Selasa, 3 Julai 2012

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


PERKOSA dan PUKIDA di cabar buat demo terhadap bintang filem lucah MCA yang menghina islam....!!!!

Posted: 03 Jul 2012 10:09 AM PDT

Kita  mencabar Pertubuhan Pundek  Perkosa (PERKOSA) dan Pertubuhan Kebajikan Dakwah Islamiah (Pukida) agar menganjurkan protes terhadap bintang lucah gila sex presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek ( gambar ), diatas kenyataan dilaman Twitter yang dianggap menghina Islam.

Kenyataan bekas menteri kesihatan itu sebagai reaksi kepada cadangan Adun Kemelah, Datuk Ayub Rahmat, yang mahu Johor menjadi negeri pertama melaksanakan hukum Hudud sebenar menurutnya berbeza dengan Hudud PAS kerana turut melibatkan bukan Muslim..”

Kita nak tanya apa sikap presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak, terhadap Soi Lek yang mengatakan cadangan Adun Umno untuk laksana Hudud di Johor sebagai satu cadagan yang gila..

Kita cabar Perkasa dan Pekida untuk berdemonstrasi dihadapan Chua Soi Lek jika mereka benar-benar pejuang Islam

Ayub Rahmat baru-baru ini menggemparkan negara apabila mencadangkan agar Johor menjadi negeri pertama melaksanakan Hudud sebenar yang berbeza dari hudud PAS.

Adun Kemelah itu mendakwa, Hudud sebenar turut merangkumi masyarakat bukan Islam berbeza dengan hudud PAS yang beliau anggap sebagai bermain politik semata-mata.

 

 

penyapu sial

 

Jangan lupa suruh hasan aqidah demonstrasi sama!

polis patut buat kerja membenteras jenayah dan bukan jadi pekakas UMNO untuk mengintip ahli politik pembangkang...!!!

Posted: 03 Jul 2012 09:59 AM PDT

Pihak polis  di gesa menyelesaikan masalah jenayah dan bukan mengintip aktiviti politik..

Mengikut maklumat  pasukan Cawangan Khas (SB) telah menyediakan kira-kira 733,000 laporan terhadap kegiatan politik penduduk dewasa Malaysia pada tahun 2010.

Dengan peningkatan  kadar jenayah yang berlaku akhir-akhir ini sangat membimbangkan.Minggu ini ada dilaporkan berlaku kejadian pecah rumah Tan Sri Thamby Chik, ATM di Carrefour Wangsa Maju dicuri — RM1.2 juta lesap dan satu keluarga Melayu Singapura yang keretanya dirampas dan diculik di Johor.

Kerajaan memilih untuk mengatakan kadar jenayah semakin menurun tetapi pihak pembangkang mendakwa keadaan membuktikan sebaliknya.

Laporan Bajet 2012, dalam tahun 2010 sahaja terdapat 382,000 laporan dari Special Branch tentang kegiatan politik rakyat, dan 351,000 pemeriksaan keselamatan ke atas rakyat..

Sebagai bandingan, Jabatan Siasatan Jenayah hanya membuka 212,000 fail jenayah, kurang 30 peratus daripada pasukan Cawangan Khas.

Untuk menangani masalah ini, polis haruslah melaksanakan tugas-tugas polis yang utama iaitu membanteras jenayah.

Penjenayah kini semakin terdesak dan sanggup lakukan apa sahaja untuk memastikan matlamat mereka tercapai. Kejadian jenayah ini,  membuatkan rakyat takut untuk menjalani kehidupan mereka.

Sehubungan dengan itu kita mencabar kerajaan memastikan 90% dari aktiviti Special Branch ini difokuskan kepada aktiviti mencegah jenayah.

Jika kerajaan tidak melakukan perkara ini, rakyat haruslah menamatkan pemerintahan Barisan Nasional dalam pilihan raya yang akan datang demi keselamatan rakyat..

Kita tidak menolak fungsi SB dalam soal keselamatan negara, tetapi mahu SB menfokuskan aktivitinya untuk membanteras jenayah dan bukannya mengintip rakyat.

dasar penyamun tamak haloba....UMNO berpecah nak salah kan orang lain pulak....

Posted: 03 Jul 2012 08:07 AM PDT

Pemuda Umno Johor peringkat bahagian-bahagian dinasihatkan jangan menyalahkan Pemuda PAS negeri bagi menutup bangkai yang busuk.

Justeru,  Ketua Pemuda Umno Johor Baharu Khalid Mohamad, Ketua Pemuda Umno Tebrau Syahrin Jamaluddin dan Ketua Pemuda Pagoh Ismail Mohamed yang menafikan pergolakan dalaman Pemuda Umno negeri dan menuduh Pemuda PAS hanya mahu mencari populariti dinasihatkan meneliti kenyataan yang dikeluarkan oleh Ketua Penerangan Malaysia, Datuk Ahmad Maslan dan Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin.

Ahmad Maslan telah membuat kenyatan yang telah disiarkan oleh Sinar Harian pada 1 Julai lalu yang tidak menafikan berlakunya pergolakan dalaman Pemuda Umno Johor.

Malah beliau menasihatkan agar Pemuda Umno Johor menyelesaikan masalahnya melalui dialog dan mesyuarat..

Jika tidak ada kemelut dalam Pemuda Umno Johor masakan Ahmad Maslan menasihatkan yang sedemikian rupa. Khairy Jamaluddin juga tidak menafikan wujudnya kemelut dalaman Pemuda Umno Johor.

Malah beliau menyatakan Pemuda Umno Johor termasuk dalam negeri-negeri yang dipantaunya sendiri. Suatu keputusan akan dibuat sama ada merombak atau tidak kepimpinan Umno Negeri Johor...

Jika Pemuda Umno Johor tidak bergolak masakan Khairy Jamaluddin terpaksa memantaunya.Ini, membuktikan wujudnya 16 Ketua Pemuda Umno bahagian di Johor yang tidak berpuas hati dengan Ketua Pemuda Umno negeri Mohd Fadil Muskon.

Khairy Jamaluddin juga telah menuduh Pemuda PAS Johor cuba mengalihkan isu bagi menutup masalah sendiri.Barang kali Khairy Jamaluddin tidak diberi maklumat tepat oleh kepimpinan Pemuda Umno Johor bahawa kehadiran lebih 10 ribu peserta Himpunan Hijau PAS Johor yang telah diadakan di Taman Dahlia, Kempas telah membuktikan bahawa rakyat bersama dengan PAS dan Pakatan Rakyat di Negeri Johor.

Alhamdulillah Himpunan Hijau PAS ini telah mengatasi himpunan yang telah dianjurkan oleh parti politik pemerintah dan NGO yang pro pemerintah di Negeri Johor sebelum ini..

Ini, membuktikan bahawa penerimaan rakyat kepada PAS dan Pakatan Rakyat semakin baik.

Justeru,kita  juga menasihatkan Mohd Fadil Muskon bahawa ‘budak baik’ seperti beliau tidak sesuai berada dalam Umno dan lebih sesuai berada dalam PAS.

Kalau kita baik tetapi berkawan dengan orang jahat kita akan menjadi jahat. Sungguh pun kita jahat tetapi berkawan dengan orang baik.

Tiada ulasan: