Sabtu, 7 Julai 2012

AdukaTaruna

AdukaTaruna


Laporan, video dan gambar W4R #2

Posted: 07 Jul 2012 06:28 AM PDT



 Demo memusnahkan ekonomi Kota Bharu. Bangang.

Ketika permulaan kehadiran. Tak ramai. Makcik2 Klate tak faham Inggeris. Seratus jer datang. Bangang.

Irene Tan. Wakil kaum Cina. Berucap pun dalam bahasa Cina. Lagi la Pakcik Kelantan tak faham. Terbaik Irene. Untuk audien Cina.

W4R#1 pilih jambatan yang akan berubah lanskapnya. Rakyat Kelantan dah catat dan rakam sejarah di situ. W4R#2 Stesen Bas KB plak. Hampir seluruh anak Kelantan ada memori dengan Stesen Bas KB. Gile cun punya angle. Bangunan merah vs lautan merah. Gambar ni masuk dalam buku sejarah Kelantan. Insyaallah.

Samseng UMNO yang diupah pada hari itu, berbaik2 dengan perjuangan R. Dalam menuntut hasil bumi sendiri, setiap anak Kelantan perlu buang baju politik masing2.


Benz Ali dan Nik Jidan adalah simbol keluarga luar Kelantan yang menyokong pada petang bersejarah ini. Tq boss..

Selama 20 tahun pemuda Kelantan mengalami desifit lanskap politik yang teruk. 20 tahun unit amal yang hanya beraksi di tapak2 ceramah. 7 Julai adalah era baru kepada seluruh dunia Kelantan. Tq boh.

Semoga kehadiran anda semua menjadi asbab Allah mengeluarkan kita dari golongan yang dayus.

Lautan merah yang membara. Alah menghadiahkan cuaca yang mendung sejak selepas Zuhur. Terima kasih Allah. Wa caya sama Lu. Tuhan yang satu. Maha penyayang.

 Kenderaan yang memberikan sokongan dalam bentuk horn.


 Tua dan muda. Lama dan baru. Lanskap baru warna-warni politik Kelantan. Yeyeh!

Perarakan yang mahu bermula. Dikepalai oleh titah Sultan Kelantan. TPU sempat merakankan kereta perdana rasmi istana yang meninjau keadaan W4R#2. Tak tau siapa duk dalam.

Aksi Jeming Hasan yang mengetuai sendiri Unit Keselamatan. Pada hari ini, tanda pengenalan Unit Keselamatan adalah kain kuning di lengan.

 TPU yang tertungkus-lumus menyebarkan hasutan dan fitnah perjuangan.

Area sekitar Stesen Bas dan Stesen Teksi penuh. Kehadiran 100 orang jer.


Detik2 sebelum arahan bersurai kepada peserta. Terima kasih rakan polis, rakan UMNO dan seluruh yang menjayakan atas nama anak Kelantan dan atas nama rakyat yang menyokong hak rakan Kelantan.

Tiada ulasan: