Jumaat, 8 Jun 2012

A Mum Of Three Mohd

A Mum Of Three Mohd


Pree...?? Torak atau benor??

Posted: 08 Jun 2012 05:00 AM PDT


Kejap kata kerajaan bayor. Udah tu kata pree pulak dah. Biawak betoi!! Lidah bercabang!! Itulah teka teki WWW15.

Weh... cakap bior bebenor. Jangan kejap cakap begitu dan kejap cakap begini. Bercakap bior macam orang ada integriti. Oooppss..!! Lupa pulak... Apek yang bercakap tu, bukan ke dari MCA.... kaum kerabat UMNO, mana nak ada integriti. Gigi, ade ler...

Lantas kurang yakin dengan apa yang didakwa sang menteri, maka DAP asak pulak JPJ. Aha... dalam masa 24 hours, sila beri penjelasan tentang isu WWW 15 ni. Don't play-play...

Rakyat pening dan kurang yakin ler dengan jawapan sang menteri ini, sebab.... nampak macam berdolak-dalik. Tambahan pulak, dah bayak kali sangat duit kita kena sapu dek lanun-lanun dalam BN ni. Tak dapat sapu banyak.... sikit pun jadi. Bangsat betoi!!

Soli aarr... Jangan malah. Lakyat sula alak caya sama lu olang maa... 

Layan berita bawah ni:

KUALA LUMPUR – DAP Cawangan Taman Segambut mendesak Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Wilayah Persekutuan memberikan maklum balas berhubung nombor pendaftaran WWW 15 milik Menteri Kesihatan, Datuk Seri Leow Tiong Lai yang didakwa diberikan secara percuma.

Pengerusi Cawanganya, Hoo Keh Yew berkata, menteri itu melalui kenyataan di sebuah akhbar pernah mendakwa bahawa nombor pendaftaran itu diberikan secara percuma kepadanya. 

"Banyak kekeliruan timbul, tapi bila kami datang sendiri ke Pejabat Jabatan Pengangkutan Jalan Wilayah Persekutuan hari ini (semalam), jelas pada papan tanda besar itu terdapat nama menteri itu bersama nilai deposit tender yang dibayar," katanya pada sidang media semalam.

Menurut Keh Yew, menteri itu sebelum dilihat memberi kenyataan tidak konsisten di media berhubung pembelian nombor pendaftaran WWW 15 bernilai RM24,200 untuk kenderaan rasminya. 

"Jika benar nombor itu percuma, siapa  yang mohon harga tender RM24,200 itu dikecualikan dan sekiranya dibayar siapakah yang telah membayar deposit," katanya.

Katanya lagi, satu surat rasmi diberikan kepada JPJ Wilayah Persekutuan semalam dan diberi tempoh selama 48 jam untuk menjawab soalan yang dikemukakan dan jika gagal laporan akan dibuat ke Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).-
SH

Tak sudah... kah kah kah kah...

Posted: 08 Jun 2012 02:30 AM PDT


Masa bertindak tak pakai akai. Apabila sedar tindakan tersebut... tindakan maut masuk kubor, baru nak tarik balik. [sini]

Iniler dia kerajaan UMNO/BN suka buat sesuatu secara ad hoc tanpa berfikir secara mendalam akan kesan buruknyer. Buat sesuatu ikut kepala yang berisi otak yang kemetot dan ikut perasaan dendam. Last... last... termalu, tarik balik.

Kerajaan macam ini kita nak harapkan menjaga masa depan kita dan negara. Sebab tu ler, negara kita hancur di tangan mereka. 54 tahun mereka memerintah, lunyai negara kita weh... lunyai!! 

Terbaru ialah tindakan tergesa-gesa kerajaan UMNO yang menyekat pinjaman PTPTN kepada para pelajar Unisel dan kemudian kepada para pelajar Kuis. Tindakan bangang beralasankan alasan bangang, yang membangkitkan kemarahan rakyat, bukan saja di Selangor tetapi juga seluruh negara.

Agaknyer, setelah tersentak dengan kemarahan rakyat yang tak diduga dan baru sedar yang tindakan tersebut ialah tindakan 'bunuh diri'.... maka, mereka mengambil keputusan menarik balik sekatan tersebut. 

Hahahahaha.... tak sudah!! Tak ke malu... Bertindak tak pakai otak. Bila... nampak tindakan akan makan diri, baru gabra dan gelabah tahap gaban. Sekarang apa macam??

Jadi bahan ketawa 1Malaysia!!

Kah kah kah kah kah....

Barisan Kabinet Pakatan Rakyat??

Posted: 08 Jun 2012 12:35 AM PDT

Gambar:FB Zar Ali II

Putrajaya.... here we come!!

Inilah Barisan kita. Barisan yang digeruni.
Hahaahaha...
Bukan Barisan Nasional, ya??
Sekarang.... barisan pembangkang.
InsyaAllah selepas PRU13.....
 Barisan kabinet Pakatan Rakyat!!

Fulllaamaakk!! Hebat... Hebat...

Hok ni dan hok tu

Posted: 07 Jun 2012 05:30 PM PDT

Isu sekatan pinjaman PTPTN ke atas para pelajar Unisel telah menyerlahkan tahap minta para menteri UMNO dan juga Ketua Pemudanya Khairy Jamaluddin


 Hok di atas tu...

Sejak rajin berdebat dengan bijak pandai dari Pakatan Rakyat, dia dah menjadi semakin matang dan cerdik. Tak caya kalu, baca apa dia kata di sini.

Hok di bawah ni....


Dia ni nampak macam cerdik tapi sebenarnya otak kemetot, akai ciput dan minda.... berkarat and so UMNO sangat. Tak rasional dan tak professional langsung. Ala-ala bodoh lah gitu.... Gua tak tipu. Lu orang baca kenyataan dia di sini.

Hok yang last ni....


Hahahahaha..... Hok ni lagi tak boleh pakai. Dia ini, is the most bangang of them all. No quality whatsoever. Tin kosong wa cakap lu. Apabila dia bercakap, dia guna kepala lutut.... Merapu sakan!! Lagi dia bukak mulut nak tunjuk pandai.... semakin terserlah dan terpancar kebangangannyer.

Kesian Najib, terpaksa ambik hok ni untuk jadi menteri kabinet dapurnya. Apa nak buat.... dah terpaksa, sebab yang dok ada pun dua kali lima hok ni.... bangang-bangang dan bodoh-bodoh belaka.

Kalau nak tahu kebangangannyer tahap mana ... baca komennya di sini.

Tiada ulasan: