statistik kadar jenayah serta membuat perubahan yang drastik agar dapat mengubah persepsi dan keyakinan rakyat terhadap keselamatan mereka.

Sehingga hari ini kita  masih belum menerima apa-apa jawapan daripada Kementerian Dalam Negeri mengenai statistik jenis jenayah dan mengikut pecahan daerah yang telah diminta semasa sesi Parlimen yang lepas...

PDRM  di sarankan agar mencontohi sikap profesional polis di United Kingdom dengan mengemaskinikan statistik di setiap kawasan agar orang ramai dapat berjaga-jaga semasa berada di tempat berkenaan.

Jadi untuk mencapai ke tahap sepertimana yang dilakukan oleh polis di United Kingdom, polis Malaysia perlu menyiarkan semua data statistik jenayah yang berlaku sekurang-kurangnya sebulan sekali .Statistik sedemikian perlu menyertakan kategori mengikut jenis jenayah, bulan serta daerah yang juga boleh dimuat turun melalui laman sesawang kerajaan.

Tiada ulasan: