Selasa, 5 Jun 2012

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Sultan salah guna wang rakyat, Nizar patut saman Utusan!

Posted: 04 Jun 2012 02:00 PM PDT

BACA petikan (screenshot) laporan berita Utusan Online di bawah ini baik-baik. Lihat bagaimana Utusan Syaitan tanpa rasa bersalah membuat cerita bohong.

Utusan mendakwa kononnya bekas MB Perak melalui akaun twitter miliknya menuduh Sultan Johor menyalahgunakan wang rakyat untuk membida nombor plat WWW 1.

Mohamad Nizar menerusi akaun Twitter miliknya mengeluarkan komen, Sultan Johor menyalahguna wang rakyat dalam pembelian nombor plat WWW 1 yang dibida pada harga RM520,000 [Utusan]




Sekarang cuba lihat
ulasan sebenar yang dikeluarkan oleh Nizar menerusi laman twitter milik beliau. Beliau langsung tidak menuduh Sultan Johor menyalahguna wang rakyat.



Rujuk: [Twitter], [Twitter] dan [Twitter].

Nizar sebagai rakyat biasa mempertikai pembelian nombor plat yang begitu mahal oleh sultan, namun beliau langsung tidak menuduh sultan menyalahguna wang rakyat.

Utusan pula menokok tambah cerita untuk menimbulkan kemarahan orang ramai. Hasilnya Nizar telah dikecam hebat oleh penyokong Umno Johor yang percaya dengan fitnah Utusan ini.

Malah ada yang mengharamkan beliau daripada menjejakkan kaki ke Negeri Johor. Fitnah Utusan ini dilihat telah mengakibatkan pelbagai masaalah dan kerugian kepada Nizar.



ReJaM© "Tidak boleh tidak Nizar patut saman Utusan... "

Akhbar persenda Sultan Johor, polis tak tahu ke?

Posted: 04 Jun 2012 09:55 AM PDT

LUCU melihat gelagat media arus perdana kawalan regim Barisan Nasional. Bila ada sahaja isu yang mempunyai unsur 3R (Religion, Royal, dan Race) mereka akan putar siang malam pagi petang.

Pihak berkuasa kawalan regim BN juga tidak ketinggalan memainkan peranan pantas. Sebagai contoh isu YB Nizar mempertikai bidaan plat number WWW 1.

Semalam Pergerakan Pemuda Umno Johor buat report, hari ini sepantas kilat Polis umumkan pasukan khas ditubuhkan untuk menyiasat dakwaan Nizar.



Kalau dilihat, akhbar tempatan kawalan regim BN secara terang-terangan mempersenda isu bidaan nombor plat tersebut. Namun tiada apa-apa tindakan dari pihak berkuasa.

Karikatur yang dipetik dalam akhbar tempatan ini begitu jelas menghidupkan isu bidaan plat oleh Sultan Johor, dan menimbulkan persepsi negatif rakyat terhadap sultan.



Karikatur ini begitu jelas mengandungi unsur hasutan seperti yang didakwa oleh Regim BN terhadap bekas Menteri Besar Perak, Nizar Jamaluddin.



Kalau bukan pemimpin Pakatan Rakyat, siasat pun tak mahu?


ReJaM© "Pihak Polis tak baca surat khabar ke? "

Tiada ulasan: