Ahad, 3 Jun 2012

MIMPI SENJA

MIMPI SENJA


Kerabat Diraja lari tak bayar bil hotel AS7.4 juta

Posted: 03 Jun 2012 09:06 PM PDT

Paris – Seorang puteri Arab Saudi yang juga bekas isteri Putera Mahkota Nayef Abdel Aziz berjaya diberkas ketika cuba melarikan diri daripada hotel Shangrila tanpa menjelaskan bil berjumlah AS$7.4 juta.
Maha al- Sudani, cuba melarikan diri pada pukul 3.30 pagi menyebabkan pihak hotel terpaksa menghubungi polis.
Selain itu, duta Arab Saudi turut dihubungi susulan kejadian itu, namun Maha menikmati kekebalan diplomatik.
Sementara itu, pengarah hotel mewah tersebut, Alain Borgers berkata, bil berkenaan masih belum dibayar sehingga kini.
Puteri tersebut sebelum ini pernah melarikan diri daripada membayar bil pada 2009 sehingga memaksa beliau ke mahkamah selepas rangkaian fesyen Key Largo menuntut bayaran sebanyak 89,000 euro yang dihutang oleh Maha.
Pada tahun sama, Telegraph melaporkan puteri berkenaan telah mengurung diri dalam Hotel George V di Paris bagi mengelakkan diri daripada pengutip hutang yang menunggunya.

Maha dilaporkan telah membelanjakan berjuta-juta dolar untuk membeli pakaian berjenama, barang kemas dan barangan mewah lain sejak menetap di Paris selama beberapa tahun.
Setiap kali beliau bersama rakannya memasuki gedung mewah tersebut, wakilnya akan memberikan dokumen bahawa bayaran akan dibuat kelak.
Berikutan tabiatnya yang kuat berbelanja itu, Raja Abdullah telah mengarahkan tahanan dalam rumah ke atas puteri tersebut. - MD

DS Nizar - WWW 1 : Ni la kerja orang yang tak dak kerja

Posted: 03 Jun 2012 04:15 AM PDT

Pelbagai pihak di Johor terus mengecam tindakan bekas Menteri Besar Perak Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin yang mempertikaikan bidaan nombor pendaftaran WWW1 oleh Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar. 

Hari ini lebih 500 anggota 26 badan bukan kerajaan mengadakan perarakan kira-kira tiga kilometer dari Menara Landmark ke Ibu Pejabat Polis Daerah Johor Baharu Selatan bagi mengecam tindakan Mohammad Nizar itu.

Ketua Pemuda Umno Bahagian Johor Baharu Khaled Mohamad berkata perarakan secara aman itu bertujuan menyampaikan memorandum kepada pihak berkuasa agar mempercepatkan siasatan mengenai isu berkenaan.



"Penduduk di negeri ini marah dan kesal dengan kebiadaban Mohammad Nizar dan mahu tindakan tegas diambil terhadap beliau supaya menjadi pengajaran kepada pihak lain," katanya kepada pemberita.


Isnin lepas, Mohammad Nizar, yang juga Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak, mempersoalkan pembelian nombor pendaftaran kenderaan WWW1 oleh Sultan Ibrahim dalam Twitternya.

Sementara itu, lebih 100 anggota Gerakan Belia 4B Johor dan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia negeri turut berarak kira-kira 100 meter dari Pusat Penerangan Pelancongan Johor sehingga luar pekarangan Istana Besar.

Pengerusi Gerakan Belia 4B negeri Syahrin Md Jamaluddin meminta masyarakat menilai sikap sebenar segelintir pemimpin pembangkang yang sanggup mempertikaikan Raja-Raja Melayu di negara ini.

Bernama

Hidup dan mati BN pada PRU 13 kata Muhyiddin ... jadi kita pastikan BN mampuih pada PRU 13 ni

Posted: 02 Jun 2012 11:49 PM PDT

PRU 13 penentu "hidup dan mati" BN kata Muhyiddin


KUALA LUMPUR, 3 Jun — Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mengingatkan jentera pilihan raya Barisan Nasional (BN) bahawa pilihan raya umum (PRU) ke-13 kali ini adalah penentu "hidup dan mati" parti tersebut.
Muhyiddin yang berucap ketika melancarkan Jentera Pilihan Raya Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur di sini menegaskan, bangun jatuh BN akan ditentukan sewaktu PRU13 dan menuntut setiap ahli jenteranya untuk memberikan keutamaan kepada setiap kerusi dalam pilihan raya tersebut.
"Pilihan raya umum ke-13 kali ini adalah penentu hidup mati Barisan Nasional. Bangkit atau jatuhnya BN akan ditentukan dalam pilihan raya kali ini.
"Justeru saya menggesa setiap jentera parti memberikan keutamaan kepada setiap kerusi negeri dan Parlimen," tegasnya kepada lebih 1000 jentera BN Kuala Lumpur di Stadium Titiwangsa pagi tadi.
Beliau yang merupakan Pengerusi BN Kuala Lumpur juga menggesa jenteranya untuk bekerja keras di peringkat akar umbi bagi membolehkan rakyat kembali menyokong kepimpinan BN.
"Kita perlu bekerja keras. Zaman mewah BN seperti dahulu telah berlalu. Jika Pakatan Rakyat (PR) melakukan sesuatu kebaikan dan rakyat menyokong mereka, itu adalah masalah buat kita.
"Kita perlu turun padang dan membantu rakyat supaya sokongan mereka kembali kepada kerajaan BN," tambahnya.
Ahli Parlimen Pagoh ini juga menjelaskan, jentera parti tidak seharusnya leka dalam menghadapi pilihan raya akibat daripada kekurangan dalam PR.
"Kita jangan leka. Jangan terlalu yakin kita akan menang. Kita perlu terus berusaha dan tidak lalai akibat daripada kekurangan pembangkang.
"Sebab itu kerajaan "walk the talk". Kita bukan seperti kerajaan PR yang hanya tahu "talk and walk," tegasnya di sahut tepukan gemuruh jentera dari Kuala Lumpur.
Sehubungan itu, Muhyddin menjelaskan, BN tidak boleh tewas kerana mereka telah berusaha 55 tahun untuk membangunkan negara ini dan mengecapi keamanan dan kestabilan seperti sekarang.
"PR sekarang mula menggunakan pendekatan psikologi terhadap rakyat. Mereka sedar sokongan mereka sudah lemah dan mereka sudah rasa takut dan bimbang.
Kita perlu pastikan kita tak boleh kalah. Jangan biarkan mereka menjahanamkan negara. Kita telah bina negara ini 55 tahun," tegasnya lagi.
Malah, beliau turut berkata pembangkang sedar kerajaan BN sudah semakin mendapat tempat di hati rakyat berbanding 2008, lalu mereka mula mengerah rakyat untuk melakukan demonstrasi menentang kerajaan seperti perhimpunan seperti Bersih 3.0.
"Mereka tahu mereka tak boleh menang. Mereka kerah rakyat keluar untuk lawan kerajaan menggunakan demonstrasi," tegasnya lagi.
Dalam perhimpunan hari ini, turut hadir adalah Timbalan Pengerusi BN KL, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin, Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, dan juga wakil pemimpin-pemimpin parti komponen BN.

Tiada ulasan: