Sabtu, 14 Julai 2012

dollah yankee

dollah yankee


Penswastaan pelabuhan P.Pinang:Patut tiru 'himpunan oren' !

Posted: 14 Jul 2012 07:02 AM PDT


Melayu, hindu, cina, benggali, pengilang-pengilang dan pekerja-pekerja pelabuhan tetap menolak cadangan Putrajaya untuk dan yang telah menswastakan pelabuhan Pulau Pinang.
Semua peringkat rakyat di-negeri ini juga termasuk lah gurkah-gurkah politik di'port' telah pun menyatakan bantahan mereka terhadap rancangan kementerian kewangan untuk menjual pelabuhan tersebut kepada syarikat milik Syed Mokhtar, "Seaport Terminal" secara profesional dan gentelmen.
Biarpun mendapat tentangan dari rakyat dan semua pihak yang dalam lingkungan ini Syed Mokhtar dan menteri yang menjaga kewangan tetap tersenyum dengan senyum yang mengejek orang-orang Penang@Tanjong sambil berkata dan ketawa di-dalam hati ... "Hangpa semua nak boleh buat apa??!,Kah..Kah..Kah..!"
Bila melihat kepada keadaan ini, gurkah-gurkah politik di'port' berkata dan bertanya kepada rakyat dan orang-orang penang..."Kita semua tidak mampu ikut dan tidak mampu buat seperti mana 'himpunan oren' membantah penyenaraian felda petang tadi. Mahu kah?, sanggup kah? dan bila orang-orang penang@Tanjong boleh turun ke jalan raya macam petang tadi bagi membantah penjualan pelabuhan ini?!"


dollah yankee -
Ada orang paling besar dalam pulau ini cakap dekat gurkah-gurkah.."suruh Najib pi terjun laut laa.."


Tiada ulasan: