Sabtu, 7 Julai 2012

Blog-list Malaysia

Blog-list Malaysia


Hudud - Mashitah Tunjuk Bodoh Lagi

Posted: 06 Jul 2012 11:44 PM PDT

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Dr Mashitah Ibrahim berkata, secara peribadi beliau menyokong cadangan Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Kemelah Datuk Ayub Rahmat yang ingin menjadikan Johor sebagai negeri pertama melaksanakan hukum hudud.

"Namun kita kekurangan prasarana terdiri daripada mahkamah, hakim, pegawai pendakwa bagi melaksanakan perundangan Islam di negara ini.


"Jika usaha ini dapat dilaksanakan, BN akan menjadi pihak pertama melaksanakan hukum itu berbanding dengan Kelantan yang hanya bercakap kosong," beliau dipetik sebagai berkata oleh Sinar Harian di Shah Alam.

Beliau bagaimanapun dilapor berkata, pelaksanaannya perlu dirancang teliti agar semua faham erti sebenar hukum hudud.


Komplot Mahathir bolehkan anaknya dapat kontrak bekal minyak untuk MAS

Posted: 06 Jul 2012 06:34 AM PDT

KUALA LUMPUR 6 Julai: Ahli Parlimen Indera Mahkota, Azan Ismail mempersoal perjanjian membekalkan bahan api antara Malaysia Airlines (MAS) dan Petron Malaysia Sdn Bhd.

Beliau berkata, MAS sebelum ini mendakwa kerugian kerana terpaksa menanggung kos bahan api yang dibekalkan oleh Petronas.

"Apakah perjanjian dengan pembekal baru ini (Petron), MAS boleh menjamin syarikat itu dapat mengurangkan kerugian," katanya ketika dihubungi Keadilan Daily.



Beberapa blog sebelum ini mempertikai tindakan Mahathir kerana 'melepaskan' kontrak membekal bahan api kepada MAS sedangkan beliau adalah penasihat Petronas.

Mengulas perkara itu, Azan berkata, Petron diberikan kontrak kerana syarikat tersebut dimiliki anak bekas Perdana Menteri itu.

Petron merupakan anak syarikat San Miguel Corporation iaitu syarikat berasaskan arak terbesar di Filipina yang sahamnya turut dimiliki oleh Mirzan Mahathir.

Azan menambah, keuntungan jualan arak membolehkan San Miguel membeli 65 peratus saham Exxon Mobil Corporation iaitu syarikat induk Esso Malaysia Sdn Bhd.


"Esso kemudian dijenama semula kepada Petron dan ia berlaku secara pantas disebabkan kepentingan Mahathir," ujarnya.

Dalam perkembangan berkaitan, Azan yakin, beberapa pemimpin tertinggi MAS meletak jawatan disebabkan tidak bersetuju dengan perjanjian itu kerana ia bakal menjejaskan keuntungan MAS.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=32401


Polis Kata Uncle Seekers Positif Dadah Morfin

Posted: 06 Jul 2012 05:34 AM PDT

Polis Johor mengesahkan hasil ujian air kecing terhadap pengendali blog Uncle Seekers atau nama sebenarnya Syed Abdullah Syed Husein Al-Attas, yang ditahan reman sejak semalam, positif dadah.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Kontinjen Johor, Asisten Komisioner, Mohd Akhir Ishak berkata, Syed Abdullah yang direman bagi membantu siasatan berhubung penyiaran artikel dalam blognya didakwa memfitnah Sultan Johor itu positif mengambil dadah jenis morfin.


"Laporan polis telah dibuat dan kes disiasat Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik IPD Nusajaya di bawah Seksyen 15 (1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952," kata kenyataan jabatan itu.

Ujian air kencing dijalankan pada jam 1.25 tengah hari tadi. Beliau kini ditahan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Nusajaya.

Laporan dibuat dan kes disiasat oleh Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik IPD Nusajaya dibawah Seksyen 15 (1) (a) Akta Dadah Berbahaya 1952.

Uncle Seekers yang didakwa memfitnah Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar melalui laman blognya, ditahan reman empat hari.

Beliau ditahan polis di Senawang kelmarin, Perintah tahanan reman ke atas beliau bersama seorang wanita dipercayai teman wanitanya, Siti Nadhirah Mohd Zain, 26, dikeluarkan oleh Majistret Md Isa Mohamed di Mahkamah Majistret Johor Bahru .

Kedua-dua mereka akan disiasat mengikut Seksyen 8(1)(d) Akta Rahsia Rasmi 1972.


SURPRISE! PENGERUSI THE STORE SEBENORNYA ORANG MELAYU!

Posted: 06 Jul 2012 02:39 AM PDT



STOP!

Sebelum komer mengamuk kata haramjadah kat orang kafir harbi yang tidak sensitive kepada umat Islam yang berpuasa di bulan Ramadhan, komer kenali dahulu siapa Chairman the Store? Yong paparkan keratan dari laman web The Store boleh di akses di sini. Pengerusi The Store memiliki nama Melayu Islam!

Isu yang dihebohkan ialah ini:




PROMOSI MINUMAN KERAS


Kalau komer layari laman web Carlsberg Malaysia di sini, komer akan jumpa gambor Board of Directors syarikat ini:

LEMBAGA PENGARAH CARLSBERG


Salah seorang dari mereka dalam gambor ini juga orang Melayu weh!

Kalau ikut tafsiran JATI, semua orang Melayu beragama Islam. Hukum minum arak adalah haram dalam ajaran Islam. Period.

Siapa mereka ini yang berpangkat Dato Sri dan Tan Sri, Yong tak kenal. Yong pun tak ingin kenal. Yong cuma minta Majlis Fatwa, Mufti, JATI, ISMA dan Ulama Muda UMNO huraikan dan beri fatwa!

Sebelum marah pada The Store, sendiri mau ingat dulu! Kata JATI Melayu tegakkan Islam. Kata ISMA, Melayu sepakat, Islam berdaulat!

Nah! ini dia kesepakatan Melayu!

Orang Melayu Islam (Yong pasti mereka bukan ahli PAS) bersekongkol dengan kafir harbi untuk merosakkan akidah umat Islam!


http://yongsukakuning.blogspot.com/2012/07/surprise-pengerusi-store-sebenornya.html


Tiada ulasan: