Khamis, 5 Julai 2012

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Guru terima surat propaganda bodoh bertulisan jawi

Posted: 04 Jul 2012 09:34 PM PDT

SEORANG Guru yang mengajar di Sekolah Kebangsaan Pulau Tuba menghantar email kepada MiLo SuaM mengadu tentang sepucuk surat tulisan jawi yang dikirim kepada beliau.

Menurut pengirim, penulis surat itu mendakwa konon sebagai kawan lama beliau yang merupakan bekas penyokong tegar Parti Islam, PAS yang kini sudah insaf dan meninggalkan parti itu. Walhal, beliau tidak kenal pun siapa pengirim surat itu.

Pengirim juga mendakwa, selepas beliau membuat tinjauan, ramai rakan-rakannya menerima surat yang sama dengan gaya penulisan dan rupa bentuk tulisan yang serupa.

Di bawah ini surat yang dimaksudkan, kalau dilihat ia sekadar sepucuk surat daripada penulis upahan yang dihantar untuk menyebarkan propaganda bodoh kepada guru-guru di Pulau Langkawi.



Semakin hari semakin pelik gaya propaganda gerombolan songkok tinggi untuk memperbodohkan rakyat, semakin mengarut dan mencarut. Siap upah orang tulis surat jawi bagai kah kah kah

Konon-konon kalau tulis surat tulisan jawi, si penerima surat akan percayalah surat itu ditulis oleh seorang penyokong tegar Parti Islam, PAS yang sudah insaf, kah kah kah

ReJaM© "Fikir terlalu mendalam sampai biol team gerak saraf diorang ni..."

Kerajaan Negeri Selangor saman MCA

Posted: 04 Jul 2012 04:32 AM PDT

MAJLIS Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) hari ini memutuskan untuk mengambil tindakan undang - undang menyaman MCA dan mereka yang telah membuat tuduhan terhadap kerajaan negeri berkenan tohmahan penyelewengan RM1 ribu juta.

Keputusan mengambil tindakan undang-undang ini dibuat kerana tuduhan ini bukan sahaja tidak benar, berat dan serius; malah telah mencemar nama baik Kerajaan Selangor.

Sehubungan itu, kita tidak akan membuat apa-apa ulasaan buat masa ini demi untuk tidak menganggu proses perundangan kelak.

TAN SRI ABDUL KHALID IBRAHIM
DATO' MENTERI BESAR SELANGOR

Sent from my BlackBerry®

Tiada ulasan: