Selasa, 26 Jun 2012

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


wahai haji najib ....jaga lembu pun tak terurus....nak jaga panda....tu ha ramai janda yang berlambak lambak baik kamu jaga...!!!

Posted: 26 Jun 2012 09:06 AM PDT

Kerajaan ternyata tidak tahu keutamaan antara panda dan janda,Kerajaan  juga  tidak tahu keutamaan untuk orang muda, sama seperti kerajaan tidak tahu keutamaan antara panda dan janda,..

Ini  merujuk kepada dua ekor beruang panda yang disewa oleh Malaysia daripada negara China.kerajaan ternyata lebih suka mengutamakan perkara-perkara yang membazirkan wang negara.

 Haji Najib  Tong Rosak ini  mendakwa, tindakan menyewa panda itu untuk meningkatkan kesedaran kepada kerja-kerja perlindungan.Itu untuk panda. Bagaimana pula kesedaran kepada kerja-kerja perlindungan entah berapa ratus ribu janda di negara ini?..

Apa yang berlaku itu, , jelas membuktikan kerajaan langsung tidak tahu keutamaan.Kerajaan Najib tak tahu keutamaan dan nampak benar tak tahu keutamaan antara panda dan janda.Akhbar The Star melaporkan kerajaan berbelanja sehingga RM20 juta untuk memelihara dan menjaga dua ekor panda itu.

Berapa kerajaan berbelanja untuk setiap janda yang tidak berkemampuan di negara ini? Untuk dua ekor panda belanja RM20 juta, untuk janda bagi RM500 duit BR1M sahajakah?..

Kita  menyifatkan perjanjian penyewaan panda itu ternyata merugikan Malaysia.Kalau mati kerajaan Malaysia kena bayar ganti rugi. Kalau panda itu beranak dalam penjagaan Malaysia, anak itu jadi milik syarikat China berkenaan.

Orang kampung yang pawah kambing atau lembu lebih pandai buat perjanjian dari kerajaan Malaysia...Najib  di sifatkan sengaja mereka-reka dakwaan untuk mewajarkan tindakan kerajaan terhadap tindakannya berbelanja begitu besar untuk dua ekor panda itu.

Najib kata tindakan kerajaannya menyewa panda itu akan menjadi pengalaman pendidikan untuk rakyat Malaysia.Adakah orang Alor Setar akan naik bas beratus-ratus kilometer untuk melancong di Kuala Lumpur kerana hendak tengok dua ekor panda itu kononnya untuk menimba pengalaman pendidikan?...

Sebelum itu, seruan Najib dalam laman Facebook berbahasa Cinanya supaya orang ramai menamkan dua ekor panda itu dibalas oleh rakyat dengan pelbagai persendaan.

Sebahagiannya mengambil peluang memperolokkan Najib dan isterinya Rosmah Manosr dengan menamakan panda itu sebagai "cincin dan beg beg", "Altantuya dan Scorpene" dan "Rara dan Suahsuah".

 "Lembu pun tak boleh jaga. Najib, u nak panda? Kesian panda tu".

terlalu taksub dengan universiti halimunan... Akhirnya Pemuda UMNO Arau Buat Laporan Polis terhadap status PHD MB Perlis....!!!!

Posted: 26 Jun 2012 08:54 AM PDT

Ketua Pemuda Umno cawangan Bandar Arau membuat laporan status Phd milik Mohd Isa.

KANGAR: Seorang ahli Pemuda Umno Arau membuat laporan polis terhadap Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Mohd Isa Sabu mengenai status ijazah doktor falsafah (Phd) beliau.

Syed Atif Syed Abu Bakar yang juga Ketua Pemuda Umno cawangan Bandar Arau membuat laporan tersebut di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kangar tengah hari tadi.

“Menteri Besar telah menggunakan gelaran itu dalam dokumen dan majlis rasmi kerajaan negeri dipercayai diperolehi dari sebuah institusi pengajian tinggi yang tidak mendapat tauliah atau akreditasi daripada agensi pemberi tauliah yang diamanahkan oleh kerajaan Malaysia mahupun kerajaan Amerika Syarikat.

“Saya membuat laporan ini supaya pihak polis dan kerajaan Malaysia menyiasat status Phd milik Mohd Isa atas dasar intergriti yang berkaitan dengan unsur-unsur jenayah penghinaan akademik yang serius dan menyalahi undang-undang negara,” katanya dalam laporan polis tersebut.

Atif berkata, rakyat Perlis bercakap mengenai status Phd milik Menteri Besar itu.

“Sebelum ini, kami mengadakan peraduan menawarkan hadiah RM10, 000 dalam Facebook untuk membolehkan orang ramai mengesahkan status Phd tersebut.

“Bagaimanapun, selepas peraduan itu dibuat lawan web rasmi kerajaan negeri telah mengeluarkan gelaran Phd tersebut,” katanya.

Ahli Umno Pauh, Abdul Halim Sani yang hadir sama di IPD Kangar hari ini mendakwa Mohd Isa menggunakan Phd dari Universiti New Port, Amerika Syarikat.

Bagaimanapun, menurut Syed Atif, universiti tersebut tidak wujud sama ada di Amerika Syarikat atau di tempat lain.

 

 

penyapu sial

 

Aku sampai nak pitam nak dapatkan PHD...diorg ni main tenyeh bubuh je or pakai saluran politik. Hasil thesis mcm hampeh...

semuanya adalah akibat tiada iman yg kukuh....sebab itu tak yakin akan ada hari perbicaraan di hadapan Allah...pastikan umno kalah dlm pru13..ABU.

Bedebah kau kepala umno perlis...Patutnya ditembak dengan senapang gajah. umno tipu umno 

hahaha....Media pencacai tak berani nak ambilnya sebagai berita muka depan.

Dr najib tak nak buat phd jugak ke... dr penipu, dr. haram jadah dan pelbagai gelaran dah cukup tesis untuk dapat gelaran dr tu... macam menantunya fadzley..

 

Takut Tarian Punggung ke apa...????....Mula-mula buat buat tidak kenal, hari ini isteri pulak yang kenal...!!!

Posted: 26 Jun 2012 08:45 AM PDT

Mula-mula Menteri Pertahanan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata, beliau tidak kenal Persatuan Veteran Tentera Malaysia (PVTM) mahupun pengerusinya Mohd Ali Baharom.

Tetapi dalam sidang medianya hari ini, Ahmad Zahid berkata, isteri beliau mengenali Mohd Ali kerana mereka berasal dari kampung yang sama.

"Siapa mereka itu?" soalnya kembali ketika ditanya mengenai tuntutan persatuan berkenaan - antaranya untuk mendapatkan elaun sehingga RM1,000 kepada bekas tentera berusia lebih 60 tahun.

"Saya tidak pernah kenal dia," katanya lagi dalam sidang media di Kementerian Pertahanan sebelum ini.

Namun dalam sidang medianya hari ini, Ahmad Zahid berkata, "Saya tidak mahu gaduh dengan orang-orang yang kurang betul, nanti saya jadi tidak betul jugak," yang ditujukan kepada Mohd Ali.

Ahmad Zahid hari ini membuat sidang media bagi menafikan dakwaan Mohd Ali kononnya isteri beliau mengugutnya.

"Jadi isteri saya nasihatkanlah kepada Ali, tetapi Ali hanya ambil satu ayat sahaja, yang saya baca balik, itu bukan satu ugutan. Mengapa dia rasa ugutan? Sebab Ali, dia biasa ugut orang, jadi bila dia kena lagu tu, dia rasa terugutlah.

"Pada hal, saya tidak fikir, mengapa isteri saya nak ugut Ali, seorang presiden sebuah persatuan yang besar yang didokong termasuk balu-balu tentera," katanya sinis.

Isteri Zahid telah menghantar 16 SMS kepada Mohd Ali berkaitan dengan rancangan Mohd Ali mahu mengadakan demonstrasi 29 Jun namun ia dibatalkan kerana Mohd Zahid tidak ada.

Sebelum ini, Mohd Ali bersama sekumpulan bekas tentera pimpinannya telah membuat senaman punggung di depan rumah Pengerusi Bersama Bersih 2.0 Datuk Ambiga Srevanasan.

Ekoran tindakan Ali dan kumpulannya itu, sokongan orang India terhadap Umno jatuh merudum kerana simpati dengan apa yang berlaku ke atas Ambiga.

"Ambiga dan Bersih 2.0 sekarang umpama Uthayakumar dan Hindraf dalam pilihan raya 2008," kata anggota Parlimen Telok Intan, M.Manogaran dalam satu majlis.

Hampir kesemua pengkaji politik bersetuju, sokongan besar pengundi India kepada Pakatan Rakyat dalam pilihan raya 2008 disebabkan isu Hindraf pimpinan Uthayakumar ketika itu.

UMNO dan Najib jantan lahanat memang haramjadah....depa mengugut orang awam dengan tema Merdeka

Posted: 26 Jun 2012 07:57 AM PDT

 

Barisan Nasional (BN) sedang mengugut rakyat dengan tema Janji Ditepati untuk perayaan Merdeka tahun ini.

Tema itu bercanggah dengan idea kebebasan yang dikaitkan dengan kemerdekaan dan berkata Datuk Seri Najib Razak telah menggunakan perayaan hari cuti nasional untuk "propaganda politik yang sempit".

 "sebalik dari mesej kebebasan yang dapat diterima oleh semua", BN telah memilih tema yang "bercanggah dengan kemerdekaan dan sebaliknya menggugut dan mengfragmentasi rakyat Malaysia."

 "sesiapa pun boleh melihat ini adalah slogan pilihan raya" yang "gagal untuk memberi inspirasi kepada rakyat untuk bersatu."

Ia sepatutnya melangkaui politik parti dan bukan satu slogan BN yang cuba untuk memerangkap rakyat dalam satu jaring..

Kerajaan kelmarin mengumumkan tema untuk Hari Malaysia dan perayaan Hari Kemerdekaan pada 16 September dan 31 Ogos, di mana Najib akan bertemu dengan orang ramai di satu acara malam di Stadium Nasional di Bukit Jalil.

Presiden Umno itu telah berkempen di seluruh negara dengan lawatan Jelajah Janji Ditepati untuk bulan lalu di mana beliau telah menuduh pihak pembangkang merupakan kerajaan yang tidak boleh diharapkan dan tidak menunaikan janji mereka.

Strategi ini kelihatan bertujuan memenangi sokongan untuk BN, yang popularitinya jauh ketinggalan di belakang populariti perdana menteri.

Ahli parlimen Pekan itu telah mendapat sokongan 65 peratus dalam satu tinjauan pendapat Merdeka Center bulan lalu tetapi kerajaannya cuma mendapat sokongan 48 peratus dalam tinjaun pendapat yang dibuat selepas perhimpunan Bersih pada 28 April.

Ini  menunjukkan hakikat  dengan pengumuman  itu  bahawa "sudah pasti bahawa pilihan raya tidak akan berlaku sebelum 16 September."

Propaganda ini dimulakan Ketua Setiausaha Negara yang baru, yang memberitahu kakitangan kerajaan supaya tidak percaya janji-janji kosong pihak pembangkang,Ini  merujuk kepada kenyataan Datuk Seri Ali Hamsa kepada 1.4 juta kakitangan kerajaan pada Ahad yang lalu.

Merdeka sepatutnya tentang kebebasan minda, dan kebebasan dari ketakutan perubahan. Sebaliknya, kerajaan sedang berkata, kalau kamu ubah, kamu akan kehilangan ini dan itu,,,

 

 

penyapu sial

 

BN = Barang Naik .....Memang Janji Di tepati

Siasatan skandal Scorpene dan pembunuhan Altantuya menghantui Najib dengan PRU 13 yang makin hampir....!!!!

Posted: 26 Jun 2012 07:39 AM PDT

Kerajaan Malaysia akan menjawab dakwaan berkenaan pembelian dua buah kapal selam Scorpene , sebagai maklum balas terhadap skandal tersebut yang dilihat cubaan untuk mencalarkan imej Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak memandangkan pilihan raya bakal dilaksanakan tidak berapa lama lagi.

Menteri Pertahanan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dijangka akan memberikan jawapan terhadap dakwaan penjualan dokumen rahsia tentera laut negara ini kepada syarikat pembinaan kapal selam Perancis DCNS bagi memudahkan mereka memenangi bidaan tersebut dengan harga €1 billion (RM4 billion) pada 2002.

Najib yang pada masa itu merupakan menteri pertahanan, telah menafikan dakwaan tersebut. Tiada bukti yang mengaitkan beliau dengan rasuah berhubung proses jual beli berkenaan, dan penentang beliau sengaja menimbulkan perkara itu semata-mata mahu mencalarkan imejnya selaku perdana menteri memandangkan pilihan raya umum ke-13 semakin hampir.

Kerajaan pimpinan Najib sedang berhadapan tekanan untuk memberikan penjelasan selepas dokumen itu didedahkan di mahkamah di Perancis oleh kumpulan hak asasi manusia Malaysia, (Suaram) dan disebarkan secara meluas di media online.

Dokumen yang turut mengandungi rekod rampasan pihak berkuasa Perancis dalam serbuan di pejabat DCNS menunjukkan bukti pembayaran yang dibuat dua syarikat yang dimiliki oleh bekas penganalisis politik, Razak Baginda, yang juga merupakan bekas pembantu Najib yang bertanggungjawab menguruskan pembelian tersebut.

Dokumen berkenaan yang turut dipaparkan di laman media online, Asia Sentinel turut memaparkan laporan yang disediakan DCNS yang menyatakan kontrak pertahanan yang besar memerlukan “pemindahan wang yang besar kepada individu dan / atau organisasi”.

Di Malaysia, biasanya ... kerajaan pemerintah adalah pihak yang lebih banyak memperolehi manfaat,” kata dokumen terbabit, merujuk kepada pemerintahan Umno, yang kini diketuai oleh Najib.

Dokumen lain pula menyebut, bekas ketua eksekutif DCNS berkata, Perimekar, salah satu daripada syarikat Razak Baginda berperanan sebagai tidak lebih daripada “agensi pelancongan” yang diwujudkan bagi mencetuskan “pengkayaan yang tidak adil kepada pemegang sahamnya.”

Joseph Brahan, peguam yang mewakili Suaram di mahkamah di Perancis memberitahu Reuters bahawa dokumen berkenaan adalah asli dan itu adalah salinan asalnya.

“Kami tidak boleh membuktikan wang itu disalurkan kepada Umno. Namun kami boleh membuktikan wang itu wang rasuah. Jika tidak kerana rasuah, untuk apa mereka dibayar,” kata Breham.

Pegawai-pegawai di DCNS, yang dimiliki oleh sebahagian syarikat pertahanan elektronik kumpulan Thales, bagaimanapun tidak dapat dihubungi. Pegawai kerajaan Malaysia juga tidak akan bertindak balas terhadap permintaan untuk memberikan komen berhubung perkara itu.

Satu sumber yang rapat kepada kerajaan Malaysia berkata bahawa Suaram telah banyak dikaitkan kepada pembangkang, yang mana bertujuan untuk menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya, yang mana Najib mesti lakukan Mac depan.

Penyokong kerajaan mengatakan bahawa pendakwaan sivil, seperti yang dibawa oleh Suaram, adalah perkara biasa di Perancis dan tiada tanda-tanda bahawa jenayah telah dilakukan.

Breham berkata kepada kepada pemberita pada sidang akhbar di Bangkok bulan lepas bahawa dokumen sulit tentera laut Malaysia telah dijual kepada DCNS oleh satu firma Razak Baginda, Terasasi, pada harga €36 juta. Ahli-ahli politik pembangkang telah mengatakan bahawa jika dakwaan itu benar, ia menunjukkan pengkhianatan kepada negara.

Kerajaan Malaysia telah mengakui bahawa Perimekar menerima €114 juta bagi perkhidmatan sokongannya, tetapi masih belum memberikan kenyataan berhubung peranan Terasasi yang berpangkalan di Hong Kong.

Dokumen berkenaan juga menyebut hubungan Razak Baginda dengan Altantuya Shaariibuu, jurubahasa dan model Mongolia yang dibunuh menggunakan bahan letupan gred tentera di Kuala Lumpur pada tahun 2006.

Razak Baginda telah dibebaskan daripada tuduhan tersebut, namun dua pengawal peribadi Najib telah disabitkan kesalahan dan dipenjarakan atas kesalahan membunuh wanita itu. Razak Baginda dipercayai telah berpindah ke Eropah dan tidak dapat dihubungi untuk mendapatkan kenyataan.

Dakwaan-dakwaan yang muncul daripada mahkamah Perancis telah membantu pembangkang merangsang Malaysia. Gabungan itu dijangka untuk memenangi pilihan raya tetapi kemenangan adalah jauh dari yang dijangkakan selepas pembangkang telah memperolehi kemenangan mengejut pada tahun 2008 yang menggemparkan cengkaman kuasa BN yang telah memerintah lebih separuh abad.

Mana-mana implikasi bahawa perjanjian Scorpene adalah satu tindakan rasuah cukup untuk menggagalkan beliau (Najib),,,,

 

 

penyapu sial

 

nak jawab kat mana ....kat parlimen malaysia...???....kat parlimen yg penuh dengan lembu lembu porno UMNO...jangan haraplah...!!!

kalau kote tak terkucil  ....jawab di mahkamah perancis sana....baru lagak anak jantan....ini tidak melalak macam pondan depan media pengampu negara ini...apa ke jadahnya ( memang haramjadah manusia macam ini...!!! )

Tiada ulasan: