Selasa, 24 Julai 2012

Generasi Pewaris Khilafah

Generasi Pewaris Khilafah


Dalam bersukan Boleh Berpuasa

Posted: 24 Jul 2012 06:25 PM PDT

Assalamualaikum .. salam ramadhan

Semalam kecoh pasal isu berpuasa semasa bersukan terutama isu atlit sukan olimpik yang beragama islam untuk berpuasa. Pada saya tak jadi masalah pun kalau nak berpuasa sebabnya kalau nak diambil iktibar dari kejayaan Nabi SAW dalam perang badar pun Nabi dan Para Sahabat pun menang dalam perang badar yang juga berlaku dalam bulan puasa ( Ramadhan). 

Nak kata tak boleh puasa sebab bermusafir, nampak sangat seolah-olah macam kita nie lebih pandai dari Nabi lah pulak sedangkan dalam Peperangan Badar Alkubra yang berlaku pada 17 Ramadhan tahun ke 2 Hijrah pun perintah puasa dah diwartakan. So kalau kita bangkitkan masalah tu seolah-olah kita nie pengingkari apa yang pernah dilakukan oleh Nabi SAW. Bikin Malu saja kalau Nabi Tengok Ummat Macam kita . 

(Aksi Nuri Sahin ketika bermain bersama Borussia Dortmund. Masa tengah main pun masih sempat ke tepi untuk melakukan ibadah berbuka puasa. Bermain bola bukanlah halangan untuk kita tidak berpuasa.)

Jahiliyah Rebranding

Posted: 24 Jul 2012 06:16 PM PDT

Assalamualaikum .. salam mesra

Bila berbicara pasal jahiliyah .. kita pasti akan teringatkan apa yang berlaku sebelum pengutusan Nabi SAW kepada ummat ini dan sementelah berakhirnya era nubuwwah dan zaman silih berganti,
Fahaman Jahiliyah kini telah kembali menular dan dijenamakan semula dengan nama Jahiliyah Morden


Janji Tak Ditepati - Tanda Orang ?

Posted: 24 Jul 2012 06:12 PM PDT

Assalamualaikum .. salam mesra
Dok kecoh kecoh pasal kemajuan, rupanya banyak lagi yang keciciran dan benarlah janji manusia ini jarang-jarang ditepati dan kalau lihat gambar ini anda boleh menilai sendiri adakah "Janji Ditepati" ?


Tiada ulasan: