Sabtu, 23 Jun 2012

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Tengku Razaleigh berpolitik di sekolah boleh pulak?

Posted: 22 Jun 2012 09:36 PM PDT

LIHAT laporan berita yang dipetik daripada Bernama Online di bawah ini. Jelas sekali Ahli Parlimen Barisan Nasional Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah berkempen untuk Barisan Nasional di sekolah.

Ketika berucap di Majlis PIBG Sekolah Kebangsaan Paloh 3, Tengku Razaleigh Hamzah menyeru rakyat agar mengundi Barisan Nasional dalam pilihanraya akan datang bagi meneruskan agenda pembangunan negara [Bernama].



Sebenarnya bukan tak boleh berkempen politik di sekolah, boleh kalau berkempen untuk Barisan Nasional, yang tak boleh kalau berkempen untuk Pakatan Rakyat.

ReJaM© "Geran tanah Malaysia ini Barisan Nasional yang punya... "

Isu beli Ahli Parlimen, kenapa SPRM buat bodoh?

Posted: 22 Jun 2012 05:37 PM PDT

SUDAH kali kedua, Ahli Parlimen Parti Islam, PAS YB Khalid Samad mendedahkan video bukti cubaan membeli ahli parlimen daripada Pakatan Rakyat. Individu yang terlibat juga telah didedahkan.

Kalau dilihat, ini merupakan aktiviti rasuah yang berat, malah melibatkan sejumlah wang yang banyak iaitu RM2 Juta [BN Beli Ahli Parlimen].



Secara logiknya, bila ia melibatkan wang yang begitu banyak, maka bukan calang-calang orang yang terlibat di dalam memberikan sumber kewangan untuk aktiviti rasuah tersebut.

Tidak mungkin Kak Milah penjual nasi lemak atau Lim Tat penjual khinzir kecil-kecilan yang terlibat. Juga tak masuk akal jika imam masjid Kampung Pinang Sebatang yang menjadi dalang di sebalik rasuah tersebut.

Apa yang menjadi persoalan, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, SPRM sehingga kini senyap sunyi, sepi bagaikan seekor kucing buta, pekak dan bisu yang hanya mampu menguap tatkala tikus mondok menguis-nguis hidungnya.

Ibarat Polis pekak dan bisu yang diserang ceret beret ketika perompak bersenjatakan pisang sedang mengugut pegawai bank di depan matanya dengan cara menghunus kulit pisang di leher mangsa.

Berita rasuah berkaitan pembelian ahli parlimen ini mendapat liputan luas media seluruh negara, namun SPRM masih tidak menjalankan sebarang siasatan. Woi ko buat kerja apa? Anak kena rogol depan mata ko sebok makan kacang tengok bola?

ReJaM© "Letak jawatanlah kalau cuma tahu menghabiskan beras... "

Tiada ulasan: