Rabu, 11 Julai 2012

dollah yankee

dollah yankee


Tok Penghulu pun nak bangun melawan?!

Posted: 11 Jul 2012 12:56 AM PDT

gambar hiasan

"You help me, i help you (Gua tolong lu, tak kan lu tak boleh tolong gua?!)" itu ungkapan 'famous' Haji Najib kepada sesiapa yang datang berjumpa beliau untuk minta tolong apa-apa juga benda.

Itu ayat-ayat yang dulu ... tiga empat bulan yang lepas.

Sekarang ini ayat itu ada tukar sikit dia punya bunyi. Sekarang ini ayat itu berbunyi "Jika saya tunaikan permintaan saudara, saya harap saudara juga boleh tunaikan permintaan saya", "saya mahu saudara jalankan tanggung jawab saudara sebagai 'jambatan' penghubung antara orang-orang kampong dengan pihak pemerintah (kerajaan)".

Kah..Kah..Kah.. 
dalam erti kata lain dalam kamus gurkah-gurkah politik di'port' ialah, tok-tok penghulu kampong kena jadi 'hantu' untuk umno (gomen).

Itu jawapan yang di terima oleh penghulu-penghulu dan penggawa kampong yang pergi berjumpa dengan Haji Najib untuk minta di-naikkan elaun bulanan mereka.

dollah yankee -
Tok penghulu pun tak mahu ketinggalan untuk meminta-minta. Gurkah-gurkah pun teringin nak tengok Tok-Tok Penghulu turun berdemo.







Tiada ulasan: