Rabu, 18 Julai 2012

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


janji longkang.. janji burid najib...negara memang maju....maju dengan hutang menuju bangkrap...janji kaki betina janji wajib di khianati....!!!

Posted: 18 Jul 2012 03:49 AM PDT

Malaysia maju kerana ‘Janji Ditepati’, kata Najib

 

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menegaskan, kemajuan yang dinikmati  Malaysia hari ini adalah kerana kerajaan Barisan Nasional (BN) yang memerintah sejak 55 tahun lalu telah menunaikan segala janji mereka kepada kepada rakyat.

Menurut perdana menteri itu lagi, kerajaan BN juga bertanggungjawab melakukan transformasi di negara ini daripada negara pertanian kepada negara industri, diikuti negara maju berpendapatan tinggi anjuran pentadbirannya.

"Kita maju dan berjaya kerana kerajaan telah menepati janji sepanjang pemerintahan selama 55 tahun kepada rakyat.

"Kita janji negara yang  bersatu padu. Kita telah jamin transformasi negara daripada pertanian, kepada negara industri, dan kini negara maju berpendapatan tinggi," kata Najib (gambar) ketika ucapan perasmian Majlis Pelancaran Kibar Jalur Gemilang, sempena sambutan kemerdekaan ke-55.

Walaupun tema kemerdekaan tahun ini dakwa pembangkang bermotifkan politik kerana merupakan slogan kepada BN, tema "Janji Ditepati" itu menurut Najib dipilih kerana kerajaan BN yang diterajuinya telah berjaya melaksanakan segala janji yang di berikan kepada rakyat.

BN juga telah menggunakan slogan sama dalam Program Jelajah Janji Ditepati (JJD) ke seluruh negara dengan memfokuskan kepada pemberian-pemberian dan bantuan yang diberikan kepada rakyat.

"Kita telah janji banyak kepada rakyat, BR1M (Bantuan Rakyat 1 Malaysia), Menu Rakyat 1 Malaysia, termasuk Kedai Kain 1 Malaysia telah dilancarkan, dan banyak lagi," katanya ketika merasmikan program sempena bulan kemerdekaan pada 31 Ogos nanti di Little India di Brickfields  yang majoritinya dihuni masyarakat India.

Selain di Brickfields, program sama turut diadakan di dua lokasi utama kaum terbesar negara ini, iaitu di Kampung Baru untuk komuniti masyarakat Melayu, dan China Town di Jalan Petaling yang majoritinya dihuni masyarakat Cina.

"Di bawah langit 1 Malaysia ini kita perlu dasar yang ada untuk semua kaum. Kita telah buktikan perkara ini, termasuk untuk masyarakat India, kita telah tunjukkan banyak masalah masyarakat India telah ditangani.

"Kita  akan teruskan perjuangan ini, dan apa yang kita dapat kesan perkara penting untuk India dan kaum lain akan diteruskan oleh kerajaan," tambah perdana menteri itu lagi.

Sejurus ucapannya, Najib turut melaungkan "Merdeka" sebanyak tujuh kali sebagai simbolik kepada sambutan kemerdekaan negara

 

 

 

penyapu sial

 

 

Sebenarnya hanya janji janji and kebenaran di beri untuk mengorek dana negara sehingga kering kontang.

Kesian dengan PM Najib yang kehulu kehilir seorang diri dengan "Janji ditepati"nya. Rakyat semua menunggu BR1M pusingan kedua.bila nak bagi. Bagilah sbelum hari raya Aidilfitri. Kami nak beraya sakan. Saya tidak nampak dengan pemberian BR1M, kedai 1 M, dan lain2 itu negara telah maju. Negara pun dah nak bengkrap dengan rakyat yang hidup susah, boleh dikatakan negara maju................. Rakyat tidak mudah ditipu.

najib susukan babi di hutan...kambing di rumah mampos kelaparan...Bazirkan RM28 Juta Untuk 2 Ekor Panda....cin cin dan beg beg....!!!

Posted: 18 Jul 2012 02:53 AM PDT

Kerajaan tidak perlu membazir puluhan juta ringgit semata-mata membawa masuk dua ekor panda dari China sebaliknya menggunakan dana itu untuk menaik taraf zoo.

Zoo di Malaysia masih banyak kekurangan akibat peruntukan terhad dan kebanyakan beroperasi mengguna dana sendiri.

Kita lihat saja di Zoo Negara dan Zoo Melaka. Keadaannya begitu kritikal disebabkan kerajaan tidak memberi perhatian serius. Sepatutnya zoo-zoo inilah yang perlu diberi peruntukan bukan untuk panda..

Bulan lalu, Malaysia dan Persatuan Pemuliharaan Hidupan Liar China menandatangani memorandum Persefahaman (Mou) untuk meminjam sepasang panda dari republik itu selama 10 tahun.

16 Julai lalu, akhbar melaporkan Perbadanan Putrajaya (PPj) yakin kos lebih RM25 juta bagi menyediakan prasarana pasangan panda itu, akan membawa pulangan.

Nampak sangat kerajaan kononnya mahu mengatasi kepupusan panda sedangkan tujuan sebaliknya mengaut keuntungan yang belum pasti.

Jika kerajaan serius mewujudkan program konservasi, ia boleh dilakukan terhadap haiwan di negara ini yang semakin diancam kepupusan.

Kita ada banyak haiwan-haiwan yang diancam kepupusan. Sebagai contoh beruang dan harimau. Mengapa kerajaan tidak memberi dana untuk program-program sedemikian sedangkan haiwan ini berasal daripada negara kita..

 

 

 

penyapu sial

 

Yang kita dok bangga dengan panda tu buat apa? Haiwan tu kan kepunyaan negara China. Yang kita pi dok tolong bela buat apa? Apa yang kita dapat? Duit tu kalau digunakan untuk pendidikan anak-anak Malaysia kan lebih baik.

Nampaknya sudah makin hari makin hilang hala tuju kerajaan BN kita. Sudah sampai masanya kita tukar angin agar pembaziran tidak berlaku

satu kebarangkalian yang pasti otak piem nim terletak kat kepala lutut...spesis bodoh tak buleh diajar...cerdik tak buleh diikut...

lebih baik buat sekolah baru di sarawak... terutama sekolah yang dah ketinggalan dari segi infratruktur... bukan di pendalaman tetapi sekitar bandar kuching masih banyak sekolah yang daif dan tidak membangun selari dengan kemajuan pendidikan negara! SK Matang Contohnya..murid 750 orang hanya ada 11 bilik darjah bersaiz 80an! kantin seperti sebuah kedai kopi pagi..

hassan Jati pukimak makin meroyan...tuduh azmin kongsi isteri....!!!

Posted: 18 Jul 2012 02:45 AM PDT


anak mahafiraun keling kutty di sarankan tinggalkan bisnes arak di bulan ramadhan...!!!

Posted: 18 Jul 2012 02:32 AM PDT

 

Sempena Ramadhan ini, Mirzan Mahathir digesa meninggalkan sebarang aktiviti perniagaan yang melibatkan perkara haram di sisi agama.Sempena bulan puasa yang semakin menjelang beberapa hari lagi, kita menggesa Mirzan supaya muhasabah diri dan meninggalkan perkara yang jelas sekali bertentangan dengan Islam.

Arak ini haram, jadi duit yang diperolehi dari syarikat arak juga haram. Beliau tidak sepatutnya melibatkan diri dengan perdagangan yang melibatkan perkara yang sudah tentu haram..

Mirzan membeli syarikat pembuat arak terbesar di Filipina, San Miguel dengan harga RM2.9 bilion. Wang dari keuntungan syarikat arak tersebut digunakan untuk membeli Esso Malaysia dengan RM1.7 bilion, lalu ditukar nama kepada Petron.

Penasihat MAS, Mahathir Mohamad dengan bantuan Perdana Menteri, Najib Razak juga telah meluluskan kontrak enam bulan untuk membeli minyak dari syarikat anak Mahathir, Petron.

Tindakan Mirzan mengabaikan kepentingan agama demi keuntungan peribadi semata-mata turut dibidas.Mantan Perdana Menteri, Dr Mahathir adalah seorang pemimpin yang sering bercakap soal agama, tapi sayang anak beliau pula menggadaikan maruah diri dengan terlibat dengan syarikat arak...

Jelas sudah tindakan Mahathir  keling kutty  itu yang mementingkan poket keluarganya dengan menyalahguna kepentingan rakyat.

Tindakan Mahathir yang berdiam diri dan tidak memberi sebarang jawapan berkenaan isu duit arak anak beliau jelas membuktikan amalan nepotisme dan kronisme yang diamalkan beliau sejak dari dulu tidak pernah terpadam.

Nepotisme adalah amalan mengabaikan kepentingan rakyat untuk mengisi poket sendiri dan mengaut keuntungan Ini juga merupakan salah satu perkara yang bertentangan dengan ajaran agama...

Tiada ulasan: