Rabu, 4 Julai 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Umnolah sebenarnya pengkhianat kepada Melayu, bukan PAS, bukan PKR dan bukan DAP

Posted: 04 Jul 2012 01:51 AM PDT

Ipoh, 4 Julai : Dalam satu sidang media pagi tadi, Saudara Salman Salleh, koordinator Jawatankuasa Strategik dan Isu PAS Perak mendedahkan bahawa Syarikat Maju Perak Bhd telah menjual tanah tanah seluas 511.43 ekar yang berhampiran dengan stesen keretapi tanah Melayu (KTM) Batu gajah kepada syarikat bukan bumiputera, Extreme News Sdn Bhd.

"Umno Perak perlu bertanggungjawab keatas skendal yang dipercayai ada unsur rasuah dan penyelewengan ini kerana penjualan tersebut dilakukan dibawah paras harga pasaran yang terlalu rendah.

"Maju Perak menjualnya dengan harga RM68 ribu sahaja seekar sedangkan harga pasaran kini dipercayai mencecah RM200 ribu seekar."

Menurut Salman lagi, syarikat tersebut baru sahaja 6 bulan ditubuhkan sewaktu diberikan konsesi tersebut.Tidak ada catatan mengenai latar belakang pengalaman syarikat kerana ianya sebuah syarikat yang baru ditubuhkan.

Salman juga mendesak supaya Menteri Besar Perak, Dato Seri Zambry menjelaskan isu tersebut kepada rakyat dalam tempoh yang terdekat ini.Laungan "Hidup Melayu" oleh Umno adalah retorik semata-mata. Sebaliknya Umno adalah pengkhianat yang menggadai tanah orang Melayu kepada bukan-Bumiputera.

Sewaktu Pakatan Rakyat memerintah Perak, Umno menuduh DS Nizar sebagai kuda tunggangan DAP kerana meluluskan geran tanah kepada kampung baru cina yang telah 50 tahun lebih mereka diami.

Ini apa ceritanya, bila Umno yang berslogankan 'Hidup Melayu' tetapi merekalah yang sebenarnya 'Memampuskan Melayu'!

Apa tidaknya, bila Syarikat Maju Perak Bhd, GLC Negeri Perak yang di wujudkan bagi tujuan meningkatkan ekonomi orang Melayu di negeri ini telah gagal melaksanakan wawasan tersebut.

Menurut Setiausaha Jawatankuasa Strategik dan Isu PAS Perak, Safarizal Salleh, Kerajaan negeri telah menganugerahkan kepada Maju Perak tanah seluas 511.43 ekar yang begitu strategik dari segi lokasi telah gagal untuk memajukannya untuk kepentingan orang Melayu tetapi telah dijual dibawah paras pasaran semasa kepada syarikat Bukan-Bumiputra.

Umnolah sebenarnya pengkhianat kepada Melayu, bukan PAS, bukan PKR dan bukan DAP.

Umno Kena Nyatakan Pendiriannya Dengan Tegas - Sokong Hudud Di Johor

Posted: 03 Jul 2012 05:57 PM PDT

Benarkah Umno sedang memperjuangkan Islam? Kemampuan Umno memperjuangkan Islam sejak memegang tampuk pemerintahan adalah terlalu minima dan tidak ada apa yang boleh dibanggakan.

Persoalan ini timbul semula kini apabila Umno dilihat tidak mampu mempertahankan ADUNnya sendiri iaitu Datuk Ayub dari Kemelah, yang baru-baru ini mencadangkan pelaksanaan hudud di Johor.

Mahfuz Omar menggesa Umno menyatakan pendirian mereka mengenai kenyataan Datuk Dr Chua Soi Lek yang menyifatkan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kemelah, Datuk Ayub Rahmat, 'hilang akal' kerana mencadangkan hudud dilaksanakan di Johor.

Mahfuz turut menggesa dua pertubuhan bukan kerajaan (NGO) iaitu Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) dan Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah SeMalaysia (Pekida) memberi respons segera berhubung tindakan Presiden MCA itu.

Gesaan Mahfuz itu perlu juga dipanjangkan kepada Mufti Perak, Harusani dan Pengerusi Unit Selamatkan Aqidah (USA) Hasan Ali @ Towkey JATI.

Kita juga mahu mendengar suara lantang Zulkulum mengenai isu ini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kemelah, Datuk Ayub Rahmat telah mencadangkan pelaksanaan hudud di Johor.

Ketua MCA, Chuah Soi Lek menyifatkan Ayub ' hilang akal' kerana mencadangkan hukum hudud dilaksanakan di Johor dan menegaskan MCA pasti akan menentang usaha terbabit.

Sebaliknya , kenyataan Ayub itu telah mendapat reaksi yang positif dari kalangan pimpinan PAS.

Tuan Guru Nik Aziz mengucapkan tahniah kepada Ayub sambil menyambut baik dan mengalu-alukan negeri Johor untuk merintis usaha itu sekiranya negeri berkenaan mampu berbuat demikian.

"Kelantan hadapi halangan (untuk laksana hudud) tapi jika Johor boleh buat dahulu, buatlah, silakan," katanya di sini

Sementara itu, DS Nizar menyifatkan kenyataan Ayub itu sebagai berani dan berharap pelaksanaan hukum 'hudud sebenar' yang dimaksudkan Ayub itu perlulah berlandaskan al-Quran dan as-Sunnah.

Tiada ulasan: